• Hannah8401

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej! Jag startar också med pergo idag, enkeldos, ska inte på något läkarbesök och kolla äggblåsor. Jag undrar om ni vet ungefär när ägglossningen kommer om det fungerar? Det kanske är individuellt?
    Jag vet inte om jag har egen ägglossning, jag har regelbunden mens, men jag har inte fått någon temphöjning, så kanske har jag inte äl ändå.
    Det verkar inte som att detta fungerar för så många? Jag som fick såna förhoppningar nu.
    Ha en fin dag allihop!

• Hannah8401

Grattis Che 71:)

Ok, så pergotime ändrar inte på ens normala cykel och gör den kortare eller längre? På vilken dag utav pergodagarna började ni märka av det? Jag vet att inte alla gör det, men läste om någon som fått mensliknande smärtor, svullen mage o.s.v.

• Hannah8401

Ni som äter pergotime men inte fått komma och se på vul om ni fått ägglossning, har ni kollat med stickor eller temperatur så ni vet om ni fått äl? Om inte, har ni känt äl? Jag har förstått att i de flesta fall blir cykeln lite längre med pergotime? Eller någon som upplevt det motsatta?
    Vet ni varför ni inte har egen äl?
    Många frågor:)
    Ha en bra dag!

• Hannah8401

Har ni känt något annorlunda runt ägglossning när ni åt pergotime? Alltså känt av äl? Jag orkar inte hålla på med ältester, man får inte dricka och kissa på 4 timmar, det blir svårt, och jag har oregelbundna arbetstider och kan inte heller testa samma tid. Men jag provar med temp istället, men tror jag läste någonstans att 20% av alla kvinnor inte får temphöjning efter äl... då är det egentligen hopplöst att veta om man inte får komma på vul eller göra blodprov.
    Är ni på enkelkurer?
    Ja det där med träning verkar påverka, man ska väl ha en fett% på minst 22 helst 25 för att allt ska funka, otroligt orättvist när man håller sig i form och äter bra mat, så ser man andra som röker massor, ute och festar och äter skräpmat, dom blir gravida! :(

Det där med gravtest, är man säker på när äl vart så ska de väl gå att se efter 14 dagar, är vad jag hört, Bara att testa:)

Ha en bra dag tjejer!

• Hannah8401

Ok, jag tror jag haft äl redan om det nu fungerar för igår började jag få ont i bröstvårtorna. För det kan man inte få innan äl eller? Annars när jag fått ont i dom har det börjat en vecka innan mens, men nu är det två veckor kvar? Kanske blir min cykel kortare av pergo? Pepsi du skrev att du fick ont där under äl? Försvann det sen?

Kram till er alla.

• Hannah8401

Ok, vilken cykeldag är du på nu? Jag har nog inte ägglossning ändå, för jag har inte fått högre temperatur, så pergotime funkar kanske inte på mig. Får väl prova med dubbelkur till nästa gång.
    Tar ni ältest varje månad?

• Hannah8401

Ja jag tycker oxå det är väldigt konstigt att dom inte kollar det? Det är via landstinget. Kände du av något när du gick på enkeldos av pergo? Tänkte om du fick några pms symtom fast du inte fick ägglossning, kan man ha det? Jag har försökt ringa min läkare för att fråga lite men får vänta till ikväll, hoppas jag får lite svar då om jag tex ska äta dubbelkur. Hoppas du slipper mens denna gång då!

• Hannah8401

Okej, fick du inga symtom eller positiva ältest på enkelkur?

Jag fick iaf svar på mina blodprov, jag har inte äl precis som jag trodde, det känns tråkigt, men samtidigt har jag en bra förklaring till varför jag inte blir gravid. Det är nog bättre än att altt vart bra och dom inte hittade några fel.
    Nu vet jag också att man kan ha både onda bröstvårtor, riklig mens men ändå inte ha äl. Kul kropp. Eller inte. Min läkare sa att jag skulle ta dubbelkur nästa gång om jag inte blev gravid nu, men att jag skulle vänta en månad emellan? Varför då? Jag har ingen lust att vänta, jag har väntat tillräckligt:)
    Hur går det pepsi? Vilken dag har du bim? Väldigt snart? Håller tummarna för dig!

• Hannah8401

Men åh pepsi!!!! Grattis!!!! Åh vad kul wie!! Nu får du berätta om dina symtom? Känns det något speciellt? Hur länge hade ni försökt??

Jag ska ta dubbelkur nästa gång mensen kommer, orkar inte vänta en månad till. Märker väl om man får massa cystor, men då kan jag ju bara skylla på läkaren

Grattis igen, vilken spännande tid du har framför dig kramar.

• Hannah8401

Fy stackars dig Pepsi kramar till dig. Men det måste ju vara ett missfall eftersom testet vart positivt. Då vet du att du kan bli gravid iaf. Och jag har hört om många som blir gravida direkt efter missfall för kroppen vill bli gravid igen. Hoppas det blir så för dig. Du har inte fått veta något mer?

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)