• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • sweetbird

Jo lite öve 2400 g är vad han förväntas väga . Han ligger just nu på - 20,5 hoppas han plussat på sig om 2 veckor :) bm kl 15.00 då ska jag bomba henne med frågor ;P

• Jiie

Hemkommen nu... Ska träffa en läkare, den 20 nov!! Bf är 13/12:(
    Hade ju varit kul att få lite tid att känna sig avslappnad på men det är tydligen överreklamerat!!
    BM deklarerade tydligt att läkaren kommer rekommendera vaginal förlossning och jag fick med ett papper med info fr Socialstyrelsen om fördelar och nackdelar med vaginal förl och kejsarsnitt.
    Jo tjena... Om nu kejsarsnitt hade varit så dåligt som de vill påskina så skulle väl knappt nån fått det?

• sweetbird

Bm i dag, sf 30 i v 36 Nästan 1 cm större än för 2 veckor sen :-/ Ska ju på TUL den 12 e eftersom han inte växt på 2 veckor. Pratade om hur det kan bli , bl.a. Förtidig födsel/ igångsättning , att han kanske kommer ligga på prematuren första tiden om han inte börjar växa nu och han måste komma ut :( får se hur det går den 12 e :)

• LizetteSW
    jemi01 skrev 2012-10-25 20:06:00 följande:
    LizetteSW: Vad gissar du på för datum?

Jag har alltid trott att han/hon ska komma 3 eller 6 jan, nu tror jag mer på typ 22 dec ;)
  • jemi01

Varför tror du tidigare nu? Det skulle ju vara typiskt om man var tvungen att fira julafton på bb...

• jemi01

Bm idag - sf måttet hade bara ökat 1 cm på tre veckor så det låg på 27 i vecka 32. Tror dock att hon mätte lite fel.. Men det innebär att vi får ett extra UL i eftermiddag. Försöker att inte oroa mig i onödan och istället se fram emot att få se vår lilla tjej igen. Annars var både hjärtljud och blodtryck ua.

• Gutan

Läste om hur viktigt det är med en målbild som är efter förlossningen. För att orka igenom förlossningen och ha något att fokusera på. Lätt att man bara ser fram dit liksom med nedräknigar och allt annat. Här är min :) Jag sitter i en fåtölj i ett tyst rum på bb. Johne sover med ett leende på läpparna i en säng. Utanför fönstret faller snön sakta ner. I min famn sover skorpan. Hjärtat är fyllt med kärlek.

Svar på tråden december bebis 2012