cff skrev 2013-05-20 11:12:15 följande:

jag kör på - har gjort insemination denna månad (dock med små folliklar och en urusel slemhinna - 5.9 mm...) och skall göra IVF nästa månad (fortfarande i Danmark). Börjar kanske därefter i NY och då köra man i så fall fyra cykler, 4 månader i rad (dvs om det inte lyckas på vägen :). Blir en tuff sommar...
För närvarande har jag några frågor jag försöker lösa:
Rispning av slemhinnan (har hittat en läkare som kan hjälpa till, men han vill preliminärt bara göra i cykeln före stimulering, inte tidigt i samma cykel - han verkar dock otroligt hjälpsam så jag hoppas att jag kanske kan få hjälp i alla fall).
Gonapeptyl - har jag fått utskrivet denna omgång istället för Suprefact. Men det verkar inte att gå att få tag på i Sverige - går inte ens att beställa på apoteket... Så jag väntar på svar från läkaren om jag skall köra Suprefact istället
Lupron - för att ta på 6e dagen efter ÄP. Finns inte i Sverige i injektionsvätska (bara depot-lösning) så jag försöker nu få tag på ett recept från England (och sen är nästa utmaning att försöka hitta någon som kan hämta ut det åt mig där och posta till Sverige :)
Massor med fler prover och undersökningar inför IVF i NY. Bland annat mammografi (vilket jag tack och lov ändå hade inplanerat) och vaginal-smear för Gonorré plus en mkt obehaglig läkarundersökningsblanket (där samma läkare skall undersöka både hjärta, lungor och mage - samt klämma på brösten och fylla i om dessa är normala eller abnormala och samma vad gäller könsdelarna...) - jag är mycket osäker på vilken typ av läkare som har denna bredd.
Immunologibehandling - från Dr Gorgy har jag fått väldigt mycket mediciner utskrivna, bl.a. intralipid, humira, klexane (mot blodproppar) och mycket höga doser kortison. Jag måste nu bestämma mig för vilka av dessa jag faktiskt skall ta och i så fall hur mycket...
Så utmaningarna och nyheterna fortsätter
hur många år har du hållt på? vad kommer du att behöva lägga ut på behandlingen i NY? jag bodde i usa i 19 år och kom till sverige (är fortfarande svensk medborgare) för att få hjälp med behandlingen iom att usa var för dyrt för oss. där måste man för det mesta betala allt själv. men nu går vi in på 3je försöket i falun i aug. funkar det inte då så funderar jag på ngn klinik i europa innan vi återvänder till usa och måste ta den vägen. fast de har ju fantastiska resultat där. håller tummarna för dig! kämpar på tillsammans på olika håll och sätt... jag hoppas att du försöker iaf ge din kropp lite lugn och ro mellan varven... jag vet själv hur det känns när man bara vill köra på så fort mensen kommer efter varje försök. stressa bara inte ut dig... men jag vet det är svårt... kram!
ps.. när är testdagen denna månad? hur har det gått? hur känner du dig?...