• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

choklaa skrev 2012-09-12 07:00:41 följande:
    Pepsi: det går bara bra hos oss. Var på ul för en vecka sedan och allt såg bra ut med bebis. Beräknad att titta ut 7 februari. Dagarna rullar på man tänker inte så mycket på att man är gravid. Snart har halva tiden gått. Hur går det för er? Håller tummarna att de ska ta sig nu för er.

Vad bra det låter. Då går du till den 9:de för det är ett rätt bra datum att fylla år på ;) hihi.

Hade ju lite otur nu senaste kuren när sambon blev sjuk. :(  Men dubbelkurer verkar ju fungera för mig. Så händer det en gång ska det väl kunna hända igen ;)

• Pepsi
    choklaa skrev 2012-09-13 15:05:46 följande:
    Kan de vara så att du fyller år den 9:er. Hehe... själv tror jag att bebis kommer komma dagen innan, men vet inte varför jag tror det. Annars hoppas jag även om det skulle vara jobbigt att den kommer den 15:e februari :) då firar maken och jag 7 år sedan han flyttade till Sverige från kroatien :)

Jag hade samma otur då jag och maken körde vår kur. Maken blev sjuk men vi fick till det den kvällen då det visade något svagt på ägglossningstestet. Även om det hade varit starkare säkert dagarna innan. Min gyn sa den dagen de visar på ÄL testet ska man mysa till och även två tre dagar efter. För allas ägg varndrar olika.

Så nu ser du till att ni myser till lite och ett plus om 20 dagar :)

Så kan det vara ;) haha...

Det vore ju häftigt om bebisen kommer den 15;de =) Då får ni något mer och fira :D

Så gjorde vi sist, att när ägglossningstestet gav utslag så mös vi 3 dagar efter varandra...Så vi får se till att fixa det den här gången. Sen har jag bara en gång kvar av mina kurer..men jag håller tummarna för att jag inte behöver använda den!

Ska göra mitt bästa ;)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-09-13 17:06:29 följande:
    Vi mös också tre dagar efter pos äl test, det måste ju räcka? Så maken får lite ledigt ett par dagar nu hihi ;)
    Det fungerade för oss :) Vi plussa efter det...
    Och tänker man på "alla" olyckor som händer dom som har regelbundna ägglossningar dom har sex en gång och vips så är dom gravida.. .. :P
    Nu håller vi tummarna för er elith att det är er tur och plussa.
  • Pepsi
    elith skrev 2012-09-13 17:35:38 följande:
    Okej då känns det lite lugnande iaf! ;) är så skönt att ha nånstans att bolla tankar och funderingar med! Tack för att ni finns tjejer!!
    Det var det som var meningen med denna tråd.
    Men hade väl aldrig trott att det fanns "så många" som går igenom samma sak.
    Men det var nog lite okunskap, för nu när man "hängt" här ser man ju att man är långt ifrån ensam.
    Känns jätte bra att vi stöttar och utbyter tankar för det är inte alltid lätt!

Kan tycka att det är svårt och prata med andra som inte har en aning om hur det känns att behöva planera med tabletter och sen planera när man ska mysa osv. Visst de förstår att det är jobbigt, men förstår det hur de verkligen känns?

Så tycker oxå att det är tur att vi tjejer finns och kan stötta och peppa varandra!
    Håller tummarna för att vi snart kan starta en ny tråd där alla kan utbyta tankar om våra graviditeter/barn Istället :)
    =) 
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-09-15 08:23:37 följande:
    Hey tjejer. ÄNTLIGEN! Ja har plussat i morse. Helt galet, fattar det knappt. Vi har försökt i snart 2 år. Vi är sjukt glada. Vi hade bara mys två gånger runt ÄL men det räckte, vi hade verkligen ställt in oss på att det inte skulle bli nått.
    Ska testa i mon oxå, ifall ifall.
    Kram till er.
    Stort Grattis!
    Önskar er lycka till nu! Hoppas allt kommer gå bra!
    =)
  • Pepsi

Då har jag äntligen börjat med 3:e dubbelkuren, så om sådär ca 11 dagar hoppas jag på en lika ägglossning som jag haft de andra två gångerna :)

• Pepsi
    Hannah8401 skrev 2012-09-15 23:48:48 följande:
    Grattis lantisen! Är det någon av er andra som inte har egen ägglossning som vet varför ni inte har det?
    Har pco jag oxå ...
  • Pepsi
    Renrot skrev 2012-09-15 21:05:00 följande:
    Lantisen02: Grattis! :D underbart!

Pepsi: Håller tummarna! :)
    Tack bästa du! :)
  • Pepsi
    Hanna00 skrev 2012-09-16 13:27:17 följande:
    Hej! Hittade nyss den här tråden. Egentligen kanske jag inte hör hemma här men tänkte ändå se om någon kan hjälpa mig. Jag har pco, slutade med p piller i maj och har sedan dess inte fått mens. Jag var hos en Läkare som är spec på pco i onsdags och av henne fick jag gulkroppshormon som jag ska äta 10 dagar och förhoppningsvis få igång äl och mens. Vi vill så gärna bli gravida! Nån som ätit gulkroppshormon? Testade på äl sticka idag och det var positivt, kan måste stämma att man har äl trots gulkroppshormon? Får jag inte igång mensen innan jul ska jag få komma tillbaka och göra utredning för pregotime... Hoppas ni inte tar illa upp att jag skriver här :)
    Klart du kan hänga här :)
    Hoppas du får ägglossning utan att behöva ta till pergotime!
    Det värsta är med PCO är ju att man kan få positiva ägglossningstest utan att man behöver ha det.
    Håller tummarna för att du har en lyckad ägglossning :)
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-09-16 23:37:57 följande:
    Hej alla! Hur har ni erfarna pergotroll mått mellan äl och bim? Haft annorlunda symtom?:)

När jag blev gravid, då mådde jag lite illa och hade sjukt ömma bröst. Och mitt humör var inte och leka med.
    Men nu när jag endast fick mens, så kände jag inget speciellt.
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)