• sextiotalist

Män, skulle ni lämna en kvinna som inte byter däck på bilen

Jämlikhet gäller väl åt båda hållen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män, skulle ni lämna en kvinna som inte byter däck på bilen
  • sextiotalist
    puss skrev 2012-04-13 08:15:59 följande:

cant see från mobilen.

men ok, jag fattar, sandlådan?

trots allt, en troligt seriös tråd på FL.     
    Du är förlåten, äh det var en spinoff på om man skall lämna en man som inte byter blöja.

Kan tillägga att jag kan byta däck och har gjort det flera gånger, men överlämnar denna syssla med varm hand åt min sambo. På samma sätt som min sambo kunde byta blöja när den tiden begav sig, och har även gjort det, men överlämnade denna syssla med varm hand åt mig. 
  • puss
    sextiotalist skrev 2012-04-13 08:21:45 följande:
    Du är förlåten, äh det var en spinoff på om man skall lämna en man som inte byter blöja.

Kan tillägga att jag kan byta däck och har gjort det flera gånger, men överlämnar denna syssla med varm hand åt min sambo. På samma sätt som min sambo kunde byta blöja när den tiden begav sig, och har även gjort det, men överlämnade denna syssla med varm hand åt mig. 

har sett den tråden ja. jag fattade det. den handlade om att bjälbyte var en pissig nedvärderande kvinnosyssla.

va simpla folk är ibland.   
    Easy cum easy go
  • sextiotalist
    puss skrev 2012-04-13 08:24:38 följande:

har sett den tråden ja. jag fattade det. den handlade om att bjälbyte var en pissig nedvärderande kvinnosyssla.

va simpla folk är ibland.   

Jobbigt med Iphone bjälbyte :D.

jag bara skakar på huvudet när jag läser svaren. Det känns som att många vill ha sin partner i en mall och går det inte slipa ner partnern så personen ifråga passar i mallen, då skall man dumpa.

• Lovely f

Äsch, nu blev det fel. FRån mobilen :-P Bra formulerat var till "det känns som att många vill ha sin parter i en mall och..............."

• Hallonmumsan

Jag har inte körkort men kan byta däck om jag vill. Det är mycket jag kan som är "mansgöra". Däremot gör jag sällan dessa sakerna för jag har en man som aldrig skulle drömma om att låta mig ens hjälpa han skrapa rutorna på bilen. Så han skulle aldrig lämnat mig om jag inte kunde byta däck men han tycker man borde kunna om man är kvinna eller man med körkort ifall man blir ståendes vid vägen.

• Majsan70
    Hasselnöt skrev 2012-04-13 08:06:26 följande:
    Jag tycker att det är oerhört pinsamt med patetiska människor som har bil men som inte klarar av att byta däck. Vilka bebisar.
    Hmm...om man inte VILL byta däck på bilen...lika patetiskt?
  • Pallas

Förvånansvärt många som inte kan skifta hjul. Livsfarligt, enligt min mening.

I somras var jag och hämtade en häst längs E4:an. Vi fick punka på släpet på höger sida strax norr om Tierp och jag var tvungen att slänga på reservhjulet i full husvagnsrusningstrafik. Har aldrig varit så jävla rädd i hela mitt liv, det var bara en tidsfråga innan det skulle smälla. Nu var vi därifrån på mindre än 10 minuter. 

• Hasselnöt
    Majsan70 skrev 2012-04-13 09:24:48 följande:
    Hmm...om man inte VILL byta däck på bilen...lika patetiskt?

Huvudsaken är att man gjort det ett par gånger och klarar av en sådan simpel sak. Då är det ok att leja bort. Att leja bort för att man inte kan är däremot under all kritik.
  • Hasselnöt
    Pallas skrev 2012-04-13 09:43:32 följande:
    Förvånansvärt många som inte kan skifta hjul. Livsfarligt, enligt min mening.

I somras var jag och hämtade en häst längs E4:an. Vi fick punka på släpet på höger sida strax norr om Tierp och jag var tvungen att slänga på reservhjulet i full husvagnsrusningstrafik. Har aldrig varit så jävla rädd i hela mitt liv, det var bara en tidsfråga innan det skulle smälla. Nu var vi därifrån på mindre än 10 minuter. 

Svar på tråden Män, skulle ni lämna en kvinna som inte byter däck på bilen