• Anonym

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Ebba Caroline skrev 2012-03-30 14:46:30 följande:

Ja, hon är dömd för dråp eftersom hon stack kniven i ryggen. Vilket åklagaren ansåg var uppsiktigt. Men hon handlade fortfarande i självförsvar. Vilket innebär att det inte är fel att berätta om det för arbetsgivaren och säga att det var i självförsvar, vilket det var. 

Handalde och åtal är inte samma sak.   
    Ingen av oss vet hur det gick till utom TS och den man hon döda. Så jag går ändå på det hon är DÖMD för.
  • Anonym
    Anonym (nejnejnej) skrev 2012-03-30 15:01:05 följande:
    Jag kan bara hoppas och be att du aldrig får det jobbet med tanke på vad du gjort.
    En person som gjort en sådan sak som du gjort hör inte hemma i det jobbet.
    Jag hoppas chefen inser detta också och tar någon annan person istället.
    Jag har också blivit misshandlad båe fysiskt och psykiskt men skulle ALDRIG göra det du gjort.
  • Anonym

Anonym skrev 2012-03-30 15:02:00 följande:
  • Anonym
    Gaytjej skrev 2012-03-30 15:11:36 följande:
    Har nog aldrig sett en så stor samling av dömande människor förut på ett o samma ställe! Fascinerande - och skrämmande.

Vi vet ju egentligen ingenting - och kan inte hålla på att jämföra med vad vi själva skulle ha gjort i motsvarande situation, eftersom ingen av oss (hur dåliga förhållanden några av er än har varit i) har befunnit oss i exakt den situationen TS befann sig i.

Och oavsett så har hon fått och avtjänat ett straff!

Hoppas chefen låter rätt man/kvinna få jobbet.
    Ja det hoppas jag också och då bör det inte vara någon som stuckit kniven i ryggen på en annan människa då det inte handlade om att rädda sitt eget liv!
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-03-30 15:14:27 följande:
    I ts fall så handlade nog om att rädda sitt eget liv. Självförsvar, hört talas om det?!
    Ja men då fattar jag inte att TS ska sitta inne i fängelse i fem,sex år!! Om den dräpte också hade kniv eller annat vapen och striden stod på liv och död? Men jag är ju ingen jurist så det är väl så men det verkar helt vansinnigt i så fall. 
  • Anonym

Försök att utelämna den delen, är många år sedan nu och det är dem senaste ref som är intressanta för en arbetsgivare, så tryck på det du har gjort sedan 05- inte det som varit innan dess..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-30 15:28:43 följande:

Försök att utelämna den delen, är många år sedan nu och det är dem senaste ref som är intressanta för en arbetsgivare, så tryck på det du har gjort sedan 05- inte det som varit innan dess..

Jaså? På dagens arbetsmarknad när du ska faan vara ung, snygg, socialt kompetent och erfaren och smidig utav bara helvete!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-30 15:28:43 följande:

Bra idé men det lär ju vara försent vi detta laget då TS skulle på intrevju idag väl? Så CVt lär ju redan vara inskickat för en tid sen.... Men i framtiden, om hon inte får jobbet, borde ts kanske utelämna det som hände innan 2005 för att "dölja" sin lucka....
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-30 15:31:05 följande:
    Jaså? På dagens arbetsmarknad när du ska faan vara ung, snygg, socialt kompetent och erfaren och smidig utav bara helvete!
    Vad var sambandet mellan det du säger och att TS ska utelämna det som hände innan 2005 för att det senaste är relevant?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-30 15:36:42 följande:
    Vad var sambandet mellan det du säger och att TS ska utelämna det som hände innan 2005 för att det senaste är relevant?
    Nja jag menar bara att det är väldigt stora krav idag från arbetsgivarhåll och jag har svårt att tro att en som suttit i fängelse smiter igenom nålsögat!!
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!