• sextiotalist

Män, skulle ni lämna en kvinna som inte byter däck på bilen

Jämlikhet gäller väl åt båda hållen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män, skulle ni lämna en kvinna som inte byter däck på bilen
  • Majsan70
    Hasselnöt skrev 2012-04-13 10:23:33 följande:
    Huvudsaken är att man gjort det ett par gånger och klarar av en sådan simpel sak. Då är det ok att leja bort. Att leja bort för att man inte kan är däremot under all kritik.
    Då är jag alltså ursäktad...ja min man med med helt uppenbarligen. Vi lejer helst bort det båda två nämligen.
  • cloudberry79

Vi lejer bort det, men båda kan. För övrigt byter man fler blöjor på en vecka än vad man byter däck i sitt liv. Helt ojämförbart.

Sur, grinig och på smällen.
  • sextiotalist
    Hasselnöt skrev 2012-04-13 10:23:33 följande:

Huvudsaken är att man gjort det ett par gånger och klarar av en sådan simpel sak. Då är det ok att leja bort. Att leja bort för att man inte kan är däremot under all kritik.

Tror inte min snart 80-åriga mamma bytt däck en enda gång. Min svärmor och hennes man kan på sin höjd tanka bilen och båda har passerat 80.
    jag vet många, både män och kvinnor, som faktiskt inte kan byta däck. 

Min farfar hade ett handikapp som hindrade honom att byta däck.

Så nej, jag håller inte med dig, man kan fixa att ha körkort, köra bil, utan att kunna byta däck. När jag tog körkort så gick man igenom teoretiskt hur man bytte däck, men inget praktiskt prov.   
  • daddybear

därför det finns verkstäder

• Hasselnöt
    sextiotalist skrev 2012-04-13 10:27:48 följande:
    Tror inte min snart 80-åriga mamma bytt däck en enda gång. Min svärmor och hennes man kan på sin höjd tanka bilen och båda har passerat 80.

jag vet många, både män och kvinnor, som faktiskt inte kan byta däck. 

Min farfar hade ett handikapp som hindrade honom att byta däck.

Så nej, jag håller inte med dig, man kan fixa att ha körkort, köra bil, utan att kunna byta däck. När jag tog körkort så gick man igenom teoretiskt hur man bytte däck, men inget praktiskt prov.   

Ni bor i Stockholm och det är många Stockholmare som inte klarar av mängder av saker som resten av Sverige klarar så jag är inte förvånad. Vad gör ni när ni får punktering? Ringer bärgare? Är beroende av att någon annan kommer och gör det?
  • sextiotalist
    Hasselnöt skrev 2012-04-13 11:09:24 följande:

Ni bor i Stockholm och det är många Stockholmare som inte klarar av mängder av saker som resten av Sverige klarar så jag är inte förvånad. Vad gör ni när ni får punktering? Ringer bärgare? Är beroende av att någon annan kommer och gör det?
    Jag bor inte i Stockholm längre, svärmor bor inte i Stockholm utan på landet, min mamma bor inte kvar i Stockholm, så där var det fel på alla sätt.
    Min bortgågne mormor tog körkort vid 50, har aldrig bott i Stockholm, utan i en mellanstor stad. Jag lovar, hon visste nog inte vad som var fram eller bak på fällkorset.    

Svaret på din fråga, de har avtal via försäkringen på bärgningshjälp.  

Jag kan byta däck.
  • FuckGoggleAskMe

Jag kan byta dack, tycker t.o.m det ar ganska roligt.

Fast problemet ar ofta att hitta nagon att byta med. Nagon har som ar bytsugen?

Jag har alltsaa 4 (tror jag, kan vara 3, minns inte) svarta dack, men dom ar lite smutsiga nu, sa jag byter garna till nagra renare, garna i en annan farg (ska passa bra till klarblatt). Kanns frascht sa har mot varen.
    Nagon dar ute vill kanske ha lite tuffa, svarta, ganska smutsiga dack till bilen, for den ratta shabby-chick-kanslan ? 

• Hasselnöt
    sextiotalist skrev 2012-04-13 11:15:04 följande:
    Jag bor inte i Stockholm längre, svärmor bor inte i Stockholm utan på landet, min mamma bor inte kvar i Stockholm, så där var det fel på alla sätt.

Min bortgågne mormor tog körkort vid 50, har aldrig bott i Stockholm, utan i en mellanstor stad. Jag lovar, hon visste nog inte vad som var fram eller bak på fällkorset.    

Svaret på din fråga, de har avtal via försäkringen på bärgningshjälp.  

Jag kan byta däck.

Att ringa bärgare för en punktering är så bisarrt som det kan bli. Det är lika illa som att ringa en elektriker för att hon ska komma och byta en trasig glödlampa.

Byta glödlampa, byta däck- två simpla saker som alla bara ska klara av att göra själv.
  • sextiotalist
    FuckGoggleAskMe skrev 2012-04-13 11:26:40 följande:
    Jag kan byta dack, tycker t.o.m det ar ganska roligt.

Fast problemet ar ofta att hitta nagon att byta med. Nagon har som ar bytsugen?

Jag har alltsaa 4 (tror jag, kan vara 3, minns inte) svarta dack, men dom ar lite smutsiga nu, sa jag byter garna till nagra renare, garna i en annan farg (ska passa bra till klarblatt). Kanns frascht sa har mot varen.
    Nagon dar ute vill kanske ha lite tuffa, svarta, ganska smutsiga dack till bilen, for den ratta shabby-chick-kanslan ? 

Vi har 4 vinterdäck som vi inte är riktigt nöjda med. kan vara något, de är rena men slitbanan mår inte sådär jättbra

PS, tack för att du gav ett svar i samma nivå som TS Glad  
  • FuckGoggleAskMe
    sextiotalist skrev 2012-04-13 11:29:31 följande:
    Vi har 4 vinterdäck som vi inte är riktigt nöjda med. kan vara något, de är rena men slitbanan mår inte sådär jättbra

PS, tack för att du gav ett svar i samma nivå som TS Glad  

Ja det later intressant, vilken farg ar dom (rosa skulle matcha min nya varkappa) ?
    Och rena, det later bra, men jag ar lite osaker om det dar med slitbanan - forstar inte riktigt vad frukt har med detta att gora?  
Svar på tråden Män, skulle ni lämna en kvinna som inte byter däck på bilen