• Anonym

    Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...

    Nu får det vara nog! Vad har ni emot rödhåriga? De är som alla andra. Såg en tråd där de jämfördes med funktionsnedsatta, svagbegåvade, dysleltiker och dylikt. Allvarligt? Tror ni på riktigt att det är ett handikapp eller? Har ett barn med rött hår och det har hänt att folk skrattar och skriker ginger efter oss. Hörde om en man som sa att hans barn fick bli hur det ville bara den inte blev rödhårig. Ut kom en dotter med blont hår och hjärtfel. Innan vårt barn kom vet jag att typ alla jag känner har sagt att de hatar rödhåriga och att de är fula och att rödhåriga ungar pallar de bara inte med. Så säg nu, vad är så jäkla fel med rött hår?!

  • Svar på tråden Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...
  • Anonym

    Ingenting men förstår inte sambandet mellan dem och en hårfärg.

  • Anonym
    jebba skrev 2012-03-26 21:50:03 följande:
    Ingenting. Frågan är väl snarare vad du har emot funktionsnedsatta, svagbegåvade och dyslektiker?

    Ja just det. Jag var rödhårig som barn och ser inget kränkande i det du nämner. Det som är kränkande är att så många ser ner på människor med funktionsnedsättningar och ser dem som en börda.
  • Anonym

    Vad sägs inte om dem? De är lättretliga, alla rödhåriga är fula och otrevliga, alla driver med dem och de är tydligen svagbegåvade.

  • Anonym

    Jag har själv ett rödblont barn med min irländska man. Tycker rödhåriga är magiska och har önskat att mitt barn vore ännu mer rödhårig än vad hon är. Men hon är ganska udda i skolan med alla blonda kompisar. Hon är inte retad utan jag tror de flesta tycker hon är fin i sitt hår

  • Anonym
    Twin Dad skrev 2012-03-26 21:54:06 följande:
    Det är ju inte det denna tråden handlar om. Det finns många trådar bättre lämpade för den diskussionen.
    Jag tror att du har missat tråden som är upprinnelse för ts ilska...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-26 21:57:01 följande:
    Vad sägs inte om dem? De är lättretliga, alla rödhåriga är fula och otrevliga, alla driver med dem och de är tydligen svagbegåvade.
    Jag känner inte igen det där faktiskt. Är det här på FL du läst det där?
  • Anonym

    Va? har aldrig hört något liknande, är det Sverige vi pratar om? Jag har inget emot rödhåriga, inget alls, killar med rött hår, mmmm *drömmer mig bort*

  • Anonym

    Jag tycker inte att det är fint med rött hår. Varken färgat eller naturligt.
    MEN jag tycker inte att personer med rött hår är mindre värda på något sätt och de är verkligen inte svagbegåvade.
    Nu går jag inte omkring och stör mig på folk med rött hår eller tänker att en person är ful bara för att den har rött hår.
    Tittar jag däremot i kataloger med olika frisyrer kan jag tycka att en frisyr är mindre fin för att modellen har rött hår. Jag skulle inte kunna ha en partner med rött hår, men det är ju ingen skillnad på att tycka så som att en del väljer bort partner som är skalliga, brunhåriga eller blonda.
     

  • Anonym

    Jag ville bara fråga, ts bor du i sverige? Jag tänkte när dom ropar ginger? (trodde ärligt inte att såna människor var så allmänbildade så dom ropar glåpord på ett annat språk i såna fall?)

  • Anonym

    Det är ju så vackert med rött hår!!!!!!
    Den enda snygga, vackra, originella färgen som finns...de andra färgerna är ju bara så trista!

    Önskar jag var rödhårig från början, har den fula svenska mellanblonda hårfärgen....fräknar har jag en massa och har alltid varit super stolt över dem, men det röda håret får jag fixa på annat vis  

  • Anonym

    Jag var rödhårig som liten, men har nu guldblondt hår. Fräknar har jag på sommaren och har gröna ögon. Jag har aldrig blivit retad, men jag ser väldigt bra ut så det har aldrig vart något problem. Jag gillar personligen inte rött hår så mycket, men min son föddes med rött hår, men det har nu övergått till guldblondt även hans :) Det man fått höra är väl att rödhåriga är väldigt temperamentsfulla och komiskt nog så är alla jag vet som har rött hår extremt temperamentsfulla så det verkar ju stämma.

  • Anonym

    Detta är konstigt. Jag har alltid varit "anti" rött hår men jag vet inte ens varför!
    Jag tittar noga på rödhåriga och frågar mig själv vad jag har emot det, men kommer fram till att de är precis lika fina som alla andra!

    Är detta något inlärt? Jag menar, jag SER ju att jag inte har nåt emot det, men ändå har jag det?
    Varför? 

  • Anonym

    Min dotter är rödblond,och folk brukar säga att hon har så himmla fin hårfärg.i för sig är hon född med handikapp,men vad gör det,jag är stolt över att ha en dotter med rödblont hår för det och jag hoppas att hon aldrig färgar sitt hår

  • Anonym

    Rödhåriga barn (och vuxna..) är ju det vackraste som finns! Förstår inte all hat mot dem. Folk färgar ju för tusan håret rött nu (mode?), men ändå verkar många fortsätta mobba äkta rödtottar. Tråkigt!

  • Anonym

    Jag har en sambo som har ganska mycket rött i sitt hår. Jag tycker det är jättefint och hoppas att våra framtida barn får det, min sambo vill inte det däremot för tydligen är det inte så lätt att vara rödhårig precis som ts skriver. Himla trist och jag förstår inte alls att det blivit så? Antagligen för att det inte är så jättevanligt och människor alltid verkar leta efter någon att trycka ner. 

    Såg att någon nämnde grått hår och rödhåriga ovan, naturligtvis kan dom få rött hår, men jag har också läst att dom brukar kunna bli lite skonade mot det jämför med oss andra ;) Det stämmer om jag kollar på sambons släkt, där har dom rött hår högt upp i åldrarna. 

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-31 12:17:14 följande:
    Jag har en sambo som har ganska mycket rött i sitt hår. Jag tycker det är jättefint och hoppas att våra framtida barn får det, min sambo vill inte det däremot för tydligen är det inte så lätt att vara rödhårig precis som ts skriver. Himla trist och jag förstår inte alls att det blivit så? Antagligen för att det inte är så jättevanligt och människor alltid verkar leta efter någon att trycka ner. 

    Såg att någon nämnde grått hår och rödhåriga ovan, naturligtvis kan dom få rött hår, men jag har också läst att dom brukar kunna bli lite skonade mot det jämför med oss andra ;) Det stämmer om jag kollar på sambons släkt, där har dom rött hår högt upp i åldrarna. 
    oj naturligtvis kan de få grått hår..... menar jag naturligtvis.

    Uttrycket 'gingers have no soul' kommer antagligen från south park serien, som är helt hysteriskt roligt och etsat sig fast hos många tror jag ;) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-26 21:46:48 följande:

    Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...


    Rubriken på ditt inlägg syftar på motsatsen av din inställning Tungan ute
Svar på tråden Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...