• Mizzii

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Får jag fråga er här inne hur många av er som mått massa biverkningar???Vilka?

• Mizzii
    Rue skrev 2013-06-13 20:09:28 följande:
    Mizzii- jag har nog fått alla biverkningar som finns tror jag. Inga förrän det närmade sig äl dock. Yrsel, illamående, huvudvärk, magont, extremt ömma bröstvårtor etc. Och allt blir bara värre, är på äl+6 nu.

Fy det var inte kul att höra
    Avskyr massa biverkningar speciellt yrsel och synrubbningar somman kan få
    Och att det blir värre låter ju bara skrämmande   
  • Mizzii
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-14 09:50:39 följande:
    Förra månaden hade jag fruktansvärda biverkningar..... Dock inte såååå mycket huvudverk och så denna gången. Men hade hemskt mycket graviditetstecken. Rejält illamående, ihärdigt molande i magen, brösten var så ömma att jag knappt kunde röra vid dom. Jag var heeeelt hundra på att jag var gravid. Men.... Nej. Så jag säger till er att inte ha alldeles för höga förväntningar om no har såna här symptom mellan äl och mens.

Bra att veta
  • Mizzii
    Linnea77 skrev 2013-06-14 17:43:50 följande:
    Hej flickor! får jag vara med i ert gäng? ????. Lite om mig: Ätit 2 kuren pergotime utan kontroller. Är idag på dag 22 o har antagligen inte haft ÄL. Har nu precis varit på akuten då jag i 3 dagar haft buksmärtor som bara blivit värre. Ville kolla så det inte blivit en överstimulering. Allt såg okey ut. Dock var slemmhinnan tunn 7 mm o ägget var på 17mm. Dr trodde inte jag haft ägglossning de 3 senaste dagarna. Nu känns det hopplöst. Inte nog med att ÄL uteblev skulle den kommit så har man för tunn slemmhinnan. Nu ligger jag här i soffan knäckt över min onda mage o knäckt över att det verka kört. Är det någon som kan ge mig ngt hopp?? Tabletter Mot tjockare slemmhinnan ville de inte ge mig då jag har en ökad risk för proppar o detta medlet kunde spä på den risken! Fasens fasens skit!!
    Skulle behöva lite stöttning tillsammans med er om det går bra?

Fy det lät inte skoj med buksmärta
    Hjälper det inte med alvedon?
    Är det vanligt med buksmärtor?  
  • Mizzii

Hur vanligt är det med överstimmulering?

• Mizzii

Och när anses det vara överstimmulering?

• Mizzii
    Aj88 skrev 2013-06-14 18:58:30 följande:
    Mizzii: jag vart överstimulerad en kur av mina sex..
    Hade då 5 mogna äggblåsor, min läkare sa då att man max får ha 2 mogna äggblåsor.
    Jag fick sexförbud.
    Men hur stor risk hade det varigt att alla äggen hade blivit befruktade?

Kände du att du var överstimmulerad? 
  • Mizzii

när på dygnet har ni tagit er tablett?

Fyyy varför ska man oroa sig så mycket?
    HAr fortfarande ej svalt min tablett som jag ska ta idag och fram till dag 7....   

• Mizzii

Får jag fråga er som kanske är mera erfarna inom ämnet med pergon?

Om man inte känner något av Pergon innebär det då att man ej kommer få ÄL?

Är iof bara på cd 8 idag men nått borde man väl känna?   

• Mizzii
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-19 07:28:23 följande:
    Mizzi. Nä man känner inget normalt sätt av pergon förän precis vid äl, dagen innan och samma dag som ägget släpper. Men biverkningar kan man få tyvärr ganska fort efter avslutad kur.

Men biverkningarna kommer väl undertiden man käkar pergon?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)