• cozmoz

Lite smått nojjig....

Är i vecka 17+5.
    Väntar fyran.....Känner fortfarande inga rörelser, ibland tror jag mig känna men sen tror jag det e inbillning....
    Liksom inga rörlser som man bara vet att det där var en spark....
    har även köpt ett angelsound....hör inte mkt med den heller svischande ljudet finns där....(blodtillförseln eller puls eller ngt fr livmodern)

Hörde ngt vagt vad jag tror var hjärtljud....för ngra dagar sedan....
    är suppper nojjig.....

Är jag ensam om att känna så....????Är det spökveckorna? magen har växt lite grann...

hur har ni det i vecka 18?

• Svar på tråden Lite smått nojjig....
  • ius lexis

vad i hela friden är framvägg/bakvägg?

• Sälkut2012

Grattis september!!! Skönt att få det bekräftat ;)

Framvägg och bakvägs pratas om vart moderkakan har fäst i livmodern. Om den har fäst i bak (mot ryggens håll) eller framvägg (mot utsidan på magen) känns sparkarna olika mycket. Om framvägg (mer ovanligt) så ligger den för och skyddar så mamman känner sparkarna senare än en mamma med fäst i bakväg.

• cozmoz

Liten uppdatering om rörelser etc....Nu har det går 2v (19+6) halvtid
    O känner mitt lillamirakel sen några dagar hela tiden.... Idag har både maken i syskonen känt !!! Sååå härligt! Jag blir helt lycklig. Hoppas ni har det bra..

• Sälkut2012

CozmoZ; va roligt! Passa på att slappna av nu och njut av din/er graviditet. Det kommer gå så fort och då kommer du sakna den ;)

Här vecka 27 och fullt sparkkaos i magen. Nu börjar knodden bli stark och sparkar syns på huden. Mår prima förutom foglossning. Livet leker!!

• Lillisen1

Roligt med uppdatering! V16 här och tror jag kännt fladder. Med nr 1 kände jag först i vecka 19! Längtar efter det att man löner riktiga rörelser, volter och så
    :)

• cozmoz

Hej,
    Här e det fint magen växer och allt annat  också....  Skrattande Kanske inne i "väx"perioden talar inte om magen då hihiih
    Liv i i luckan fortfarande relativt långt ner i magen.
    Hur e det själv Sälkul 2012? O alla andra?

• Sälkut2012

Här är det bara finfint! Magen växer och står i. Bara en månad kvar på jobbet nu Vi är nu i vecka 29 och förutom foglossningen så mår jag prima!

Roligt att höra hur det var med er alla

Svar på tråden Lite smått nojjig....