• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • sweetbird

Kom världens slemmis igår kväll och i
    Morse :)

Annzofie: hoppas det sätter igång för dig så du slipper gå över så länge :-/

En tjej som fick igår hon hade inte känt någonting och hon hade besök hos bm och bad bm kolla om det överhuvudtaget hade hänt någonting , det hade det! Hon hade öppnat sig 5 cm och inte känt ett smack! Det satte igång när dom kom hem sen :)

• Johannapanna87

Jag har inte varit så jätte aktiv här men tänkte att jag ändå skulle skriva att min pojke vid namn James tittade ut i måndags (39+1) 50 cm och vägde 3510gram
    Hade haft värkar på morgonen som jag klarade mig igenom bra och ringde till förlossningen och efter 6 timmar med värkar så fick jag åka in på kontroll eftersom att det ändå är andra barnet och man vet aldrig när den kan tänkas komma och var rädd att det helt plötsligt skulle gå fort av alla förlossningsberättelser man har läst här på familjeliv!! Jag satte mig på pendeln och mötte upp mannen i stan och tog tunnelbanan till förlossningen där det konstaterades att jag var öppen 3 cm och så påpekade barnmorskan att med andra barnet så kan man öppna sig tidigt och att man inte visste om det hade hänt under värkarna jag hade för hon tyckte att jag inte var speciellt påverkad av värkarna och att det var svårt att säga hur lång tid det kunde tänkas ta. Vi blev tillsagda att gå å ta en fika och komma tillbaks om 2 timmar för att se om något hade hänt. Vi hann å gå till pressbyrån och köpa kaffe men sen var vi tvungna att vända tillbaks då jag inte stod ut längre, gick och kräktes i korridoren och kunde knappt ta mig fram och hade konstant ont. Så när det väl satte igång så tog de bara 1 timme och 38 minuter innan han var ute så jag är glad att jag åkte in på den där kontrollen ändå :)

• sweetbird

Grattis johannapanna! Ja det va ni bra att du gick på kontrollen! :) hur mår nu nu? Är ni hemma? :)

• Längtar 77

Hemma med en tös som behagade komma den 15/11 istället för 24/12.. Hon hade väldigt bråttom ut.. Nu är vi äntigen hemma efter tre veckor på neo.skall bli skönt att bygga upp vardagen hemma med Anton och tösen, som inte fått något namn ännu..

Svar på tråden december bebis 2012