Kläder på förskolan
Vad behöver man ha för ytterkläder på dagis. Nu till våren har ja ett fodrat regnställ o stövlar men räcker de? Blir inte de för varmt vad har ni
Vad behöver man ha för ytterkläder på dagis. Nu till våren har ja ett fodrat regnställ o stövlar men räcker de? Blir inte de för varmt vad har ni
Lägger mig i lite här, När jag själv var praktikant i flera år på en förskola såg man föräldrar som slarvade och barn som knappt hade kläder, bättre med för mkt bra kläder än att det är för lite.
Vi har skalkläder, tjockatröjor och fodrat galonställ som extrakläder när skalkläderna blir blöta
Mycket är ju beroende på var man bor. Här är det snö och minusgrader långt in i maj, så vinteroverallen hänger med åtminstone till valborg. Har precis köpt galonbyxor att dra över overallen i mellanperioden (när det mest är tösnö, som är blötare än vanlig snö). Efter påsk kör vi med molos överdragsbyxor och vårjacka helt enkelt, med fleeceställ under de dagar det är kallt. Det känns helt meningslöst att köpa dyra skalkläder när de knappt har något användningsområde här.
Oj fodrade regnkläder nu?? Jisses kan du inte linda in ungen i ett tjockt lager plast istället? Beror väl på var man bor ioförsig men bor man som jag som har ca 10 grader varmt ute nu så JA då är det för varmt. Stackars barn!
Det blir för varmt. Ha ofodrade skalkläder, fleece, windstopper o tunna goretexskor samt vanliga gy dojjor
min son har galonställ och ett fleecställ som de kan ha på han om de skulle vara kallt.. ligger på dagis.. nu har han överdragsbyxor och sen har han en vanlig vårjacka.. är det kallt på morgonen så får han ha fleecen under.. är de varmare på dagen kan de ta bort den och bara ha jackan..
Galonbyxa över overall känns rent elakt.. Testa själv huga
Galon eller inte spelar ytterst liten roll vad jag sett, jobbar dock inte på ur och skur-förskola. Men vikigt nu att ha mycket att välja på, det blir lätt för varmt, fodrade galon är för varmt nu t.ex. Ska det vara såhär med 15 grader varmt så ta med ett par utejeans som det inte gör något om de blir smutsiga. Och tala med personalen så de vet vad ni har med. Ibland ser man bara oerallen och tror att föräldrarna vill att barnet ska ha på sig det men sen visar det sig att det ligger en tunn jacka i väskan t.ex.