• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Jiie

Inga känningar hos nån?
    Höll på med tolvtusen projekt igår och dåååå tycker lillebror att det är ett bra läge att ligga och skruva på huvudet där nere och typ träna på piruetter
    Faktiskt fått en del sömn i natt med!
    Idag väntar en fullspäckad söndag!
    Ska bara resa mig ur sängen hehe... Sen frukost, lovat sonen att han ska få sina Ben 10-sängkläder idag, finbädda vår säng, frukost, fixa tvätten i tumlaren, göra spagetti och köttfärssås, göra oss själva i ordning för 12:10 börjar bion "De fem legenderna"!
    Sen bara hem för 1,5 timme senare kommer totalt 11 vuxna och 11 barn på förstaadventsglöggmysfika som vi bjudit in till! Mysigt!
    Ska hinna äta den lagade maten där emellan plus lite förberedelser!
    Ingen lär gå innan 20 så ja, jag vet vad jag ska göra idag

• Annzofie

Jiie: oj vilken fullspäckad dag:) härligt med adventsfika. Haft regelbundna sammandragningar i går kväll med molvärk, sen i natt onda värkar dock oregelbundna som försvann vid 04 nu bara sammandragningar och magen är stenhård hela tiden.

• Gutan

Inga känningar här heller. Lite molvärk ibland och sammandragningar rätt ofta. Men det är liksom som det är hela tiden. Jag hoppas ju dock att det tar ett tag till. Är inte alls redo känner jag :) Igår fick vi iaf allt till bebisen tvättat. Det var skönt.

• Jiie

Sweet: samma här, lugn som en filbunke...liiite för lugn för min smak hehe

På väg hem fr bion, den va jättebra!! Sonen älskade den!
    Har räknat fel på tiden idag, har plötsligt en timme MER!! Aningen gött!! Något säger mig dock att den kommer försvinna i nåt fixarjox

• Jiie

Det vore väl för bra
    Fast vår barnvakt är inte bokad förrän torsdag hehehe

• Gutan

Nä då får du knipa ;) Så trött på att höra att jag ska knipa. Med BF 30 december är det det enda jag får höra. Och att jag är SÅ stor. Och att det är elakt mot mitt barn om den kommer innan nyår. Eftersom den då alltid kommer vara minst och tydligen dömd att misslyckas med allt. plus att det är synd om alla somfyller år vid jul. Bra då vet jag. Själv tror jag väl att det har mer med inställning och annat att göra än just nr man är född.

• Jiie

Typ.. Min son är född 27/12 och självklart är det lättare för dom att hamna lite efter de i samma klass som är födda tidigt på året.
    Därför har vi just nu världens strid med kommunen om att sonen ska få gå mer än 15 timmar/veckan efter lillebror. Han behöver den stimulansen, utvecklingen och pedagogiken som förskolan ger. Han behöver ju inte halka efter mer än nödvändigt! Inte för att han är stendum men på 10-11 mån skiljer de ganska mycket i de lägre åldrarna. Nästa vecka ska "utredningen" vara klara. Ska bli spännande att höra deras motivering... Försökt få svar på en fråga hela tiden utan att lyckas: ur vilken pedagogisk synpunkt är det bättre för honom att gå 15 timmar än t.ex 25 timmar? Ingen svarar mig på det. Ingen.
    Vi har sagt att vi betalar maxtaxan till och med för det är värt det för Alexanders skull! Annars hade vi gärna sparat de 840 kr i månaden!
    Andas Jie, andas....

Svar på tråden december bebis 2012