• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • sweetbird

Hon sa att man skulle kolla med 2 veckors mellanrum ? Men om han inte växt nått om 2 veckor så har han ju inte växt nått på 4 veckor, tycker det låter väldigt länge ? Men jag ska prata med bm i morgon och se vad hon säger och om hon vill ändra tid på förlossningen för TUL . För har han i te växt nått på 4 v eller växt väldigt lite, så måste dom ju bedöma om han ska komma ut tidigare att jag blir igångsatt eller så. :-/

• Jiie

Ja då är väl risken att dom plockar ut honom direkt va?
    Antagligen bättre så han får i sig näring och växer till sig istället för att ligga i magen och inte växa och inte få i sig näring...
    Håller tummen stenhårt för att det kommer gå kanonbra för din lillfis!!

Själv ska jag på aurorasamtal nr 2 imorgon, får väl se hur det går...

• Annzofie

Jiie: får jag fråga om varför du går på Aurora samtal? Du kanske har skrivit det, men jag har tyvärr missat det:( anledningen till varför jag undrar är för jag ska själv på samtal om en vecka pga min rädsla... Känner mig väldigt rädd och orolig.

• Gutan

Sweerbird: usch vad jobbigt! Men det kommer säkert gå bra. Läkarna brukar ju veta vad de pysslar med.

• sweetbird

Ja växer han inte och avviker från sin kurva så måste han ju ut. Då håller jag tummarna för igångsättning och inte snitt!

Jiie: lycka till i morgon :)

• Jiie
    Annzofie skrev 2012-10-29 22:05:35 följande:
    Jiie: får jag fråga om varför du går på Aurora samtal? Du kanske har skrivit det, men jag har tyvärr missat det:( anledningen till varför jag undrar är för jag ska själv på samtal om en vecka pga min rädsla... Känner mig väldigt rädd och orolig.

Jag har ju gjort det en gång innan och det är inte det att jag är rädd för förlossningen i sig, jag vägrar bara göra om det en gång till efter förra gången.

Annars har man faktiskt inte så mycket att vara rädd för.
    Miljontals kvinnor har fött barn innan oss och klarat sig och miljontals kvinnor kommer göra det efter oss.
    Bara man kommunicerar med barnmorskan, uttrycker vad man vill och inte vill, inte vara rädd för att öppna munnen liksom! Dom är där för DIG och för att hjälpa DIG och ditt barn att komma till världen.
    Det är normalt att vara lite rädd första gången, man vet faktiskt inte vad som väntar, men man är så fruktansvärt stark och man får snudd på övernaturliga krafter när man ligger där!
    Visst fan gör de ont, men det går över. Det finns sååå mycket fin smärtlindring att få dessutom...
    Så fort plutten är ute så är varenda krämpa borta.
    Du behöver inte vara rädd för förlossningen, det är faktiskt en helt fantastisk upplevelse! Och även om min första var lång och utdragen osv så skulle jag inte vilja byta bort den!
  • Jiie
    sweetbird skrev 2012-10-29 22:40:04 följande:
    Ja växer han inte och avviker från sin kurva så måste han ju ut. Då håller jag tummarna för igångsättning och inte snitt!

Jiie: lycka till i morgon :)

Kör dom igångsättning på så små?
    Vet att mamma blev snittad med syrran i 33+0 för hon vägde bara 1710 gram.
    Minns inte exakt om det var hela storyn så att säga!

Tack :))
    Det ska nog gå bra!
    Uppdatera imorgon!
  • sweetbird

Det beror på hur bebisen i magen mår :)

Då väger min 200 g mer än din syster gjorde , men jag är ju längre gånget oxå . V 36 så det är verkligen en lillskit jag har i magen ;)

• Jiie

Hihi ja... Runt 2,4 borde han väl väga enligt plan annars:))
    Det kommer gå bra, jag är född i 34+1 och vägde 2060 och jag tog igen alla kilo

Svar på tråden december bebis 2012