• cozmoz

Lite smått nojjig....

Är i vecka 17+5.
    Väntar fyran.....Känner fortfarande inga rörelser, ibland tror jag mig känna men sen tror jag det e inbillning....
    Liksom inga rörlser som man bara vet att det där var en spark....
    har även köpt ett angelsound....hör inte mkt med den heller svischande ljudet finns där....(blodtillförseln eller puls eller ngt fr livmodern)

Hörde ngt vagt vad jag tror var hjärtljud....för ngra dagar sedan....
    är suppper nojjig.....

Är jag ensam om att känna så....????Är det spökveckorna? magen har växt lite grann...

hur har ni det i vecka 18?

• Svar på tråden Lite smått nojjig....
  • september70

Tack, ja jag har känt tidigare i dom andra graviditeterna.. Men inte så  denna gången

• Sälkut2012

Jag kände inte livmodern förrän i vecka 20 tidigast och då fick bm visa mig. Oroa er inte! Man kan ofta känna på andra men inte på en själv tyvärr ;(

• Sälkut2012

Jag kände inte livmodern förrän i vecka 20 tidigast och då fick bm visa mig. Oroa er inte! Man kan ofta känna på andra men inte på en själv tyvärr ;(

• Sälkut2012

Cozmoz; fram till Rul trodde jag att knodden hade dött eller tillbakabildats. Ta det lugnt och njut av Rul och sedan kommer sparkarna en dag bara. Jag fick inget fladder men en dag kom en ordentlig kick! Låt tiden gå så kommer det kännas underbart sedan ;)

• Lillisen1

tack för lugnande ord! Jag måste våga lita på min graviditet. Har ett MA i baggaget därför jag nojar mig och magen känns så tom när jag känner efter.

Trevloig helg!

• Lillisen1

Sälkut2012: sa BM att det är svårt att känna på sig själv? Jag vet inte ens hur det ska kännas. Hur kan man känna skillnad på livmoder och andra organ?

• Sälkut2012

Lillisen: bm sade att många har svårt att känna på sig själv för att man spänner magmusklerna då. Hon fick mig att slappna av och då lyckades jag känna. Min svärmor har fött tre barn ( och jobbat på bb) och har känt på mig men aldrig på sig själv. Be bm hjälpa dig!

Kan erkänna att jag trodde kanten gick mitt emellan naveln och blygdbenet när bm visade mig att den gick precis vid naveln... Så bra var jag på det!

• Sälkut2012

Lillisen; jag såg inte gravid ut förrän i vecka 20 typ och jag hade nog kunnat gömma det även då. Naken så märktes det i vecka 15 typ medan med kläder på så tog det en tid till. Även nu i vecka 24 kan jag fortf dra in magen (dock bara på morgonen) och nästan se vanlig ut. Och då är min knodd i magen typ 30cm från fot till huvud ;)

• Lillisen1

Tack snälla :) efter UL på måndag, som jag hoppas går bra så ska jag sluta vara så orolig!! Stor kram till er!

• Sälkut2012

Lillisen; lycka till på ul och hoppas att det får dig lite lugnare. Jag lugnade mig först efter Rul men sedan dess släppte all oro ;)

Svar på tråden Lite smått nojjig....