• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • sweetbird

Sara , beklagar!! Hur är det med er? Hur fick ni reda på att det var utomkveds?
    Måste kännas jätte jobbigt för er nu!! ;(

• LillaBibbi

Försökte lyssna med ett angelsound idag men hittade inget Gjorde ett grav test och det blev 2 streck på en gång Är bara i vecka 9+3  och får väl snällt vänta någon vecka till innan man kan höra det lilla hjärtat slå

• Windra

Sara84: åh, beklagar verkligen! kram!

LillaBibbi: jag hörde i 9+6, men man kan få leta och vinkla som tusan!

• cindy03
    Sara84 skrev 2012-05-09 17:26:12 följande:
    Ingen bebis för vår del.....
    Har precis opererats akut för utomhavandeskap.
    1,5 liter blod i buken.

Kram på er alla och lycka till med era underverk!
    Åhh beklagar verkligen :( kram till er!
  • Sara84

Sweetbird: eftersom jag hade såna otroliga smärtor i magen, kunde ju inte resa mig upp ur sängen utan att svimma + att smärtan strålade ut i axlarna så misstänkte jag att nått var helt galet!
    Ringde sjukvårdsupplysningennoch de bad mig att omgående ta kontakt med gyn- akuten.
    Där konstaterades det snabbt att graviditeten inte växte i livmodern... Och att min buk var väldigt vätskefylld (blod).
    Inom loppet av 2 timmar fick jag OP.
    Tack och lov för det!

• Eleora

Sara 84: jag har en kompis som gick igenom precis samma sak i v. 7. Hon fick även operera bort ena äggstocken. Två ÄL efter OP blev hon gravid igen och är i v. 14 nu. Jag beklagar verkligen och önskar dig lycka till!

I eftermiddag ska vi på UL. Jag är i v.12 nu.

• sweetbird

Sara, usch är jätte ledsen för eran skull! Önskar att ingen ska få gå igenom något sånt här! Usch blir såå ledsen att det inte gick vägen för er! ;( många kramar och jag hoppas att ni får en liten i framtiden!

• Eleora

Hemma från UL, blev flyttat till 23/11, så är 11+5 idag. Nu känns det inte som att det är en decemberbebis längre.... Så jag kommer nog inte att hänga med er längre.

• iio

Hej alla!
    Jag har en liten fråga, och hoppas att någon kanske vet.

Idag fick jag en flytning... eller en jätte-flytining. Jag var plaskblöt och konstistensen var tjock, slemmig och färgen gul/beige. Riktigt obehagligt. Som att jämföra med slemmigt snor, och mycket!

Vad var detta? Funderar på om det var slemproppen som har lossnat. ???
    Någon som vet?

Har en tjej på 3 år. Syskon väntas komma 10 december 2012.
Svar på tråden december bebis 2012