• Anonym

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

NadiaMi skrev 2012-03-30 08:50:45 följande:
    Klicka på "Visa endast" under trådstartaren så kan du läsa hennes egna ord om det som hände och bilda en egen uppfattning.
    OK! Jag skulle kunna gjort samma sak, men så är jag ju också arbetslös (ett dåligt försök till galghumor)
  • Anonym
    NadiaMi skrev 2012-03-30 09:55:19 följande:
    Jag gissar att du inte har levt i ett misshandelsförhållande där du har blivit slagen, sparkad, utnyttjad, hotad och verbalt nedtryckt flera år i sträck?
    Det är det väl tack och lov rätt få som varit. Det som man vanligtvis har svårt att begripa är väl varför man stannar i en sådan relation?! Och i flera år!! Om min gubbe skulle slå mig en gång så vore jag hans ex! inom en minut.
  • Anonym

Det finns ett tredje alternativ; polisanmäla och dra

Det står knappast mellan att finna sig i misshandel och att ha ihjäl idioten

En sån person är inte stark, det är inte en merit att ha ihjäl någon oavsett anledning

Svårt att lita på en som dödat(även i självförsvar)

Vem kan intyga till 100%(inte 99,5%) att denne person är så frisk/stark/botad/frälst så man är helt säker på att detta aldrig kommer märkas på ett arbete/bland arbetskamrater

Är det inte 100, så tror jag risken/chansen för anställning är låg

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-30 12:16:35 följande:
    Det finns ett tredje alternativ; polisanmäla och dra

Det står knappast mellan att finna sig i misshandel och att ha ihjäl idioten

En sån person är inte stark, det är inte en merit att ha ihjäl någon oavsett anledning
    Svårt att lita på en som dödat(även i självförsvar)
    Vem kan intyga till 100%(inte 99,5%) att denne person är så frisk/stark/botad/frälst så man är helt säker på att detta aldrig kommer märkas på ett arbete/bland arbetskamrater
    Är det inte 100, så tror jag risken/chansen för anställning är låg

Du vet inte hur det funkar när man blir psykiskt nedbruten va? Har du hört talas om stockholmssyndromet?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-30 12:18:42 följande:
    Du vet inte hur det funkar när man blir psykiskt nedbruten va? Har du hört talas om stockholmssyndromet?

Vet mycket väl

Och det säger en del om dessas psyke

Hur ska en rädd/svag person kunna hjälpa andra?

Om man anses frisk efter ett straff Var man knappast nere i fotknölarna innan
  • Anonym

I tre års tid blev jag misshandlat både psykist och fysiskt av min pojkvän. Det gick inte att göra slut, han lät mig inte göra det. När jag försökte slog han mig.
    Han hjärntvättade mig. Han försökte strypa mig, han slog mig när jag körde bil.. Ja allt möjligt gjorde han..
    Till slut trodde jag att allt var mitt fel. Jag kom dagligen med blåmärken både på kroppen och i ansiktet.
    Vänner trodde såklart att det va min pojkvän, men jag försökte hela tiden lura dem att jag har gjort det själv.. Alltså ramlat osv.. Ja, man hittade på allt möjligt.

Jag förstår TS faktiskt.. Nu vet jag inte hur misshandlad hon blev.. Men tydligen mycket för att använda föremål på han.

Så, folk som inte har varit med om misshandel, skall faktiskt inte yttra sig om något!!

Dessutom är det väldigt vanligt att kvinnor blir misshandlade och inte vågar anmäla det..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-30 12:23:04 följande:

Vet mycket väl
    Och det säger en del om dessas psyke
    Hur ska en rädd/svag person kunna hjälpa andra?

Om man anses frisk efter ett straff Var man knappast nere i fotknölarna innan

Du tror inte på att människor utvecklas och förändras alls va? Hoppas du inte ryckte vingarna av en endaste fluga eller trampade ihjäl en myra eller mygga  när du var ung, isåfall har vi ett problem, du bör alltså ALDRIG vistas nära djur igen

//ironistämpel//
  • Anonym
    NadiaMi skrev 2012-03-30 10:41:08 följande:
    Det är olika från fall till fall.

I vissa fall är man trasig redan från början och tror inte att man förtjänar bättre, och man väljer att fokusera bara på de ljusa stunderna som trots allt finns.

Andra gånger sker det gradvis och man förstår inte förrän i efterhand hur långt det har gått eftersom det kommer så smygande och från början "bara handlar om hänsyn till den man älskar".

Åter andra gånger beror det på en rädsla att andra ska "se hur dålig man är" och att man inte vill behöva medge inför andra att man har hittat någon som behandlar en så illa. För ingen annan ser ju den hemska person som gör det dåliga, de tror ju att allt är bra och vem skulle tro på det man säger att man har varit med om?

Ytterligare en grund är att man på allvar tror att man inte kan klara sig själv pga att man inte har någon inkomst, eller har husdjur och/eller barn som man inte vill lämna och inte kan ta med sig till skyddat boende, man kanske har flyttat långt från familjen eller har dåliga relationer till sin familj, eller så har man ingen familj att vända sig till osv. Man upplever att man är ensam och inte har någon att vända sig till.

Det finns förståss fler varianter än dethär också...
    Jo någonstans kan man väl begripa att det kan bli så fruktansvärt fel och man inte känner att man har något val!!! Sorgligt är det!! Ruggigt sorgligt.
  • Anonym
    Anonym (Jösses) skrev 2012-03-30 12:24:50 följande:
    En person som dödat skulle jag aldrig känna mig trygg med
    Hoppas TS får ett arbete på kyrkogårdsförvaltningen
    Ja om personalen som arbetar där inte upplever det som skrämmande att ha en arbetskamrat som mördat!!
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-03-30 14:10:55 följande:
    Varför är det så konstigt? Du kan ta vilken examen som helst i fängelset. Det har rätt att studera.
    ??? Tänk om vi som bara gjort oss skyldiga till att ha fyllt 50 skulle ha den möjligheten!!!
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!