gklassy skrev 2013-06-24 22:46:31 följande:
Ökad dosering till 450menopur + 150 gonal f. Ultraljud igen på fredag. Men misstänker att den blir avbryten. Min E2 värde idag är 545 och den borde stiga upp till typ 2000 - 3000 innan ER. Usch.
Ja, jag och min sambo var ute ikväll och åt god mat... och en liten glas vin. Jag känner mig lite bättre nu.
Jag är på fd Öresundskliniken. Själv?
håller tummarna för dig då :) hoppas att det går vägen,,,,, jag undrar bara om de kunde ge dig högre dos från behandlingsdag 1 nästa gång (om ni avbryter denna omgång) om det skulle göra ngt?
jag går i falun.. hade tur nog då jag är bosatt i stockholm och skrev in mig på huddinge... men väntetiden där var ca 8 månader.. bestämde mig då att kontakta falun och köra en omgång den privata vägen medans jag väntade. sjuksköterskan på kliniken jag går till här i stockholm tyckte då jag skulle kontakta vårdgarantin och se om jag kunde utnyttja det i samband med falun. iom att jag redan var inbokad i falun så gick det vägen och landstinget tog över. har hört mycket bra om falun kliniken och dessutom växte jag upp där så det kändes rätt på nåt sätt..
jag har inga svårigheter att producera folliklar som du , men det här hände mig . 1a behandlingen blev jag överstimulerad då de började med 400 menopur... de sänkte och sänkte efter ultraljuden och blodproven men det var inte nog och jag fick lov att coasta i 4 dagar innan jag tog mogningssprutan... det gick hela 6 dagar mellan menopur och äggplockningen och när de tömde typ 10 blåsor på varje sida så hittade de inte ett ända ägg.. läkaren trodde att det var just för att jag coastat för länge och att äggen drog sig tillbaka. 2a omgången sänkte de menopuren och jag började på 175 el lik 112.5, då minsann fick jag bara 3 mogna blåsor att tömma. 2 ägg hittade de. så det gör verkligen en himla stor skilnad på mängden av medicin. (3je försöket gick bra då jag fick 9 ägg, 6 mogna).. iaf... så kanske de kan "chocka" din kropp med en rejäl dos från dag ett...
hade jag vetat då vad jag vet nu, så skulle jag avbrytit den 2a behandlingen när jag bara hade 3 blåsor, men det är svårt . man är ju så ivrig... och man vet ju aldrig... det tar ju bara ett enda ägg och det kan sitta i den enda blåsan som kommer fram... kram