• Anonym (Längtar)

Svårt att få Orgasm, TIPS?

Hej! Jag har en fråga, har ni haft svårigheter att få orgasm under sex? Jag har lyckas med det 2 gånger o blir snart tokig, försökt med olika ställningar men inget, när jag "leker" själv så pang så går de hur lätt som helst.. Tips på vad man kan göra för att få de funka? Hur gjorde ni? Vad ändrade ni på under sexakten? Känns lite som att man längre inte vill ha sex längre utan hellre leka med sig själv åh så vill ja inte ha de, tycker om närheten man får via sex.. Så TIPS tack! :) funkar såna där spray som gör underlivet känsligare? Känns desperat att skriva ut det såhär, men vad gör man inte ;)

• Svar på tråden Svårt att få Orgasm, TIPS?
  • Anonym (Hm)

Smek dig själv under sexakten, eller överlag andvänd mer stimulering på klitoris. Annars kan spändhet göra det svårt att komma.

• Anonym

Om det går fort när du smeker klitoris själv varför gör du inte på samma sätt vid samlag? Vet du om du kan komma av enbart penetration? Långtifrån alla kvinnor som kan det.

• Anonym (Längtar)

För att under samlag funkar det inte, vill veta hur man på något sätt får bort själva spändheten?

• Anonym

Jag har svårt att komma under sex,men jag bryr mig inte om det heller. Jag brukar komma innan eller efter med hjälp av gubben min ;) Annars kan man ligga i en ställning så man kan smeka sig själv samtidigt...och så ska man leva sig in i sexet ordentligt, bli lite snuskig och galen!!!

Faktum är att hela 75% av kvinnorna här i Sverige får inte orgasm enbart av samlag/penetration.

• Anonym
    Anonym (Längtar) skrev 2012-03-26 23:18:27 följande:
    För att under samlag funkar det inte, vill veta hur man på något sätt får bort själva spändheten?

För många kvinnor fungerar det inte heller att få orgasm genom att smeka klitoris under penetration, utan det är BARA klitorissmek ensamt som kan ge dem orgasm. Provat med oralsex eller smeksex?
  • Anonym (Längtar)

Nej ja har inte provat smeksex/oralsex enbart.. Får försöka få lite inspiration till att bli lite crazy! ;)

• Anonym
    Anonym (Längtar) skrev 2012-03-26 23:39:54 följande:
    Nej ja har inte provat smeksex/oralsex enbart.. Får försöka få lite inspiration till att bli lite crazy! ;)

Du menar att du och din pojkvän (?) bara har sex på ett sätt som ger honom orgasm? Hur kommer det sig?
  • Anonym (Längtar)
    Anonym skrev 2012-03-26 23:42:56 följande:
    Du menar att du och din pojkvän (?) bara har sex på ett sätt som ger honom orgasm? Hur kommer det sig?

Ja lite så är de, ja vi kör ju "vanligt" förspel där det innebär smek, oralt för varann o sen blir de enbart han som kommer o ja säger inget om de utan gör de för mig sj sen.. Detta lät jävligt fel nu när ja fick skriv de!! Där av är nog anledningen till att ja inte är sugen så ofta utan de blir nog mer för hans skull....
  • P30

Spray fungerar på vissa, andra tycker det är värdelöst.

Jag skulle sagt att ni skall sluta att ha penetrerande samlag under en period, minst två veckor och ägna er åt smek slick och sug enbart. Han måste få lära sig hur du fungerar och att se till att prioritera dig. Inte konstigt att du är spänd med den karln. 

• Anonym

Självklart ska killen din göra det skönt för dig. Du får ju inte orgasm av samlag, då får han smeka, slicka, kyssa eller vad det nu är som hetsar upp dig så att du får en härlig orgasm. Inte bara han som ska ha de gött! Förresten borde inte han VILJA tillfredställa dig?

