Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Då har jag pratat med gyn och de första pergotimetabellerna är nere i magen :)
Så nu är jag jätte pepp, så hoppas att allt går som det ska gå denna gång :)
Då har jag pratat med gyn och de första pergotimetabellerna är nere i magen :)
Så nu är jag jätte pepp, så hoppas att allt går som det ska gå denna gång :)

Hej på er. Jag påbörjade min första kur med pergotime i maj, hade uppehåll i juni och tog den andra i juli. Nu är jag gravid 6+4. Vi försökte i 19 månader med ett mf på 17 försöket och blev alltså gravida på försök två med Pergotime. Vill skriva detta så att ni som är här inte ger upp hoppet, det kan fungera med Pergotime!
Det sämsta tipset jag fick när vi fruktlöst försökte var att inte tänka så mycket på det. Det är helt omöjligt att inte fokusera på det viktigaste i livet. Men för att vara fair måste jag också meddela att det var när renoveringen av huset gick åt h''ete vilket stressade mig till tusen som jag kunde släppa gravtankarna för en månad. Den månaden gick det. Jag vill inte säga till er att släppa taget och tänka på annat, för det går inte. Men har du möjlighet att omfamna något annat som du tycker är viktigt/stressande/roligt så kan det hjälpa att låta det ta överhanden ibland då och då.
Önskar er alla lycka till och till mig själv också. Stressen och oron är långt ifrån över när man får ett +, då är det 8 veckor kvar att oroa sig för att pyret inte vill stanna kvar...