• Mizzii

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Alltså Trombyl står ju att man ej ska ta det vid graviditet.....Men ändå får många gravida med upprepade MF det.... Hua fy varför skall man läsa bipack   

• Mizzii
    Linnea77 skrev 2013-06-21 11:17:46 följande:
    Mizzi! Jag hade många ul förra graviditeten samt blodförtunnande. Ser det inte som en risk utan som en möjlighet att läkarna försöker hjälpa er att få ert gryn. Min tjej är nu en glad o framåt tjej som inte tagit någon skada. Enligt studie så skall blodförtunnande hjälpa de fall som få missfall samt att vi som använder fragmin får oftast lättare förlossning enl min läkare . Jag vill bara ge dig lite positiv känsla. Hoppas ni snart har ert gryn! Trevlig midsommar

Fragmin är nått annat liknande?

Jag hoppas verkligen på något positivt nu att det vill sig hela vägen 
  • Mizzii
    Haha nu jäklar kan det inte vara många dar till ÄL, för alltid några dagar innan ÄL blir jag som en galen brunstig älgko och har börjat känna så nu på eftermiddagen och sa det till maken som fick värsta skräcken i ögonen hahaha. HAn vet vad det innebär med en efterhängsen överk*t brunstig älgo som vill hela tiden haha.....
  • Mizzii
    Fiiaa skrev 2013-06-22 14:11:11 följande:
    Sitter typ å bara väntar på mensen, är 14 dagarsen jag tog ovitrell sprutan, men ÄL va ju en söndag så imorgon borde den komma då, dag 29!
    Inga symptom alls å helt säker på mens i helgen:( har den känslan... Detta va försök 4 med pergotime!

Grattis till de som plussat:)
    Håller tummarna för dig
  • Mizzii
    Fiiaa skrev 2013-06-22 15:23:17 följande:
    Mizzii- tror pergotime kan öka sex lust runt ÄL, brukar med känna av lite extra då:)

Tycker bara mensen kan komma igång så man kan börja på nästa omgång!!

Okej jag brukar känna så även utan pergon så jag hoppas det är samma nu för då kommer ju ÄL tidigare iaf förhoppningsvis.....
    Men synd bara att min man tycker tiden vid ÄL är så jobbig för att man blir mera sugen

• Mizzii
    Fiiaa skrev 2013-06-22 17:29:29 följande:
    Mizzii. Okej tråkigt:/ men trodde killar gillar när man är mer sugen, brukar väl va tvärtom annars:)

Nu kom min vanliga förvarning på mensen så den kommer imorgon:(

Ja alltså när man inte är sugen då deppar killarna ihjäl sig men när man ät på top då jäklar klagas det då med
  • Mizzii
    Irmeline skrev 2013-06-22 19:52:30 följande:
    Mizzii känner samma här, på dag 11 nu och börjar känna mig sugen ;) tror dock det är sex dagar till äl, men bra att öva lite ;)

Hoppas inte det dröjer så många dagar till ÄL

Börjar undra om det är en biverknng från pergon att man mår mer psyksikt dåligt???
    Alltså får mera ångest???? 

• Mizzii
    Rue skrev 2013-06-23 08:30:29 följande:
    Mizzii- kan det nog vara, jag gjorde det iaf. Vaknade i panik ca 1v från äl och frammåt- alldeles kallsvettig! Det kan jag göra om jag har det väldigt stressigt annars men nu fann jag ingen annan anledning än just pergon.

Jag har ju iof ångest/panikångest i vanligafall sen 9 år tillbaka men detta e fasen mycket mera nu...Kroppen känns som den fastnat i panik liksom....
  • Mizzii
    Linnea77 skrev 2013-06-23 10:22:43 följande:
    Fia: kur 2 är jag på. Blir galen av dessa biverkningar. Under eller strax innan ÄL fick jag ju oerhörda smärtor i magen att jag uppsökte akuten. Så jag fick ju verkligen kännbar ägglossning. Har semester nu men vaknar 100 gånger per natt. Mardrömmar! Snälla snälla bli en bebis snart. Sedan vet jag inte hur många kurer till jag få med pergotime

Fy vad jobbiga biverkningar av pergon.
    Hoppas du slipper de snart.

Hur känner man att man har ÄL med pergon?   
  • Mizzii
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-23 18:05:48 följande:
    Jag har med haft sjukt mycket mardrömmar >.

Mardrömmar som biverkning av pergon???
    Linnea77 skrev 2013-06-23 13:48:27 följande:
    Mizzi! Jag har haft skitont i magen 3 dagar innan ÄL samt någon dag efter. Kollade med Stickan för att säkerställa o sedan fick jag sekretet

Okej jag hoppas jag med känner av min ÄL....Hoppas nu bara att denna j*vla ångesten jag fått sen pergoslutet försvinner med
  • Mizzii
    Så nu är man hemkommen från provtagningen och lämnat 14 rör blod...Jösses vad många men antar det blir så många med en stor missfallsutredning. Nu hoppas vi äntligen att vi får klarhet om vad som orsakat våra två små änglars död....
    Gud vad jag längtar tills ÄL kommer. Tyvärr så är maken jävligt seg nu på att mysa så rädd att chansen bara där går åt skogen  
  • Mizzii

Om man inte känner något vid ÄL nu så innerbär det då att man inte får några ÄB elelr kommer släppa iväg några trots pos ÄL-tester?

• Mizzii
    Irmeline skrev 2013-06-29 22:48:12 följande:
    På dag 18 idag och negativa äl test fortfarande. De två andra kurerna jag åt fick jag pos dag 16 resp dag 17 och äl dag 17 resp 19. Hoppas det blev nån blåsa denna kuren...

ÄL kan komma senare också tyvärr....
  • Mizzii
    Fasen hur blir man av med sin rädsla över att få ännu flera MF om man nu blir gravid igen?

I skallen ekar det "MISSFALL" hela tiden
    Är så jäkla rädd och orolig  
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)