Fertilitetsresa skrev 2013-07-28 22:31:02 följande:
Hur har det gått för er som går på dhea? Har ni blivit gravida? Och isf naturligt eller via ivf? Dvs. tror ni att dhea har hjälpt? Har ni biverkningar?
Jag har i bagaget 1 spontangraviditet med MF som följd, 1 ifv Su och 1 ivf privat, allt misslyckades. Står i ÄD-kö till SU sedan mars. Jag kontaktade IVF kliniken i Falun men de ville inte skriva ut Prasteron till mig, utan rekommendeade även de äggdonation, liksom SU och Carlanderska Gbg. Har köpt på
dhea.com ist + att vi står i ÄD-kö i Finland sedan maj.
Vet inte ens om det är värt att hoppas på att detta ska funka? Tar sedan 1 månad tillbaka 75 mg/dag, mensen är nu ordentligt försenad, tappar hår + tror att jag har fått utslag på händerna? Någon som känner igen sig?
hej hej... vet att det är några av de som startade tråden som fallit gravida efter att ha använt dhea och det efter att de dömts som hopplösa av läkarna. de är inte så aktiva i tråden längre tyvärr...
kan ej säga tyvärr att jag känner igen dina biverkningar själv, men vet att det finns många som nämner hårloss och försenad äl.. dålig hy (har ej hört på händerna dock.)
själv har jag tagit prasteron i 3 månader nu, dock en lägre dos. de skrev ut 75 mg men iom att jag har ett bra amh kändes det lite mycket att ta just 75 på en gång så jag började med 25 , gick up i 50 och så småningom i 75 men har nu sedan 2 veckor tappat ner till 50 igen. min hy blev jättedålig i pannan och jag började även med melantonin och inofolic.
själv tycker jag att det är värt att prova allt. men du kanske ska gå ner i doseringen lite grann? och se om det hjälper. lycka till