• Anonym (Mkt nu)

    Muntlig Förberedelse

    Har blivit kallad till Muntlig Förberedelse och det gäller umgänget då mitt x anser att jag förhindrar umgänget.

    Vad bör jag tänka på och vad kan jag förbereda? 

  • Svar på tråden Muntlig Förberedelse
  • Anonym (Mkt nu)

    Är det verkligen ingen som har råd och tips att komma med? Vad som bör tänkas på osv?
     

  • Anonym
    Anonym (Mkt nu) skrev 2012-04-23 14:59:57 följande:
    Är det verkligen ingen som har råd och tips att komma med? Vad som bör tänkas på osv?
     

    Har du ingen advokat som kan hjälpa dig?
  • Anonym (Mkt nu)

    Har ombud men vill oavsett vara påläst innan jag träffar mitt ombud också.

  • Anonym

    Vad anser du själv om hans påstående? Har han rätt?

    Kan du bevisa att du har erbjudit umgänge, har du meil, sms om erbjudande.

    På tr ska du erbjuda mer en han yrkar så ska du se att han bestrider och avstår.Du ska vara smart, det käns tuft men spela på ska du se hur det går.   

  • Anonym (Mkt nu)

    Han har inte rätt i sina påståenden och bevis finns då umgänge mm är erbjudet och det inte blivit då motparten inte ens bemödat sig svara varken eller.

     

  • Anonym (been there)

    Det man ska tänka på är helt enkelt att svara sanningsenligt, sakligt, och om man inte förstår frågan riktigt, så tveka inte om att fråga hur hen menade.


    Själv hade jag med mig papper där jag skrivit upp några punkter som jag ansåg var viktiga att föra fram, man "tappar minnet" ganska lätt av att sitta där framför en dommare, 3 nämdemän och en sekreterare, för att inte tala om att motparten kanske sitter där å stirrar, nervöst ALLAN är det.


    Hoppas det går bra för dig!

  • Kjell2

    Försök få en bild vad du vill, kan acceptera och absolut inte vill. Var konstruktiv, föreslå och försök hitta lösningar som borde fungera.

    Lägg inte för mycket energi på det som har varit utan jobba mer på hur det ska bli. Börjar ni hitta en lösning och ska skriva ihop något försök vara rätt noggran med detaljer, tid, datum, veckor, när skall bytet ske, vad gäller angående semester, lov, långhelger, högtider.

  • Anonym (Mkt nu)
    Anonym (been there) skrev 2012-04-24 12:15:01 följande:

    Det man ska tänka på är helt enkelt att svara sanningsenligt, sakligt, och om man inte förstår frågan riktigt, så tveka inte om att fråga hur hen menade.


    Själv hade jag med mig papper där jag skrivit upp några punkter som jag ansåg var viktiga att föra fram, man "tappar minnet" ganska lätt av att sitta där framför en dommare, 3 nämdemän och en sekreterare, för att inte tala om att motparten kanske sitter där å stirrar, nervöst ALLAN är det.


    Hoppas det går bra för dig!


    Kan du ge exempel på dina punkter?

    Ja det lär vara nervöst och känner jag mitt x rätt lär det vara personer med som sköter det (läs mamma) mao inte själv ansvarig enl sig själv. 
  • Anonym (Mkt nu)
    Kjell2 skrev 2012-04-24 12:23:30 följande:
    Försök få en bild vad du vill, kan acceptera och absolut inte vill. Var konstruktiv, föreslå och försök hitta lösningar som borde fungera.

    Lägg inte för mycket energi på det som har varit utan jobba mer på hur det ska bli. Börjar ni hitta en lösning och ska skriva ihop något försök vara rätt noggran med detaljer, tid, datum, veckor, när skall bytet ske, vad gäller angående semester, lov, långhelger, högtider.
    Så det umgängesavtal de föreslagit ska jag försöka spinna vidare på för att försöka komma framåt?
    Har gjort det innan det sändes in till TR och kommunicerat med ombuden men motparten "lyssnar" inte utan skall ha igenom sitt! 
  • Anonym (been there)
    Anonym (Mkt nu) skrev 2012-04-24 12:36:41 följande:
    Kan du ge exempel på dina punkter?

    Ja det lär vara nervöst och känner jag mitt x rätt lär det vara personer med som sköter det (läs mamma) mao inte själv ansvarig enl sig själv. 

    En punkt var vart barnet ifråga hade valt att sova de senaste 4 mån innan förhandlingen.Dvs hur många nätter hos mig, kontra hos xcet.


    Hur xcet gjorde det omöjligt för mig att få prata med barnet när barnet befann sig hos xcet.


    Hur skolan sett barnets sinnestämning skifta, beroende på VAR barnet sov, hur läxorna sköttes/inte sköttes beroende på var barnet befann sig.


    Hur jag ville att boende/umgänge skulle se ut, och vad jag hört barnet säga ifråga.


    händelser, som att barnet blev skickat till mig under sjukdom, datum och orsak...


    Ja... lite sådanna stödpunkter, saker jag ansåg skulle komma fram, och saker jag ville att xcet skulle svara på helt enkelt.


     

Svar på tråden Muntlig Förberedelse