• Spants

20-25 runt Västerås?

Vet inte om det gills som ung, men jag är 23. Är väldigt yngst på öppna förskolan och föräldragruppen. Så tänkte kolla här om det finns andra mammor/pappor som inte är 30+.
    Jag är ganska nyinflyttad och har knappt några vänner som har barn, så skulle vara kul att prata med lite andra föräldrar i samma ålder  Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 20:30
    Spants - Sandy. har en dotter född Sep 2011

Lizzan89 - Lizz med dottern Thea, född 26 aug-11

Jazzica - Jessica med sonen Theo född 21 augusti 2009

Kramgotjej: Emma, två döttrar Lova född okt 08 och Melenie född okt 11

Melwsmammi - angelica, har en son född 09 och heter melwin

WasaE- Åsa med dottern Evelina, född feb. 09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-13 12:07
    Anna haren son, kelian född i jan detta år

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-25 09:10
    Vår grupp på fb www.facebook.com/groups/410904882255095
    Nya som tittar in här får självklar också gå med i gruppen! :)

• Svar på tråden 20-25 runt Västerås?
  • Jazzica

Hur menar du med smakisar? Typ allt annat än bröstmjölk/ersättning? :)

• syntetica
    Jazzica skrev 2012-04-15 18:35:52 följande:
    Hur menar du med smakisar? Typ allt annat än bröstmjölk/ersättning? :)
    Precis :D
  • Jazzica

Jag gjorde eget till Theo vid typ 5 månader kanske men då tog jag typ potatis och bröstmjölk o gjorde mos :p sen blev det mer o mer blandningar hemmagjord mat från 6 månader ungefär, då böt jag ut första o sista måltiderna från mjölk till gröt oxå :)

• syntetica

Okej, Kelian är super intresserad av mat,
    och fick faktiskt idag smaka lite morotspure och lite mangopure,
    stor hit då han gapade stort och fint varje gång.
    Och "tuggade" maten och svalde fint, tillomed så åt han det bättre
    än ersättning som han har så bråttom med så han sväljer fel flera gånger. 

• Jazzica

Hur gamal är han då? Det är väl bara bra att han intresserar sig för mat :) Theo ville aldrig ta ersättning eller välling så när han började äta gröt morgon o kväll, kunde mina tuttar äntligen få vila lite!
    Theo var oxå jätteglupsk på mjölken så man kunde tro att han aldrig fick nåt att äta stackarn :)

• Jazzica

Såg nu att kelian var född i januari ;) jag ser inget konstigt med att han får smaka lite gott redan nu så länge ni tycker att det känns okej. Det skulle väl kanske bli tokigt om han slutar vilja ta ersättningen sen istället och bara vill ha det "goda". Men det funkade bra med Theo iaf så det borde inte vara nåt problem i det, tycker jag iaf!!

• syntetica
    Jazzica skrev 2012-04-15 20:11:50 följande:
    Såg nu att kelian var född i januari ;) jag ser inget konstigt med att han får smaka lite gott redan nu så länge ni tycker att det känns okej. Det skulle väl kanske bli tokigt om han slutar vilja ta ersättningen sen istället och bara vill ha det "goda". Men det funkade bra med Theo iaf så det borde inte vara nåt problem i det, tycker jag iaf!!
    Han äter nästan ersättningen bättre nu, för första gången på fleeera veckor åt han en hel flaska.
    vet inte om det beror på att han fått smaka lite annat också, eller om han bara börjat äta en hel flaska igen.  
  • Jazzica

Ok skönt det iaf :) lite väl tidigt o sluta med ersättning kanske :) ja men det är väl klart han ska få lite gott, det har väl han förtjänat mer än väl med sjukhusbesök osv.

• syntetica

Jaa ersättningen håller vi gärna kvar ett bra tag till. 
    Jo precis, har man vart snäll&duktig så ska man få gott,
    även om han fick bamseklistermärken men ;)  

Svar på tråden 20-25 runt Västerås?