Du måste logga in för att svara i en tråd.

• NochA

Bilbarnstols problem?!

Nu är det dags för lilleman att byta från babyskyddet till en bilbarnstol. Frågan är nu vilken?!
    Jag har läst så att ögonen går i kors och ändå så har jag så svårt att välja.

Vi har en Volvo v40.
    Det ska oxå få plats en bältesstol till i baksätet och gärna en passagerare.

Till min dotter hade vi en Izi kid och den satt inte alls bra i bilen. Vi fick ha den i tiltad så mycket det gick bakåt och då var den ändå spikrak i ryggen. Så inte en sådan

Tacksam för snabba tips och råd!

• Svar på tråden Bilbarnstols problem?!
  • NochA
    Dinosaurie skrev 2012-04-08 14:40:12 följande:
    Jag har då aldrig tänkt tanken på att ändra sittläget under färd. Har aldrig gjort det annars heller.. Det är inte direkt någon stor skillnad på lutningen upplever jag.
    Om jag har förstått det rätt så ska Hi-Way vara från 0 kg men inte skulle jag sätta en liten i den. Min 14 mån åker perfekt :)
    Det är väl om de somnar så att huvudet inte åker fram. Men hiwayen kan man ju justera innan så då kanske den har en bra lutning ändå?
    Lilleman är snart 10 månader nu och han sitter stabilt. Så så liten är han inte
  • dripdrop

Vi älskar maxi cosi mobi. Den får dessutom plats i en liten Peugeot 206 utan problem. Den är ganska smal.
    Älskar att man kan fälla den i tre olika lägen. Bra om barnet somnar.
    Dottern sitter jättebra i den.

• NochA

Nu har jag bestämt mig! Det blir en Hiway

Ingår det förankringsremmar eller får man beställa det oxå?
    Jag ska beställa på Jollyroom

• NochA
    Sisisisi skrev 2012-04-08 15:27:35 följande:
    Det brukar alltid ingå, antar att det gör det även på jollyroom.
    Hmm, det står inget om det så jag beställde det. Får väl ringa kundtjänst på tisdag och kolla.
    Dinosaurie skrev 2012-04-08 15:43:55 följande:
    Bra val  Skrattande
    Tackar! Det känns bra
  • Gaytjej
    NochA skrev 2012-04-08 16:06:40 följande:
    Hmm, det står inget om det så jag beställde det. Får väl ringa kundtjänst på tisdag och kolla.

Tackar! Det känns bra
    Jag har köpt  två st HiWay från Jollyroom och om du menar remmarna som sitter från lastöglorna i golvet o upp till stolen så; ja, de ingår!

Vi är nöjda med stolarna. Provade även BeSafe och Akta Gracos nya Belogic, men de kändes för stora i vår dåvarande bil (Subaru Legacy Outback, som eg inte är en liten bil). Nu har vi dem i gamla V70:n och även där fungerar de bra! 
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • NochA
    Gaytjej skrev 2012-04-08 16:12:22 följande:
    Jag har köpt  två st HiWay från Jollyroom och om du menar remmarna som sitter från lastöglorna i golvet o upp till stolen så; ja, de ingår!

Vi är nöjda med stolarna. Provade även BeSafe och Akta Gracos nya Belogic, men de kändes för stora i vår dåvarande bil (Subaru Legacy Outback, som eg inte är en liten bil). Nu har vi dem i gamla V70:n och även där fungerar de bra! 
    Ja, jag tror att det är de jag menar.
    Jaha, då blir det till att ringa o se om de kan ta bort dem från ordern.
  • dazazz

Nu har du väl redan beställt men jag är INTE nöjd med hiway. Den har flera plus (nätt i bilen, ok pris) men minuset är att den är väldigt upprätt så huvudet faller oftast fram när hon sover. Såvitt jag förstår (rätta mig HEMSKT gärna om jag har fel) består lutningsjusteringen av en liten extraplatta man sätter under frambenen, den skiljer bara typ två centimeter. Vi har även en gammal akta graco (vet inte modellnamn) som kan lutas under färd och där det skiljer betydligt mer på lutningen.

• Sisisisi
    dazazz skrev 2012-04-08 17:04:12 följande:
    Nu har du väl redan beställt men jag är INTE nöjd med hiway. Den har flera plus (nätt i bilen, ok pris) men minuset är att den är väldigt upprätt så huvudet faller oftast fram när hon sover. Såvitt jag förstår (rätta mig HEMSKT gärna om jag har fel) består lutningsjusteringen av en liten extraplatta man sätter under frambenen, den skiljer bara typ två centimeter. Vi har även en gammal akta graco (vet inte modellnamn) som kan lutas under färd och där det skiljer betydligt mer på lutningen.

Du kan ju ändra höjd på bygeln+använda kilen under...
Svar på tråden Bilbarnstols problem?!