• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

jag åt min 3e och ska börja på 4e på måndag :)

Klart att jag är positiv, har 2 eller 3 kurer kvar :) sen ska jag träffa läkaren igen och skriva in mig för ivf
    antar jag :) 

• snosan
    SVH skrev 2012-12-17 23:17:49 följande:
    Mensen kom igår, såklart... Ja ja, ett försök till med trippeldos Pergotime sen blir det IVF.

Nån fler som äter trippeldos?
    Nån fler som närmar sig IVF?
    jag kör inte trippelkur, men började idag med min 4e enkelkur och har en kvar efter denna Om de inte skriver ut mer :)
    Annars blir det ivf för oss efter nästa kur ! 
  • snosan
    Gelicapelica skrev 2012-12-21 07:06:25 följande:
    Världens bästa julklapp!!!!!!!!!!

Men tusen gånger grattis! Så avundsjuk jag blev nu!!! :D Jag vill oxå! 
  • snosan
    Pepsi skrev 2012-12-29 12:53:21 följande:
    Är så himla arg på mig själv!
    Skulle bara vila ögonen när jag kom hem från jobbet igår och så skulle jag ringa gyn.
    Somnade självklart och missade telefontiden.
    Får vänta till onsdag nu...
    Men vad kan ha hänt? Kan äggblåsan spruckit och då mensen uteblivit?
    Aja..tankarna snurrar som vanligt!
    Jag tycker det låter jättekonstigt! Har man haft ägglossning så kommer ju antingen mensen eller ett plus..
    Hoppas att du får ett plus snart iaf! :) 
  • snosan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-27 21:39:10 följande:
    Ja :) slutade med p pillren i sept och har inte fått mens sen dess, så det fanns inget att vänta på tyckte gyn.
    vilken tur du hade, jag fick vänta mycket längre ... jag slutade med piller i maj och fick mens i feb och då startade vi utredningen, så var glad att det går så snabbt :D
  • snosan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-30 01:36:59 följande:
    Sökte du inte hjälp tidigare när du inte fått mens på några månader? Jag är rädd för att få cellförändringar om jag inte blöder på minst 4 månader.
    jag sökte hjälp då den inte kommit i september och de bad mig bara vänta och sen fick jag en tid för utredning då den inte kommit då och de blev i feb... så alla får inte hjälp snabbt som dig

• snosan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-30 12:04:07 följande:
    Det är synd att alla inte blir likvärdigt behandlade. Jag fick vänta drygt 1,5 månad på att få en besökstid. det är olika i olika städer.
    verkligen :D jag tycker jag fick vänta en evighet! då de vet att man tidigare haft problem med mensen och oregelbundet så tycker jag de borde gör allt för att man ska få fungera normalt!
    Fick ju cellförändringar på senaste provet :S 
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-01-11 22:53:01 följande:
    Ikväll kom mensen! Faktiskt sköönt! Vet inte vad det kan bero på, vet med mig att jag gått ner i vikt under dessa två veckor då jag har tagit bort kolhydrater och läsk och godis...Om det kan bero på det..Vet att det kan vara lite känsigt med bara ett par kilon... :)

Men tror att jag tar på eget bevåg och börjar med Pergotime dag 3-7 istället för att denna cykeln blev ju jääätte långt :) Vad tror ni om det?
    tycker du ska prata med läkare om de... bara för att denna blev lång betyder ju inte att nästa blir de :)
  • snosan

imorn börjar jag med min 5:e enkelkur!  fick ta provera då ägglossning uteblivit och mensen inte kom själv...
    men har börjat träna och äta bättre så har även gått ner 2kilo samt minskat 5cm i midjan! 

• snosan
    andetag skrev 2013-02-19 13:52:05 följande:
    Kikar in till er med några frågor.. Befinner mig nämligen själv i önskan om Pergotime.  

Hur var det när ni fick Pergotime utskrivet? Gick ni till landsting eller privat? Fick era män lämna tester och vad är anledningen till att ni får Pergotime? 

jag fick genomgå en utredning och även karln min... kan inte få pergotime om inte killen utreds oxå. 
    Så sa iaf min läkare 
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)