Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Aha ok. Bra ändå att dom är noggranna. Vi fick göra massor av blodprov och sperma prov men ingen spolning. Har gått i ca 6 månader.
Aha ok. Bra ändå att dom är noggranna. Vi fick göra massor av blodprov och sperma prov men ingen spolning. Har gått i ca 6 månader.
Skönt för er. Verkar vara väldigt olika hur klinikerna gör. Grattis Annie sc!!
Lantisen02.. Dom ökar inte dosen pergotime om du Ägglossar av den.
Che71.... Tråkigt! Hur många kurer har du kört?
Che71. Aha ok. Men kan inte missfallet bero på att du vart överstimulerad och hade sex och blev gravid ändå? Vad tror du att det beror på att ni inte blir gravida? Jag har fått ett missfall utan pergotime. Ätit två enkel kurer där jag ägglossat. Och tredje kuren va jag överstimulerad ( 5 mogna äggblåsor). Har du aldrig blivit rekomenderad halv kur pergotime av Gyn?
Pepsi. Ägglossning brukar ske 14-16 dagar efter första mensdag. Köp äl tester om du är osäker.
Förlåt! Menade till hannnah8401.
Louie: PMS och svullen mage är tyvärr en biverkning av pergotime.
Jag MÅSTE gå på kontroller efter varje kur för att se hur stora och hur många äggblåsor det är. Men jag har läst att det är många som inte går på några koller alls. Så det verkar vara olika. En fördel med kontrollerna är att man får veta storlek på äggblåsa och på så vis räkna ut när ägglossning sker. Jag har också fått ta en ovitrelle spruta, då sker ägglossning exakt 36 timmar efter sprutan. Det är skit bra, för då vet man exakt när man ska ligga som mest.
Om du är osäker på när ägglossning sker så kan du ju köra med äl test. Om testet visar på ägglossning så bör bim vara ca 14-16 dagar senare. Så har du inte fått mens då så är det nog dags för ett gravtest.
Lycka till!
Che 71.. Hoppas hoppas!!
Lantisen02. Kul! Hoppas det går vägen för er. Jag kör ju också en obehandlad månad. Testa med äl sticka igår på dag 13. Men det va negativt. Så förmodligen ingen ägglossning denna månad.
.