• cozmoz

Lite smått nojjig....

Är i vecka 17+5.
    Väntar fyran.....Känner fortfarande inga rörelser, ibland tror jag mig känna men sen tror jag det e inbillning....
    Liksom inga rörlser som man bara vet att det där var en spark....
    har även köpt ett angelsound....hör inte mkt med den heller svischande ljudet finns där....(blodtillförseln eller puls eller ngt fr livmodern)

Hörde ngt vagt vad jag tror var hjärtljud....för ngra dagar sedan....
    är suppper nojjig.....

Är jag ensam om att känna så....????Är det spökveckorna? magen har växt lite grann...

hur har ni det i vecka 18?

• Svar på tråden Lite smått nojjig....
  • Lillisen1

Var du på kub också? Jag har varit på vul i vecka 9! Nu kub/nupp på måndag. Märkligt när man känner dig tom i magen... Illamåendet finns iaf, alltid något!

Vet ni förresten vilket kön ni väntar?

Ha en bra lördag!

• Sälkut2012

Vi skippade kubb då vi visste redan innan att vi inte kommer ta bort barnet om något vore "fel". Men vi fick ett vanligt ul vid inskrivning i vecka 11 för att tidsbestämma och sedan Rul i vecka 19. Fram till Rul kände jag mig tom i magen men sedan lite lugnare iaf. Sedan kom sparkarna och då blev det helt utan oro ;)

Jag höll mig fast vid illamåendet jag också. Det ger trygghet!

• cozmoz
    Sälkut2012 skrev 2012-04-13 10:52:27 följande:
    Cozmoz; fram till Rul trodde jag att knodden hade dött eller tillbakabildats. Ta det lugnt och njut av Rul och sedan kommer sparkarna en dag bara. Jag fick inget fladder men en dag kom en ordentlig kick! Låt tiden gå så kommer det kännas underbart sedan ;)

Du har givetvis helt absolut rätt. Det kommer snart o då kommer kickarna på blåsan så är det jobbigt bara skojar!
  • Sälkut2012

Detta är nummer ett och lite oplanerat om man ska vara ärlig. Men desto mer välkommet hem till oss ;)

• Somelikeithot

Jag går in i vecka 21 idag och väntar också galet mycket på att få känna riktigt tydliga sparkar. Tror att jag känner något ibland men blir så osäker och tror tillslut att det bara är inbillning. Detta är andra barnet och förra gången tror jag att jag började känna i v. 22. Ska till Bm imorgon och hoppas på att få lyssna på hjärtljuden då. Är inte direkt orolig men det är så skönt när man själv kan börja känna att den lever där inne. Har även jag ett Ma bakom mej innan denna tog sig.

• Isbit

Jag har varit gravid 4 ggr och aldrig har någon sagt till mig var livmodern är. Alltså om det är i framvägg eller var den nu är.
    Frågar ni det eller?

• Lillisen1

Hej! UL idag visade en liten bebis där allt var som det skulle, jag som var orolig att inte känna livmoder eller fått mage! Ville bara säga det om någon annan är orolig.

Kram

• Sälkut2012

Isbit: min bm sade att om de inte säger något så ligger den i bakvägg. det är vanligast också! Men min bm som gjorde UL sade att den låg i bakvägg, men jag hade ingen tanke på att fråga...

Lillisen; va roligt att UL gick bra idag! tännkte faktiskt på dig tidigare idag Hoppas du njöt massor!

• september70

Har vart på mitt ul idag, allt såg bra ut  Skrattande och moderkakan låg i framvägg, därför man inte känt något så.. Nu kan man slappna av och njuta Glad

Svar på tråden Lite smått nojjig....