• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

snosan skrev 2013-07-12 14:59:15 följande:
    lät mycket bättre än här i västernorrland!

Du har inte ens fått ett VUL?
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-07-12 15:38:21 följande:
    nej ingenting!!! de är så snåla... sen att de är sommar hjälper inte! ingen där...

Att det kan vara så olika. Min läkare ville ju träffa mig så att hon fick kolla så allt såg bra ut i vecka 6. Sen så erbjuder Östergötlands landsting ett tidigt UL, och då fick man välja om man ville göra kubtestet oxå. Man tycker ju ändå att du borde få ett VUL så man ser så att det sitter på rätta stället och att det "bara" är en. Det var de två grejerna min läkare ville se. Har du fått boka RUL än?
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-07-12 17:47:09 följande:
    nej inte fått boka de heller... ska in den 6:e på inskrivning och då kommer jag ifrågasätta varför jag inte fått kolla tidigare.... å om jag kan få ett nu!

Det tycker jag du gör rätt i! Hur mår du annars? :)
  • Pepsi
    Rue skrev 2013-07-17 14:44:16 följande:
    Hej! Var på ett tidigt ultraljud idag och visade sig att där fanns två små pickande hjärtan! En riktig chock men sååå välkommet!

Haha Grattis!!
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-23 20:16:31 följande:
    Jag vill berätta för er att jag testade pos idag.... Fattade typ nada!!! Jag skakade när testet visade svaret. Vi körde gör sjutton säkert!!! Hade äl på tisdagen tror jag, sexade bara på lördagen. Har verkligen inte ens tänkt att jag skulle kunnat vara gravid!!! Har druckit lite cider och rökt lite på sista tiden. Har bara gjort allt som man gör när man inte planerar barn. Lever. Och ikväll tog jag ett CB, slog in det ihop med en boddy och gav sambon, trodde mitt hjärta skulle slå ur kroppen på mig så nervös jag var! Mina tårar sprutade när han öppnade paketet. Han blev jätteglad men sa att det var mycket att ta in. Vi satt och kramades lääänge. Men han blev glad. Han har ju dessutom mått såååå mycket bättre sista veckorna med. Min älskade sambo är tillbaka

Grattis!!! Jag gjorde precis som du, innan jag plussade! Levde precis som man inte skulle skaffa barn. Ta det bara lugnt nu och börja käka folsyra så snart du kan! Stort Grattis ännu en gång :)
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-23 21:22:08 följande:
    Ja just det!!! Jag köpte hem en burk med vitaminer, men struntade i att ta dom. Är det inte försent nu med folsyra?

Nej det är inte försent! Börja nu :)
  • Pepsi
    Renrot skrev 2013-07-23 22:40:18 följande:
    Rue: Men gud så roligt med två små! :) Förväntansfull: Men stort grattis!! Underbart roligt! :D Pepsi: Är det din lilla pärla på din profilbild? :) Själv så händer ingenting. Så fort augusti kommer så har vi försökt i två år. Ganska tuff månad detta.. bara blöder. Har den senaste tiden insett att jag kanske inte kommer lyckas bli gravid igen. Känns inte så troligt. Jag jobbar tack o lov mycket så jag slipper tänka så mycket på det. Annars skulle jag väl bara sitta o gråta. Men jag är superglad för eran skull!! :)

Japp, det är Pärlan Ge inte upp! Finns kvar så länge du är kvar i tråden!! Håller tummar och tår att ni lyckas!!
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-24 09:32:06 följande:
    Tack till era grattis..... är fortf i chock kan jag säga. Btw ni som blivit gravida. Har ni någon tråd ni hänger i?? typ vi som plussat med pergo eller så?? känns ju som ett måste Annars tänkte jag starta en tråd. Jag vill gärna hänga kvar här och följa er resa som är kvar givetvis, men förhoppningsvis följas upp allesammans i nya gravidtråden?

Starta en fortsättningstråd du
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-24 14:15:19 följande:
    I Will!! Mailar er adressen, man får väl inte länka i trådar??

Jo det får man väl? Varför skulle man inte få det? :)
  • Pepsi
    Irmeline skrev 2013-08-09 21:08:38 följande:
    Hur går det för er tjejer? Själv fick jag pos äl test idag men mannen är bortrest till imorn, typiskt! Fick till det igår och hoppas på imorn med, hoppas det räcker! Fått dåligt med äl flytningar av pergon så prövade bisolvon denna gång ;)

Dom rekommenderar ju att ha varannan dag så det blir nog bra ska du se
  • Pepsi
    Theresan skrev 2013-08-12 16:33:20 följande:
    Jag plussade med digitalt i onsdags (Gravid 2-3) på BIM +3.

Fem pergotime-kurer, varav tre med lyckad ÄL, krävdes det för ett pluss. 
    Grattis :D
  • Pepsi
    Renrot skrev 2013-10-25 14:46:01 följande:
    Hej alla!
    Efter mycket tårar och hopplöshet så fick jag idag ett positivt graviditetstest!
    Körde pergotime, men på vul den 27e så såg dom inget ägg som skulle bli stort nog. Jag blev så nedstämd att vi bara hade mysstund en gång efter vul för jag kände att det endå inte var någon ide. Men idag va jag till gyn för att prata om att starta med sprutor istället och till min förvåning så var det istället en liten prick i livmodern! Fick göra ett grav test och blev så glad! Ett litet mirakelägg lyckades utvecklas och smet ur min pco äggstock :)
    Hoppas bara nu att det går vägen :)
    STORT GRATTIS!
    Så himla glad för din er skull!!
    Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra!!!!

Kom över till www.familjeliv.se/Forum-2-14/m70568448.html när du känner för det :)

• Pepsi
    Renrot skrev 2013-10-27 14:11:06 följande:
    Tack så mycket!
    Jag är jättglad, men också väldigt rädd nu. Kommer nog vara det till vecka 12 blir passerad.
    Jag kommer in på den nya sidan när jag blivit lite lugnare :)
    Förstår dig helt! 
    Kom när du är redo!!  =) 
  • Pepsi
    SVH skrev 2014-01-13 22:13:28 följande:
    Hej! 

Det var ju väldigt läge sedan jag var inne här. Pergotime funkade ju inte för oss, men det gick vägen på första IVF-försöket. Är i vecka 9 nu och ultraljudet i vecka 8 visade ett litet pickande hjärta.

Så ge inte upp hoppet om pertogime inte funkar!

Och grattis till er som plussat!

Stort Grattis till den lilla i magen...Själv har ja 8 dagar kvar till bf. :) Tror inte att det är så många kvar i denna tråd faktiskt.
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)