• Hannah8401

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hur går det med dig pepsi?
    Och hur går det för er andra?
    Jag har en fråga, är det någon av er som tempar i tillägg till ältest? Jag fick positivt ältest för två dagar sen, men jag har inte fått någon temphöjning, då har man inte ägglossat va?

• Hannah8401

Elsima tack du ger oss hopp! Tog du dubbelkur eller trippel på tredje gången? Grattis till graviditeten! Varför hade inte du egen ägglossning?

• Hannah8401

Pepsi-typiskt med telefonkö och skit. Kan man inte bara få ett direktnr? Läkare ska vara så svåra. Har du något recept kvar? Du kan väl bara ta en dubbelkur igen? Jag har hämtat ut den sista omgången nu, så ska jag prova trippelkur när mensen kommer. Är lite osäker på om jag fick äl, fick positivt test och tempen har stigit lite, men inte mycket. Ska fråga om jag kan få göra blodprov på nästa kur så man vet säkert. Är det någon här som ätit pergo men inte fått någon effekt alls?

Hur gör ni för att stå ut när det tar sån tid? Ibland blir jag så oerhört ledsen

• Hannah8401

Igår fick jag fruktansvärt ont i magen, det höll i sig i ca 5 timmar, är det någon som fått liknande av pergotime? Om jag haft äl så är det en vecka sen. Blev orolig att det kunde vara någon cysta? Någon som vet något om det?

• Hannah8401

Ja nu börjar den varför gjorde det så himla ont? Det var verkligen hemskt hade väl ingen äl på dubbelkur heller då trots positivt ältest. I såna fall är det bara 8 dagar efter och det är ju för kort. Nu är man sådär ledsen igen och kämpar för att hålla tårarna borta. Och en lång dag på jobb där man ska vara trevlig och social oxå. Fy. Förlåt att jag är så negativ. Går det bra med er andra? Kramar.

• Hannah8401

Lantisen, ja fy, inte kul, och inte vill jag berätta för folk på jobbet heller, jag vill inte att folk ska veta. Åt du pergotime nu du med?
    Vi har försökt 11 månader nu, men jag har troligtvis inte haft ägglossning en enda gång.
    Vet du vad din dåliga ägglossning beror på? Och vad är egentligen dålig ägglossning?

• Hannah8401

Cice, har du blivit gravid med hjälp av den? Jag har läst någonstans att den inte var bra att ta om man tog pergotime, någon som vet?

• Hannah8401

Lantisen- jag undrar varför man inte får progesterontillskott om man har för lite av det? Eller ska pergotime fixa det på något sätt?
    Ja jag äter också pergotime, har tagit enkel och dubbel, men jag tror inte jag ägglossat, ska börja på trippel snart och ska be om blodprov så jag vet om det blir äl. Hur länge ska du äta pergo innan du går vidare?

• Hannah8401

Åh ja de hade ju vart bästa födelsedagspresenten hoppas hoppas! Ja jag vet att pergotime stimulerar till att ge mer Östrogen för att ägg ska släppa, men progesteron? Om man har för låga värde? Varför får man inget som stimulerar det då?

• Hannah8401

Lantisen, jag fick precis som du, fruktansvärd smärta i magen, det höll i sig 4-5 timmar, nästan ett dygn senare fick jag mens. Jag trodde att jag kanske fått en cysta som spruckit eller något för det var så ont! Är ni fler som fått så av pergotime? Någon som vet varför? Jag hade ingen äl.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)