• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

hej!

Hoppas få vara med här! Är en pergotime newbie... Har fått ut min första kur, har pcos och i princip aldrig mens. Har börjat äta provera för att försöka få en blödning för att sen få börja med pergotime.

• snosan
    FridaF skrev 2012-08-20 11:42:33 följande:
    hihi vi möts här också då=)
    ja! hur går det för dig?? jag har ju äntligen kommit igång!
  • snosan
    FridaF skrev 2012-08-20 13:01:57 följande:
    första kuren blev ju bara toooook, men de 70 dagarna min kropp stod stilla så åt jag rosenrot och smörjde med progesterall krämen..
    då mensen kom slutade jag med båda kurer och på dag fem startade jag med dubbel pergokur.
    Var på vul dag 15 och 4 ägg var nära att släppa då! Jag blev med andra ord överstimulerad.. sen vet ju inte jag ifall krämen och rr kan ha hjälpt till..
    så nu är det bara att invänta bim.
    har du startat med kuren? 
    ok! Ja jag har ju börjat med provera och är halvvägs, men ingen garanti att jag får mens med denna medicin så vi får vänta och se, annars skulle jag få starkare grejjor
  • snosan
    SVH skrev 2012-08-20 16:19:50 följande:
    @snosan: Välkommen till tråden! jag har också pcos och typ aldrig mens, men blödde utan problem på provera. Håller tummarna för dig också så det slipper bli så utdraget!
    men va skönt att höra att det fungerade på dig!! hur ofta har du mens och när var din senaste??
  • snosan
    SVH skrev 2012-08-20 17:54:58 följande:
    @snosan: har i princip ingen mens, kanske 2ggr/år. Har inte haft någon spontan sedan jag slutade med p-piller september 2011. Har antagligen ingen ägglossning när jag väl blöder. Väldigt "pco:iga" äggstockar på ultraljud.
    ok! ja jag slutade med cerazett i maj 2011 så fick jag min första mens mars 2012 och sedan dess har jag inte fått någonting. 
    Så hoppas verkligen att provera fungerrar för mig oxå !
  • snosan

Jag har haft liknande, men hade inte ägglossning änd :S svårt att säga , men ditt ser tydligt ut... fortsätt att testa och mys med killen din så ser du väl om sträcket blir starkar eller avtar :)

• snosan

Äntligen kom mensen efter jag avslutat min första proverakur!! 
    Känns sjukt bra att veta att jag får börja med min  första pergotimekur :)

Är euforisk idag! Går som på moln 

• snosan

Jag ska börja med mitt första piller imorn då det är min 5e blödardag, någon som har tips hur jag ska göra?? Är min första kur pergotime någonsin och jag vet inte vad jag har att vänta mig..

när börjar man testa med stickor och sånt?? 

• snosan
    Gelicapelica skrev 2012-09-02 15:54:12 följande:
    Jag har ALDRIG varit så glad för att få min mens som igår! Det kom bara lite så jag räknar idag som första dagen! Så imon ska jag ringa gyn o på tisdag ta första tabletten
    min läkare sa att även om de bara är lite rosa då är det första dagen, behöver inte vara syndadafloden för att räknas :D

• snosan
    Gelicapelica skrev 2012-09-03 07:48:15 följande:
    Första pergotimen intagen ska på VUL den 13/9
    roligt vi har samma startdag!! Tyst jag ska ta mitt piller nu till lunch! Hoppas jag får känningar som dig oxå! Måste ju betyda att de fungerar!
    stumpan81 skrev 2012-09-03 08:44:09 följande:
    snosan: Men jag har alltid fått höra att mensen räknas från den dag man börjar blöda ordentligt, dvs dagarna med spottings räknas inte. Vad säger ni andra?
    Min läkare sa att från första dagen jag får en blödning om den så var liten eller stor spelade ingen roll.
    Har inte haft men på 6månader och fick ordentlig mens senare på kvällen. Litar på min läkare sen får väl alla andra göra som deras sagt till dem. Glad

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)