• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

mammaSöt skrev 2012-04-19 08:20:17 följande:
    Hej!

Jag har ätit provera/pergotime 4 gånger och blivit gravid alla gångerna på första försöket!
    Ett missfall, två underbara döttrar och en ny graviditet som vi håller tummarna för :)

Har alltså fått ägglossning av pergotime ja.

Det jag vill säga är att jag nu sist åt provera i 14 dagar men utan att få blödning (väntade 9 dagar efter sista tablett, sen gjorde vi vul, och det hade inte byggts upp någon hinna att stöta ut) så jag fick starta pergotime utan blödning och det verkar fungera det med :)

Har mått mkt dåligt av proveran (huvudvärk och illamående) men i slutändan är det värt det såklart :)

Lycka till!!
    Vad skönt och höra att det gått på första försöken! Beklagar missfallet!
    Hmm...Kanske är tur att jag är ledig en hel vecka när jag ska börja med Proveran, ifall man skulle få biverkningar.

Tack för att du delade med dig! :)
  • Pepsi
    lillaregnbågsbebis skrev 2012-04-19 11:21:34 följande:
    Hej!
    Jag tog första tabletten av andra pergoomgången idag (cd5).
    Första  kuren resulterade i ägglossning med tyvärr inte i någon graviditet.

Jag hade molande värk i  magen från tablettstart till det att mensen kom. Fick även en fruktansvärd mensvärk när mensen sen väl kom igång. Har aldrig haft så ont tidigare. 

Hoppas ni slipper biverkningar och LYCKA TILL!! 
    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

Önskar dig/er ett stort lycka till och hoppas att det tar sig denna gång! :)
  • Pepsi
    Renrot skrev 2012-04-21 14:19:54 följande:
    Heh, verkar som att jag visst kommer få börja med pergotime lite tidigare. Mensen dök upp igen efter att jag bara hann vara blödfri i en vecka :P Så jag hämtade ut tabletterna igår, och ska ta första tabletten på söndag!

Lite nervös är jag. Jag brukar alltid få minst hälften av alla biverkningar när jag tar något, blir tex ett monster av p-piller så att t.o.m. pojkvännen bad mig sluta med dom..illa, hehe.

Men det är väl bara att bita ihop och hoppas att det äntligen leder till ett litet plus :)

Jag blev dock lite fundersam. Jag minns inte exakt vad doktorn sa om när jag skulle höra av mig till gyn. Så jag ringer dom på måndag när jag tagit tablett 2, så får jag veta när det blir dags för VUL för att se om det hänt något.
    Till mig har de sagt åt mig att ringa "första blödningsdagen" :)
    Men det kan ju inte vara något om du ringer på måndag, då lär du väl hinna få en tid :D
    Lycka till nu! :)
  • Pepsi
    denimbee skrev 2012-04-21 17:27:08 följande:
    Första omgången jag åt pergotime 2010 tog det 4 kurer( 1 enkel resten dubbel) , mådde rätt så fånigt, humörsvängningar, svettning på natten, molvärk, säkert glömt något, på sista kuren hade jag 2 stora ägg som han trodde skulle släppa. Min som blev till den kuren. I jan 2012 ville vi påbörja syskonförsök. Jag fick dubbelkur direkt och 1 ägg syntes som dominant innan ägglossningen. Nu är jag gravid med tvillingar i vecka 15!!! Det såg på ul ut som 2 äggs, men går inte att säga. Tycker att det är lite skumt att 2 ägg släppte men bara ett syntes tillräckligt stort för att släppa. Så om det beror på pergotime vet jag inte.
    Stort Grattis till dina lyckade försök! :)
    Det står ju att det är en risk när man använder pregotime att man just får tvillingar.
    Men det måste väl ändå vara den finaste risk som finns ändå :)

Är så spänd på om jag måste ta dubbelkurer eller om det kommer funka med enkel kur..Det återstår och se!

Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter! :)
  • Pepsi
    Gravid till sommaren skrev 2012-04-21 19:04:03 följande:
    Kul att vi blir fler i tråden! Själv sitter jag och väntar på plus på stickan. Jag är idag 11 dagar efter pregnyl och 9 dagar efter äl. Tänkte testa på måndag, men kunde inte låta bli utan testade idag på förmiddagen. Jag fick ett knappt synligt färglöst streck på Testlagrets sticka. Kan vara spökstreck, kan också vara pregnylen som spökar fortfarande, jag kommer självklart inte ihåg hur länge den satt i förra gången... Så nu måste jag såklar testa imorgon bitti. Uppdaterar efter det!
    Spännande spännande! Håller alla tummar och tår! :)
  • Pepsi

Roligt att, det finns flera som vill vara med i tråden :)

Själv är jag på 3:de dagen av Provera, så det känns ju som dessa 10 dagar kommer slöa sig fram.
    Och man kan ju bara hoppas att allt går som det ska!
    Har bara tagit 3 tabletter men känner inget av dem, kanske är det för tidigt att få några eventuella biverkningar.
    Det återstår väl och se :)

• Pepsi
    Kiiwii skrev 2012-04-26 10:12:19 följande:
    Jag har fått höra av min läkare att om man får en lyckad ÄL av pergotime så är chanserna något större att man lyckasbli gravid  än vad det är för dem som inte äter pergotime. 80% lyckas inom tre försök då man fått ÄL . Ganska bra odds! Kämpa på!!!
    Tummen upp för det :)
  • Pepsi
    AnnaViktoria skrev 2012-04-26 22:34:33 följande:
    Vad är provera?
    Det är en tablett som man äter i 10 dagar för att framkalla en blödning, om man har uteblivna blödningar eller inga alls.
  • Pepsi
    Humlan08 skrev 2012-04-27 09:06:15 följande:
    Hej! 
    Jag har precis tagit provera och pergo, plussade får två dar sen på första försöket!
    Plus 
    stort GRATTIS! Önskar er all lycka! :)
  • Pepsi

Hej igen tjejer!

Hoppas det går bra för er! Själv tog jag min sista Provera tablett idag så vi får väl se om det kommer någon mens.
    Tänkte på, är det någon som ätit Provera? Och isåfall hur lång tid tog det för er att få en blödning? Kan vara så att jag redan frågat er det :P Men frågar igen. Jag är lite  rädd att jag inte ska få någon alls. Vad händer då?
    Måste jag börja om? Fast med dubbla doser?

Hoppas ni har lika fint väder som vi har här, så himla skönt att ha SOL :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)