• Rue

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Får man hänga på här? Vi har försökt få barn i snart 2,5 år. I höstas fick vi remiss till fertilitetsmottagningen men samtidigt som vi skulle på första besöket plussade jag! 4 dec hade vi bokat ett tidigt privat vul i v 9 och fick då veta att fostret dött bara dagarna innan. Då storlek etc stämde ville de vänta 2v och se och sen tillslut fick jag skrapas 27 dec då inget missfall ännu startat. Värsta julen nånsin- va sjukskriven 4/12-4/1... Sen dess har inget hänt- mer än en rubbad menscykel. Ska nu börja med pergotime nästa v, testa 3 månader och sen åker en ny remiss in till fertilitetsmottagningen. Vart med i många trådar på fl men e ju alltid sist kvar... Skulle vara skönt att kunna dryfta saker med andra som går igenom samma sak.

• Rue

Förresten- gjort spermaprov(såg bra ut) och vul för att kolla äl (innan missfall) och det såg bra ut. E dock 34 år så stressen finns ju...

• Rue

Tack, hoppas jag med! Men känns skönt bara att veta att det är på g med utredning igen😄

• Rue

😄. Tack va ni e Goa! När vi försökt ett tag och va 32 år sa min Gyn att "det är väl ingen ålder". Nu börjar man ju tvivla lite.. Då inga fel hittats hittills och jag ändå blivit gravid en gång och kom till v 9 hoppas jag att pergon kickar fart på äl ordentligt och att det funkar✌

• Rue

Bara att kunna bolla med andra i samma situation, som inte tittar på mannen och får ett pluss 2v senare utan vet hur det känns att få jobba för det man vill, känns bra.

• Rue

Startar första omgången på tis. Lite nervös... Men det ska nog gå bra, ytterligare ett steg på vägen till bebis iaf😄

• Rue

Lillebrorsfaster- då håller vi tummarna för att v flyter på smidigt utan biverkningar. Kul att följas åt😄, förhoppningsvis till pluss om nån månad!

• Rue

När jag var gravid (ma i v 9) hade jag mensvärk i några v och sen var symtomen onda stenhårda bröst, trötthet, gaser och illamående då och då. Fortsatte även efter det att fostret dött hela vägen till efter skrapningen 3v senare då jag var så full med hormoner. Så att ha massa symtom betydde ingenting för mig. Tror helt enkelt det e olika för alla. Nästa gång kommer jag vara jättenervös oavsett men hoppas man kan försöka ta det dag för dag tills bebben anländer😄.

• Rue

Yes började idag. Tog första imorse. Känner mig som vanligt. Extremt hungrig men det kan jag vara ändå, och ett konstigt blåmärksliknande utslag på hakan men det verkar konstigt att skylla på pergon😄. När kommer biverkningarna oftast- om man får dom? Med en dag, dag 3, efter dosen på 5dgr?

• Rue

Provat bisolvon innan- det som hände va att jag fick supermkt flytningar i säkert en v runt äl, va riktigt äckligt. Men saknar man just äl flytningar kanske det kan ge lite.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)