Hej allihopa!
Germany, nu har jag varit hos gyn och fått mina provsvar som ser ut så här;
S-FSH 4,81 IU/L
S-Prolaktin 276 mlU/l
S-Testosteron 3,2 nmol/l
S-LH 3 IU/L
S-SHBG 41 nmol/L
S-TSH 1,2 mlU/L
S-Androstendion 25,1 nmol/L
S-fritt T4 16 Pmol/L
S-DHEA-sulfat 16
Enligt läkaren ser det ju bra ut förutom de proverna som påverkas av DHEA som ligger för högt. Fick dessutom göra UL och naturligtvis var slemhinnan så tunn så det är bara att invänta mens som kommer till helgen. Slipper man hoppas de dagarna som är kvar i alla fall, fast jag hade det ju på känn men hoppet är ju det sista som dör
Försökte få Gonal-F eller Menupur utskrivet men det gick inte tyvärr och inte heller fick jag remiss att göra hysteroskopi, jäkla skit! Tyckte jag kunde köra med Pergo fler gånger och göra uppehåll någon månad fast det vill jag ju inte!!!! Det har jag liksom inte tid med nu i höst.
Hur tycker ni jag ska göra??? en pergofri månad eller köra på med Pergo?? Har ju läst att det tom kan få motsatt effekt men det fanns inga belägg för enligt min gyn.
Gonal-F och Menopur är tydligen väldigt dyra så han hade blivit ifrågasatt ett par gånger när han skrivit ut det, varför kan man inte få den hjälp man vill ha. Fick i alla fall trombyl och prednisolon utskrivet samt ovitellespruta, alltid något
Tänkte även kolla med landstinget men vad kan man skylla på för att försöka få till en hysto, någon som vet?? Ont i äggledare, äggstockar eller livmoder, vad säger man?? Behöver ha ett bra skäl för att få det, att man vill kolla upp inför en graviditet är väl inte försvarbart för sjukvården i min ålder så jag måste hitta på något annat...
Ha en bra dag därute!