• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Johannapanna87

Iio din bebis ligger säkert och sparkar bakåt, än är vi förtidigt gångna för att känna varje dag ju. Och din bebis kanske har sparkat bara att du inte har tänkt på de eller är nattaktiv och därför har du missat de.

• sweetbird

Gjorde baking soda test i dag! Visade pojke båda gångerna blev massa skum och de lät .höll nästan på och bubbla över :D ska bli spännande och se vad det blir! Bara 26 dagar till RUL , inte för att man räknar dagarna eller så :P haha

• Linnie83

Funderar på om någon är från Skövde i tråden? Skulle vara kul och få kontakt med någon från samma stad!

• sweetbird

Hur har eran helg varit? Min va katastrof ! Mamma fyllde 50 år och vi skulle ha fest med 50 pers, men en bit i från mammas hus så krockade min syster med bilen tillsammans med hennes 3 barn och hundvalpen. Jag kasta mig i bilen och åkte dit , usch de va hemskt ! Barnen låg utspridda i gräset och jag försökte hålla mig från att bryta ihop! Min syster satt med minsta pojken på 2,5 i armarna, smällen vart så kraftig att hans blöja hade smällt?! mellersta på 5 låg livlös i gräset och va inte vid medvetande och äldsta på 8 låg en bit ifrån , jag tog hand om äldsta pojken medans ambulansmännen höll på med mellersta, vi åkte in i varsina ambulanser , jag och älsta sonen kom in som ambulans nr 2 mellersta pojken va nummer 1 , han fick medvetande på akuten , men han misstänktes ha skallskada han hade som en tennisboll i pannan, pappan va med honom i rummet brevid, jag i nästa rum med äldsta pojken , sen kom min syster in med lilleman han ropade heltiden vart är X ?! Vart är X ?! Försökte lugna honom med att han är i rummet brevid men det va kaos!! Äldsta pojken skrek för han va rädd och dom klippte sönder kläderna på honom eftersom han låg på en sån bräda med skydd för nacken och tejpat huvud. Satte nålar mm, lille man undrade varför dom klippte sönder storebrors kläder, allt va bara kaos artat! Alla blev kvar på sjukhuset minsta och äldsta åkte upp på barn , men mellersta åkte till intensiven för han har luft i buken , dom vet inte om han behöver opereras?! Dom andra har fått åkt hem i dag, nu är jag hemma för våran pappa hittade valpen efter olyckan och hon är här med mig , vi väntar på att veterinären ska komma ut hit och kolla på henne, hon är troligtvis blind på ena ögat eftersom ögat har blivit helt grå/blå :( bara vänta och se,

Va bara tvungen att dela med mig , är fortfarande i chock !! Och får inte bort bilden ur huvudet när jag ser barnen bara ligga där i det blöta gräset helt apatiska. ;(

• SnorkFröken01
    sweetbird skrev 2012-06-18 11:57:57 följande:
    Hur har eran helg varit? Min va katastrof ! Mamma fyllde 50 år och vi skulle ha fest med 50 pers, men en bit i från mammas hus så krockade min syster med bilen tillsammans med hennes 3 barn och hundvalpen. Jag kasta mig i bilen och åkte dit , usch de va hemskt ! Barnen låg utspridda i gräset och jag försökte hålla mig från att bryta ihop! Min syster satt med minsta pojken på 2,5 i armarna, smällen vart så kraftig att hans blöja hade smällt?! mellersta på 5 låg livlös i gräset och va inte vid medvetande och äldsta på 8 låg en bit ifrån , jag tog hand om äldsta pojken medans ambulansmännen höll på med mellersta, vi åkte in i varsina ambulanser , jag och älsta sonen kom in som ambulans nr 2 mellersta pojken va nummer 1 , han fick medvetande på akuten , men han misstänktes ha skallskada han hade som en tennisboll i pannan, pappan va med honom i rummet brevid, jag i nästa rum med äldsta pojken , sen kom min syster in med lilleman han ropade heltiden vart är X ?! Vart är X ?! Försökte lugna honom med att han är i rummet brevid men det va kaos!! Äldsta pojken skrek för han va rädd och dom klippte sönder kläderna på honom eftersom han låg på en sån bräda med skydd för nacken och tejpat huvud. Satte nålar mm, lille man undrade varför dom klippte sönder storebrors kläder, allt va bara kaos artat! Alla blev kvar på sjukhuset minsta och äldsta åkte upp på barn , men mellersta åkte till intensiven för han har luft i buken , dom vet inte om han behöver opereras?! Dom andra har fått åkt hem i dag, nu är jag hemma för våran pappa hittade valpen efter olyckan och hon är här med mig , vi väntar på att veterinären ska komma ut hit och kolla på henne, hon är troligtvis blind på ena ögat eftersom ögat har blivit helt grå/blå :( bara vänta och se,

Va bara tvungen att dela med mig , är fortfarande i chock !! Och får inte bort bilden ur huvudet när jag ser barnen bara ligga där i det blöta gräset helt apatiska. ;(
    men hjälp! jag trodde min helg varit jobbig, nu inser jag att jag ska hålla käft. Stor kram och det låter som om du lyckats behålla fattningen. Fortsätt med det! Kram //Snorkis
  • Jiie

Åh fy:/ sitter på lunchrestaurangen och lipar... Fy va hemskt. Kan inte ens föreställa mig i min vildaste fantasi...
    Jag hoppas så innerligen att alla blir bra igen!!
    När chocken börjar släppa så kommer du bara toklipa, se till att ha någon nära då!

Jag tyckte de va jobbigt med en mamma som åker jo-jo fram och tillbaka till sjukhuset men det är ju inget:/

Lova att uppdatera oss!!
    Kraaaaam

• gempan

sweetbird, herregud va hemskt! Vill skicka massa styrka till dig och din familj! Kram!

Svar på tråden december bebis 2012