• Anonym (Längtar)
    Anonym skrev 2012-03-27 00:42:29 följande:
    Självklart ska killen din göra det skönt för dig. Du får ju inte orgasm av samlag, då får han smeka, slicka, kyssa eller vad det nu är som hetsar upp dig så att du får en härlig orgasm. Inte bara han som ska ha de gött! Förresten borde inte han VILJA tillfredställa dig?

Klart han vill, men de e som om allt blir "klart" när han kommit o så har de bara rullat på.. Ja känner en viss rädsla för att man inte kan komma om man nu skulle bli smekt efter/före sexet, skulle lida med han då.. Är nog lite långdragen så kanske dags att börja prata o peka o se om de blir bättre då :)
  • Robespierre

Till TS: har ni provat att använda speglar när ni har sex ? Att se sig själv sätta på/bli påsatt kan ge en kick. Sedan är det ju för mig (som man) extremt skönt att slicka kvinnan tills hon kommer i mitt ansikte. Så kan din partner spruta sedan när han knullar dig. Ifall din kille är ståndaktig, kan du suga/runka av honom först. Eller låta honom knulla dig tills han sprutar. När det sen skall bli dags för hans orgasm nr 2, tar det (iallafall för mig) längre tid att få utlösning nr 2 och då blir ni mer 'jämnspelta'. Har ni provat att han ligger vid sidan av dig och pullar dig tills du nästan kommer, sakta ned lite... Driva så upp din kåthet med mera petting... sakta ned lite, göra detta typ 3-4 ggr så att du är riktigt upphetsad och sedan den sista gången låta honom komma in i dig, knulla järnet medan du smeker dig själv och han tar dig hårt så att du då både får klitorisstimulation och hans hårda lem i dig som dunkar på dig rejält.

From dream to dream we have always been, like an everflowing stream
  • Anonym (Längtar)

Vi har inte kört så mkt förspel så, kanske ska ta mer förspel innan man går på själva akten då.. Ja tycker vi har ett väldigt tråkigt förspel, alltid samma sak, dusch, kyssar, sug/slickning o lite pullning sen blir man så sugen så de vara blir Pang, kanske skulle dra ut på de mer då.. Blir att experimentera när karln kmr hem xD

• Kaosmamma

Innan hur lätt som helst. Nu är det svårare efter barnen och förlossning osv. Men för mig funkar det när man kör pang på, i missionären och jag liksom låser fast honom och så kör man på ;) jag styr men behöver att han motar tillbaka. Men se till att ni kanske byggt upp en laddning innan, en känslomässig laddning. Lycka till ts :)

• Milf69
    Anonym (Längtar) skrev 2012-03-27 15:45:34 följande:
    Vi har inte kört så mkt förspel så, kanske ska ta mer förspel innan man går på själva akten då.. Ja tycker vi har ett väldigt tråkigt förspel, alltid samma sak, dusch, kyssar, sug/slickning o lite pullning sen blir man så sugen så de vara blir Pang, kanske skulle dra ut på de mer då.. Blir att experimentera när karln kmr hem xD
    Om jag kan komma igång så är det via att vi sexpratar med varandra eller så chattar jag lite sex  *ler*
    Sen älskar jag få sms med mumsiga förslag typ jag sakna dig nu skulle gärna vilja ...
    Kommer igång riktig bra fast vi har varit tillsammans i 23 år..men visst kan jag komma
    i snitt kanske 98% av gångerna vi har sex resten är gånger som jag inte riktig känner för ..

Sen detta med oralsex jag ger men har svårt att komma själv vet ej varför ?? kan tänkas att jag svårt
    att slappna av vet ej varför?  

Sen är det lite så att efter så lång tid tillsammans så vet han vart min knapp sitter o behöver bara
    röra mig så kommer jag igång men nu på senare tid så sexpratat vi o sen fortsätter prata Dirty Talk i sängen.

mmm vi är super nöjda med varandra när det gäller sex....
    Ha det  

Svar på tråden Svårt att få Orgasm, TIPS?