• Hannah8401

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Lantisen, det var det jag var inne på ju progesteron för att man har lågt värde tar du dubbelkur igen?

• Hannah8401

Wanna be mum, jag vet inte vad som händer när pergo inte funkar, sprutor eller ivf tror jag! Men om du får ägglossning av pergo så kan du kanske fortsätta? Vet du varför du inte har ägglossning? Jag tycker det är konstigt att läkare aldrig verkar vilja ta reda på varför man inte har det.

• Hannah8401

Jag har oxå beställt sån progesteronkräm, men jag ska oxå ta blodprov dag 22 men är det någon som vet om den krämen kan påverka provet?? Om några veckor ska jag få gå vidare med utredningen, och då blir det att prova något annat. Nu får man hopp igen.

• Hannah8401

Ja det kanske är dumt att smörja sig så att svaret på provet blir missvisande. Jag ska med på vidaresamtal om ca två veckor

Men hade du äl från början eller har den kommit igång nu? Det är ju faktiskt bara mellan 20-30 % chans att bli gravid om man prickar äl lite beroende på ålder. Är du ung?

Skönt att mensen är över, härligt med massa sex igen

• Hannah8401

Det är väl

ett positivt ältest? Fick det inte mindre suddigt än så tyvärr.
    Men finns det något annat som kan göra att det blir positivt? Det var helt negativt igår. Jag har inga känningar eller såna där flytningar som alla snackar om så jag tror inte riktigt på testet. Hur vanligt är det att det visar äl fast man inte får det? Någon som vet?
  • Hannah8401

Ja ok. Så frustrerande när det visar positivt men man inte får äl ändå vad är då vitsen med de dumma testerna? Tar ni tempen oxå?

• Hannah8401

Denna gången hann jag inte köpa något sånt test, får se om det visar positivt imorgon med så får jag köpa det då. Men då måste man vänta fyra timmar till?? Fy. Det är värst ju.

Lantisen, om din kille vet vad du tänder på kanske han kan anstränga sig lite extra?

• Hannah8401

Pepsi hur har det gått för dig? Fick du äl på denna kur?

Det där med svettningar märkte jag nog bara på min första kur, men det var bara när jag tränade, jag brukar svettas mycket, men då var det extremt! Svettas ni andra bara när ni är stilla oxå?

• Hannah8401

Jag har inte upplevt några större biverkningar, lite mer finnar och något svullen om magen, har vart lite illamående på de två första kurerna men det kan lika gärna varit något annat. Den sista trippelkuren har jag inte känt något, men har fått några små plitor på armarna men vet inte om det har med pergo att göra. Hoppas ni slipper biverkningar.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)