• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Då har jag pratat med gyn och de första pergotimetabellerna är nere i magen :)

Så nu är jag jätte pepp, så hoppas att allt går som det ska gå denna gång :)

• Pepsi
    Cice skrev 2012-08-14 12:40:10 följande:
    Hej! Jag hoppas jag också kan få vara med här. Har följt tråden lite på avstånd ett tag så det är väl dags att jag ger mig tillkänna Skäms

Själv är jag i det läget att mensen slutade, och jag har ÄL sedan i sönd, och hela proceduren börjar om igen. Dock kommer jag ta det lugnt denna månad. 

Kram {#emotions_dlg.flower}

Vad roligt med nya människor! :)
    Välkommen :D
  • Pepsi
    langtarefterbarn78 skrev 2012-08-14 14:10:50 följande:
    Hej alla!

Tänkte också hoppa in här om det är ok...

Jag har PCO, är inne på fjärde dagen med primolut nor och ska börja med pergotime på dag # 5 efter mensen...

Välkommen du oxå :)

Är det första kuren pergotime? :)
  • Pepsi
    vintermamma11 skrev 2012-08-14 14:20:27 följande:

Hej på er. Jag påbörjade min första kur med pergotime i maj, hade uppehåll i juni och tog den andra i juli. Nu är jag gravid 6+4. Vi försökte i 19 månader med ett mf på 17 försöket och blev alltså gravida på försök två med Pergotime. Vill skriva detta så att ni som är här inte ger upp hoppet, det kan fungera med Pergotime!

Det sämsta tipset jag fick när vi fruktlöst försökte var att inte tänka så mycket på det. Det är helt omöjligt att inte fokusera på det viktigaste i livet. Men för att vara fair måste jag också meddela att det var när renoveringen av huset gick åt h''ete vilket stressade mig till tusen som jag kunde släppa gravtankarna för en månad. Den månaden gick det. Jag vill inte säga till er att släppa taget och tänka på annat, för det går inte. Men har du möjlighet att omfamna något annat som du tycker är viktigt/stressande/roligt så kan det hjälpa att låta det ta överhanden ibland då och då.

Önskar er alla lycka till och till mig själv också. Stressen och oron är långt ifrån över när man får ett +, då är det 8 veckor kvar att oroa sig för att pyret inte vill stanna kvar...

Stort Grattis!

Detta ger mig mycket hopp, som nu ska ta min 3:e pergotimekur men min andra med rätt dos!
    Fick ju ett mycket mycket tidigt missfall, så det här var det jag behövde höra.
    Är upp över ören pepp men ändå inte stressad, så vi hoppas väl att det hittar dit en lite krabat som vill stanna i min mage i ca 40 veckor ;) Denna gång!

Stort lycka till och hoppas allt går bra med din graviditet! :)
  • Pepsi
    langtarefterbarn78 skrev 2012-08-14 15:00:59 följande:
    @ pepsi: känner du några biverkningar av pergotime ännu?

Nej, är bara inne på dag 1 :)
  • Pepsi
    langtarefterbarn78 skrev 2012-08-14 14:24:52 följande:
    @ Pepsi: Tack så mycket! Japp det är första försöket med pergotime. Vi har försökt att få barn i ca 8 mån. Hur  länge har ni försökt?

@ vintermamma11: Vad kul att höra, det inger verkligen hopp för oss andra! Hoppas såklart att första pergokuren ska funka för mig...men andra skulle vara bra också såklart. 
    Sorry för att jag inte svarat, langtarefterbarn78, men såg nu att du skrivit o frågat hur länge vi försökt.
    Vi körde oskyddat i nästan ett år, men jag har ju PCO, så då ringde jag och sa att jag gärna skulle vilja ha tabletter så att jag skulle kunna få igång min ägglossning.   Om man ska säga så har jag haft en chans, förra pergotime kuren och blev gravid..men det sluta ju inte så bra.
    Så nu är jag inne på dag 2 o hoppa på en fin ägglossning o att det går HELA vägen den gång :)
  • Pepsi
    FridaF skrev 2012-08-15 14:08:57 följande:
    hej tjejer!
    Hoppas också in om det går bra =)?
    Avslutat pergotimekur nr två..den första var en enkel och resulterade i utebliven äl och istället två cystor... meeeen efter 70 dagar, en primolut-kur och dubbel dos pergo kunde läkaren IDAG via vul konstatera att jag har fyra stora ägg påväg att släppas från stockarna!
    Har försökt i över två år nu och det mesta börjar kännas hopplöst.. klart hoppet tändes idag men man är ju ändå inställd på ett Minus 
    Hej och Välkommen :D

Oj, 4 mogna ägg? Härligt. Fick ni inte sex förbud?
    Vet inte om det var i denna tråd eller nån av alla andra tusen man är inne och läser i, som fick sexförbud när hon hade typ 3 mogna ägg.

Jag håller tummarna för att det blir ett plus :D
  • Pepsi
    FridaF skrev 2012-08-15 18:13:45 följande:

nej inget sånt fick vi men han skulle kolla m kollegorna om jag verkligen ska äta dubbel igen om d inte tar sig... blir också nervös...man vill ju inte att det går åt skogen pga fär många heller...
    Okej...Det verkar ju vara lite olika det där :)
    Men nu har du ju flera chanser som gör att du kanske blir gravid :D
    Kanske blir dubbel lycka ;)

Håller tummarna :D
  • Pepsi
    FridaF skrev 2012-08-15 18:38:23 följande:
    .

Ja det är just det som gör mig nervös...
    men sexat har vi ju redan så är försent att göra nått...
    tvillingar vill vi gärna ha..men där går gränsen...
    Då håller vi tummarna för att det blir en eller iallafall två :)
  • Pepsi
    FridaF skrev 2012-08-16 09:36:23 följande:
    försöker få tag på gyn men telekön är full säger dom hela tiden.. blir orolig, sambon ringer å frågar också ifall jag hört nått... vad ville läkaren egentligen??
    har sååå ont i äggstockarna, snälla ägg, släpp nu så det går över...ööhh typ..
    en sak till:
    fick fullt utslag igår på äl testet, även glad gubbe på det digitala. måste jag fortsätta testa ändå eller kan jag lägga ner allt testande kring äl stickor nu?  
    Jag testade mig tills jag fick utslag på testet, efter det la jag ner det och vi körde på :)

Kan du inte ringa växeln om det är inom landstinget och be dem koppla dig till mottagningen?
    Just för att läkaren tydligen ringt dig? :)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)