• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • blurio
    sweetbird skrev 2012-05-07 21:26:17 följande:
    I dag är jag ju i vecka 10 , vi lyssnade med vår sonoline doppler som kom med posten i dag ! Och gissa vad!! Vi hörde våran bebis!!!! 120-139 slag per minut!! Men det krävdes lite letande :D men de va de värt!!! Åhh nu är vi lyckliga här hemma !

Kan det vara farligt på något sätt att använda sig av en sådan?
  • sweetbird

Det jag har läst är att det inte är farligt , men att det kan vara störande för bebisen om dopplern har hög volym på, :) min kan man använda hörlurar till :D

• blurio
    sweetbird skrev 2012-05-08 13:19:51 följande:
    Det jag har läst är att det inte är farligt , men att det kan vara störande för bebisen om dopplern har hög volym på, :) min kan man använda hörlurar till :D

Vad kul att du kunde höra din bebis hjärtljud. Jag förstår att det måste lugna lite. Just nu känner jag inte av så mycket mer av min graviditet. Jag är i vecka 10+2. Så det ska ju vara lite bättre med illamående och så. Men jag kan ändå inte undgå att känna mig orolig. Jag hade velat veta säkert att allt står rätt till innan vi berättar för familj. Så nu hoppas jag på ett KUB-test. Annars gör jag ett privat UL.
  • sweetbird

Okey nu är vi lite panik slagna här hemma, :-/
    Vi har provat dopplern här hemma 2 gr i dag, och båda gångerna hittar vi 2 hjärtljud?!? Iallafall vad vi tror. . På höger sida av magen ligger slagen mellan 123 och 159 slag per minut

På vänster sida av magen hittar vi ett till mellan 121-140 slag per minut,

Sen hittar vi min puls som är mellan 75 och 82
    Drar man dopplern från höger till vänster sida av magen så är det tyst fram tills man kommer till den punkten där slagen börjar ,?!? Vi förstår ingenting ? Är det 2 bebisar eller är det nått annat? Är i v 9+1 i dag :)

• SnorkFröken01
    sweetbird skrev 2012-05-08 21:28:47 följande:
    Okey nu är vi lite panik slagna här hemma, :-/
    Vi har provat dopplern här hemma 2 gr i dag, och båda gångerna hittar vi 2 hjärtljud?!? Iallafall vad vi tror. . På höger sida av magen ligger slagen mellan 123 och 159 slag per minut

På vänster sida av magen hittar vi ett till mellan 121-140 slag per minut,

Sen hittar vi min puls som är mellan 75 och 82
    Drar man dopplern från höger till vänster sida av magen så är det tyst fram tills man kommer till den punkten där slagen börjar ,?!? Vi förstår ingenting ? Är det 2 bebisar eller är det nått annat? Är i v 9+1 i dag :)
    det låter onekligen som det är läge att gratulera!  jag sitter här med mina äldre systrar som är tvillingar och vi hoppas alla att du väntar tvillingar.
  • sweetbird

Ja är jätte nervös sambon med!! Helt sjukt om det är så!! Detta va ju inte planerat hahaha får se vad vul säger den 28 e om man lyckas se om det är 1 eller 2 :)

• cindy03
    sweetbird skrev 2012-05-08 21:48:30 följande:
    Ja är jätte nervös sambon med!! Helt sjukt om det är så!! Detta va ju inte planerat hahaha får se vad vul säger den 28 e om man lyckas se om det är 1 eller 2 :)

Åhh nu blir det spännande i trådenSkrattande....Räknar ner dagarna fram till den 28Skrattande såååå nyfiken man blir nu!!!
  • sweetbird

Åhh trött man blir bokade inskrivning för 2 månader sen, och flera gånger så sa hon jag pratade med att onsdag den 9 kl 8 ska du på inskrivning så jag har skrivit upp det på 2 papper och i telefonen, ja vad händer, vi kommer dit och dom har utbildningsdag!! Fick prata med min bm snabbt och dom sa att hon i telefonen måste ha sagt fel datum till mig för jag har inskrivning torsdag kl 8 !!! Förbannad blir man, min sambo har tagit ledigt och han jobbar i en annan stad så han pendlar / sammåker, så han kan inte åka till jobbet nu och kan inte vara med på inskrivningen!!! ;(

• Sara84

Ingen bebis för vår del.....
    Har precis opererats akut för utomhavandeskap.
    1,5 liter blod i buken.

Kram på er alla och lycka till med era underverk!

Svar på tråden december bebis 2012