• SVH

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

@snosan: har i princip ingen mens, kanske 2ggr/år. Har inte haft någon spontan sedan jag slutade med p-piller september 2011. Har antagligen ingen ägglossning när jag väl blöder. Väldigt "pco:iga" äggstockar på ultraljud.

• SVH

@gelicapelica: jag har också ätit pergo från dag 3.

• SVH

Sköterskan på barnlöshetsmottagningen ringde nyss och berättade att senaste progesteronvärdet var 55 (ska typ vara över 28 för att man ska ha haft ägglossning). På första enkelkuren var det 5 och efter första dubbelkuren 24. Så vi skulle fortsätta med Pergo ett tag till om det inte blir något denna gång. Så mina pärlband till äggstockar kanske inte är helt värdelösa trots allt :)

• SVH

CD30 idag, varken plus eller mens. Hur går det för er andra?

• SVH

@lantisen02: nja, brösten känns väl lite svullna och ömma. Men ingen direkt mensvärk. Magen känns väl också svullen, men allt känns väldigt diffust. Det här är ju antagligen typ min livs första ägglossning, så min "vanliga" mensvärk går det ju inte direkt att jämföra med.

• SVH

@FridaF: efter första enkelkuren hade jag 14 tror jag, sedan 24 efter första dubbelkuren och drygt 50 efter andra dubbelkuren. För en bra ägglossning ska man ligga över 28 sa sköterskan på min klinik. Har inte hört om nåt övre gränsvärde faktiskt..

• SVH

CD34, inget plus och mensen är typ här. Trodde dock att jag skulle ha en mer ordentlig blödning efter en riktig ägglossning...?

• SVH

@lantisen02: har ingen bra lösning annat än att ha en öppen dialog. För oss blir det mysigt ibland och ibland bara maskineri. Antar att man får ta det lite för vad det är och inte hänga upp sig på att det inte är lustfyllt alltjämt. Att göra barn är ju, som med så mycket annat i livet, inte som på film. Att prata om det tror jag som sagt är det viktiga.

• SVH

CD7 och sista tabletterna på tredje dubbelkuren tagna. Hur ligger ni andra till?

• SVH

@lantisen02: hade inte ägglossning på första kuren men på andra.. hoppas att det blir något denna gång också. håller tummarna för dig :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)