• sextiotalist

Män, skulle ni lämna en kvinna som inte byter däck på bilen

Jämlikhet gäller väl åt båda hållen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män, skulle ni lämna en kvinna som inte byter däck på bilen
  • sextiotalist
    FuckGoggleAskMe skrev 2012-04-13 11:35:22 följande:

Ja det later intressant, vilken farg ar dom (rosa skulle matcha min nya varkappa) ?
    Och rena, det later bra, men jag ar lite osaker om det dar med slitbanan - forstar inte riktigt vad frukt har med detta att gora?  
    Jag återkommer när jag ser bilen. Vilken färg har du på vårkappan, om jag skall förbi färghandeln och köpa färg vill säga
  • Lumo

Fast står man med punka på motorväg så uppskattar jag som trafikant att man hellre ringer bärgaren än att man sticker ut rumpan i trafiken för att själv byta. Ibland ser man folk som verkligen leker med sina liv när de byter däck i trafiken... :( läskigt.

Sen kan jag säga råda folk som inte kan byta punka att skaffa sån där däcklagargasflaska. Finns på alla mackar och har för mig att det kostade 100-200 kr. Bara att spruta in i ett däck med små hål o sedan åka vidare. Busenkelt. Många bilar har ju inte ens reservdäck numer. :)

• FuckGoggleAskMe
    sextiotalist skrev 2012-04-13 11:39:36 följande:
    Jag återkommer när jag ser bilen. Vilken färg har du på vårkappan, om jag skall förbi färghandeln och köpa färg vill säga

Jag kopte den for att matcha mitt nya nagellack, bada ar alltsa i sobert sockvaddsBarbiegulligullrosa.

Fast om det skiter sig med din farghandel far jag kanske byta ut hela bilen i stallet till en med tjusiga dack; det kanske ar enklare (och sliter mindre pa nagellacket.) 
  • FuckGoggleAskMe
    Lumo skrev 2012-04-13 12:31:45 följande:
    Fast står man med punka på motorväg så uppskattar jag som trafikant att man hellre ringer bärgaren än att man sticker ut rumpan i trafiken för att själv byta. Ibland ser man folk som verkligen leker med sina liv när de byter däck i trafiken... :( läskigt.

Sen kan jag säga råda folk som inte kan byta punka att skaffa sån där däcklagargasflaska. Finns på alla mackar och har för mig att det kostade 100-200 kr. Bara att spruta in i ett däck med små hål o sedan åka vidare. Busenkelt. Många bilar har ju inte ens reservdäck numer. :)
    Men jag upplever att folk brukar gilla nar jag sticker ut rumpan i trafiken!
    Va, kostar en san dar flaska 100-200kr? Da lagger jag hellre dom pengarna pa en flaska chardonnay. 

Vet ni forresten hur manga av mina genlikar det kravs for att byta bildack?
    Fyra.
    En for att blanda drinkarna, en for att klaga over sprucket nagellack, en for att updatera FB och en for att ringa bilverkstan.        
  • Ronjan

Ja man byter ju däck så jäkla ofta? Korkad ts

• sextiotalist
    Ronjan skrev 2012-04-13 14:25:34 följande:
    Ja man byter ju däck så jäkla ofta? Korkad ts

Jag vet, det är därför den ligger där den gör Flört
  • So far away

Min man jobbar på däckfirma så han får fixa mina däck. (och laga bilen när den pajar) jag jobbar i en matbutik så jag handlar ju jämt. Rättvist :)

• Englia

Jag kan byta däck själv, men har en underbar kille som gärna hjälper till.

Punktering i Stockholm? Ja då blir det nog punkaspray om det går, annars bärgare. Inte gärna man står på Essingen i rusningstrafik och byter däck. Då blir man bortbärgad vare sig man vill eller ej, till en säkrare plats.

• kiablo

Haha, jag skulle inte lämnat min man även om han INTE kunde byta däck på bilen

• Themis

Jag har bytt däck på tre olika bilar, och bromsbackar på en gammal häck, och monterat ner förarstolen på en Volvo så att ramen kunde gå till verkstad för att svetsas om, för den hade tydligen varit i en krock vilket inte förre ägaren upplyste oss om.

Jag är rätt ovan och tafatt och lite lat ibland men när det gäller så kan jag faktiskt.

Full frontal nerdity.
  • Mästaren

Jag antar att det hade kunnat påverka vår relation negativt om jag vore ett hjälplöst våp som krävde att han skulle ta på sig den klassiska fixamedbilenmansrollen, ja. Fast just med däckbyte är det ju ganska lugnt eftersom jag (som visserligen kan, men hatar att frysa om fingrarna) även om jag inte byter däck inte heller lämpar över det på honom. 

• Mästaren
    Mästaren skrev 2012-04-13 21:47:39 följande:
    Jag antar att det hade kunnat påverka vår relation negativt om jag vore ett hjälplöst våp som krävde att han skulle ta på sig den klassiska fixamedbilenmansrollen, ja. Fast just med däckbyte är det ju ganska lugnt eftersom jag (som visserligen kan, men hatar att frysa om fingrarna) även om jag inte byter däck inte heller lämpar över det på honom. 
    Att leja bort det hade såklart inte varit möjligt om det varit som med blöjbyte att man måste byta däck varje dag, men isåfall hade jag inte heller lämpat över allt på honom. 
  • Pallas
    Lumo skrev 2012-04-13 12:31:45 följande:

En bärgning av transporten skulle inneburit en urlastning av häst på motorvägen. Jag lovar dig att innan vi hade hunnit dit skulle det ha smällt. Hade inte punkan varit ut mot väggrenen hade vi fått överge ekipaget med hästen i och stått och väntat på smällen. Jag hade inte bytt hjulet om det varit ut mot vägbanan, så jävla tokig är jag inte, även om jag är rätt galen.
  • adaeze

Min sambo sa att han skulle lämna och byta fru. Fast när jag sa att jag inte kan byta däck så sa han att jag får en månad på mig att lära mig, snälla va? =)

• Progressiv

Haha, nej. Men jag skulle bli förvånad om hon inte ens var intresserad av att lära sig hur man gör.

Svar på tråden Män, skulle ni lämna en kvinna som inte byter däck på bilen