• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Gelicapelica skrev 2012-09-13 18:17:34 följande:
    Snosan:
    Jag fick bara metformin utskrivet när jag blev gravid med dottern (tror det va det som gjorde det då)
    Hur ska du äta metforminen?
    Jag får reda på när jag ringer vid nästa mens om jag ska äta dubbel kur.
    Jag ska börja 1 tablett till frukost och sen öka till 3gånger om dagen då jag ser om magen mår bra eller om det ger mig rännskita :)

jasså?? vad beror det på?? Jag får dubbel om jag inte fått utslag på blodproven som jag ska ta på dag 21 och 23 nästa cykel :)
  • snosan
    Gelicapelica skrev 2012-09-13 21:00:38 följande:

ska du ta en varje morgon?

dom har tagit blodprov idag för att se om jag har haft äl, har jag itne det så fattade jag det som att jag får dubbel dos nästa månad!

japp och sen då jag vant mig vid dem ska jag ta frukost lunch och middag...
    ja det ska jag oxå sen, har jag inte ägglossning ska jag oxå då dubbel!! :)

men var du redan på dag 21 ?? tänkte min läkare sa att man inte tar testen innan det.
    Jag är ju bara på cykeldag 15, men ska inte göra prov denna månad då det inte verkar tagit sig
  • snosan
    Gelicapelica skrev 2012-09-14 07:57:41 följande:

nä jag va bara på dag 13, men han trodde att jag kunde ha haft väldigt tidig äl så redan i måndags typ... 

han nämnde inget om att jag inte kunde ta nu... hna tog tre olika sorters prover.

Jag har metformin kvar hemma så jag funderar på om man kanske ska prova det nästa kur...

Ja jag tar det ju för att få mens, du har inte heller mens?? tänkte vad annars har den för syfte?

ok ja doktorn vet ad han gör :) mina ägg var fortfarande små så jag kommer ändå testa med ägglossningstester utifall att den skulle komma iaf ;) 
  • snosan
    Gelicapelica skrev 2012-09-14 11:15:52 följande:
    Jag läste en undersökning om att metformin+pergotime ger ett bättre resultat typ att 27% blev gravida!
    aaha, men stod det något om varför de blev den % ?

Tänkte jag vet inte varför jag tar denna mer än att den skulle hjälpa mig få mens som en vanlig kvinna och att biverkningarna var många och den enda bra att jag kunde gå ner i vikt :) inte för att jag är fet :)
    CupcakeDream skrev 2012-09-15 10:01:43 följande:
    Har fått ont i mina bröst ca 3-4 dagar efter äl och värk i äggstockarna typ. Kan det bli så Av pergon?
    Ja jag fick ont så av pergo, men tyvärr fick jag ingen ägglossning! Men nästa gång!

En fråga någon som vet varför jag fick metformin då jag fick en blödning av proveran?? jag trodde man bara fick metforminen om man inte fick blödning av proveran, så lät det på doktorn första mötet men nu vid andra ville hon att jag skulle ta metformin iaf... 
  • snosan
    Hannah8401 skrev 2012-09-16 13:38:44 följande:
    Hej Hanna:) Välkommen! Hoppas du får igång mensen och sen får äl av pergo:) De flesta får det.
    Alla ni som har pco, har ni några andra symtom än utebliven äl?
    Jag har manligbehåring och har 10kilo som jag vill bli av med... Har lätt att båe gå upp och ner i vikt.
  • snosan

Jag tror inte dte stämmer på mig, jag fick ömma bröst och utslag på älstickan den 22:e och om de hade stämt med 4-9dagar skulle jag haft den 13:e

Konstigt tycker jag, men jag kanske har längre cykel vanligt? 

• snosan

Jag går runt och väntar på mensen så jag kan börja ta pergotime igen, har ont i brösten som fan och har haft det sen den 22:a

Ska till england på onsdag så hoppas mensen lyser med sin frånvaro tills dess iaf :D

• snosan

Jag tog test igår för kul då Bim är på söndag och givetvis glömde jag bort de, men fick svagt pos och idag kollade jag med morgon urin och fick samma svaga pos fast inom tiden man ska kolla! Vad tror ni damer? Jag har aldrig fått 2sträck tidigare... Inte svaga eller starka. Kunde inte lägga upp bilden via mobil...

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)