• Rue

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Lite svullen och lätt mensvärk idag, annars inget. Var kallsvettig nån natt men det kan jag va ändå, sjukt hungrig men det blir jag ibland osv- inget direkt som jag kan säga e pga pergon än så nöjd😄. Har inget vul inbokat. Har ju äl så detta e mer för att testa att stärka den 3 mån innan vi Isf går vidare i utredning. Kanske därför jag inte fått vul? Och hade vi fått sexförbud pga för många äggblåsor hade vi nog kört ändå, väntat så länge nu så 2 hade vart välkommet det med😄

• Rue

Grattis Pepsi!!! Lillebrorsfaster- vet inte varför jag inte fick vul... Vi hade precis blivit kallade till fertilitetsmottagningen när jag blev gravid i höstas- blev missfall. Sen ville de inte ta emot oss direkt igen då vi blivit gravida så nu testar vi 3 mån pergo innan vi får skicka in en ny remiss. Har tagit blodprov och gjort vul innan och sambons simmare är testade och klara😄. Så vet inte vad nästa steg blir i höst om inte pergon ger ett pluss. Idag har jag mensvärk- ajaj- och känner mig svullen. Dag 4 på tabletterna.

• Rue

Lillebrorsfaster- ja jag kollar med stickor. Före mitt missfall behövde jag egentligen inte då jag alltid hade äl dag 16 men dubbelkollade inland, och efter missfallet testar jag varje månad då jag vart lite mer oregelbunden. Du?

• Rue

Igår åt jag sista tabletten på första kuren och fick även en vallning som hette duga! Blev så vart att jag trodde jag skulle svimma av värmeslag! Jaja, det kan jag ta😃

• Rue

Lillebrorsfaster- hur gick det på vul? Själv fick jag megastarkt utslag på äl test redan igår på dag 14 redan. Vi hade fått rek att börja testa/ligga i från dag 14 men började som tur va lite innan. För första gången sen mitt missfall i dec verkar min ordinarie cykel på 28 dgr vara tillbaka OCH jag fick tydliga känningar på att äl närmade sig . Dock har jag fått enorma biverkningar av yrsel/trötthet/huvudvärk/illamående och det e ju inte så himla kul... Tom hemma fr jobbet 2dgr då datorflimmret var fruktansvärt för skallen! Hoppas man slipper köra fler omgångar säger jag bara...😜

• Rue

Nu efter äl har nya symtomet extremt onda bröstvårtor uppenbarat sig. Men tänker att det måste betyda mkt hormoner i omlopp och att det är en positiv sak och kanske att ägglossningen var extra stark. Ska inte försöka tyda några symtom på graviditet framöver denna månaden. Dels ger pergon mig samma konstiga symtom redan vid äl och dels så var det så att den gången jag var gravid kom första känningen på bim+1- inte nåt innan som var annorlunda än innan mens- hade "mensvärk" och allt. i efterhand ser man ju massa saker men just då var det iaf inte starka nog för att få mig att reagera. Bim borde vara dan före midsommar så blir det neg igen får man väl dricka ett glas bubbel och fira midsommar då da.

• Rue

Hade super mensvärk i början. Testade inte förrän dagen efter Bim ens då mensvärken gjorde att jag tyckte det var helt kört ändå. Säkert inget att oroa sig för.

• Rue

Mizzii- jag har nog fått alla biverkningar som finns tror jag😄. Inga förrän det närmade sig äl dock. Yrsel, illamående, huvudvärk, magont, extremt ömma bröstvårtor etc. Och allt blir bara värre, är på äl+6 nu.

• Rue

Förväntansfull- inga större förhoppningar på plus bara för att man har massa biverkningar av pergon men gott å höra att det inte behöver bli lika hemskt nästa månad😄.

• Rue

Ägget är ca 22 när det lossnar, kanske det du tänker på Lillebrorsfaster?

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)