• SVH

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

@snosan och gelicapelica: jag mår skitdåligt av pergotime, tycker det är som att ta gift. Och då menar jag psykiskt. Är arg, sedan ledsen, sen apatisk och less på livet. Ibland är allt som vanligt, men minsta mitgång får mig att helt tappa sugen. Kan variera från dygn till dygn och timme till timme (har äv. varit känslig på samma sätt med p-piller, men inte ens i närheten). Har normalt ett väldigt stabilt och glatt humör tycker jag. Att vårt förhållande överlever detta är helt klart ett bevis på att vi har en stabil relation i grunden. Hoppas era eventuella symptom är mildare :) Kram!

• SVH

@snosan: samma här. Behöver i princip aldrig troskydd annars, men efter pergo nästan jämt.

• SVH

CD16 idag och har nu fått såna där typiska ägglossningsflytningar. Så det blir väl till att ligga ikväll. Har dessutom provat ägglosningsstickor den här kuren, vilket jag varit skeptisk till tidigare eftersom jag har PCOS och över lag förhöjda LH-nivåer, men hittills har de varit negativa, så jag ska fortsätta testa och se om jag får nåt utslag de närmaste dagarna. Någon annan med PCOS som använt ägglossningsstickor?

• SVH

@Hanna8401: jag har pcos. Pco innebär ju polycystiska ovarier vilket ca 10% av den kvinnliga befolkningen har, oavsett oregelbundna menstruationer eller ej. Sen finns ju pcos (polycystiskt ovarie-syndrom) vilket kräver att du uppfyller minst tre (tror jag) av kriterierna pco-äggstockar, oregelbundna menstruationer, ökad manlig kroppsbehåring, övervikt och hormonrubbningar. (har för mig att det är de kriterierna). En del gynekologer tror felaktigt att diagnosen kräver att man är överviktig.

Själv är jag på gränsen mellan under-/normalvikt, har pco-äggstockar, oregelbunden mens, hormonrubbningar och tyvärr väldigt mycket ökad manlig behåring. Tog flera år innan jag hittade en gynekolog som ville bekräfta min diagnos.

• SVH

Idag kom mensen, som väntat. Pergo på måndag för mig också!

• SVH

Har varit och tagit progesteronprov idag, cd21. Lär väl ha haft ägglossning även denna gång med tanke på hur flytningarna har sett ut. Känner dock viss tveksamhet till att det blir nåt mer än så... Cykeln har varit på 32-35 dagar m dubbeldos pergo, så det är ju ett tag kvar tills man kan kolla. Jisses, snart dags för sjätte kuren antar jag. Är lite avtrubbad, men åtminstone har biverkningarna blivit mildare senaste två gångerna. Tack och lov.

Hur ligger ni andra till?

• SVH

Ha! Progesteron på 2,8 och således ingen ÄL denna månad helt plötsligt. Gyn föreslår trippelkur Pergotime. Bra början på veckan. Tackarrrr!!

Pepsi, förstår hur du känner.

• SVH

@Pepsi: Jopp, ÄL varje gång förutom första enkelkuren. Så jävla snopet. Gyn sa att nästa steg var IVF och tyckte jag skulle härda några trippelkurer först eftersom jag antagligen kommer må ännu sämre av IVF. Tja, vad har man för val liksom?

• SVH

Hej flickor!

Var och tog progesteronprov i fredags (CD21) och fick idag veta att det var 25 och alltså har jag fått ägglossning. Har ju ätit trippeldos denna gång eftersom jag plötsligt slutade ägglossa på dubbel dos. Biverkningarna denna gång har dock varit helt annorlunda, men jag tror att Proveran som jag blev tvungen att ta denna sväng då mensen uteblev har ett finger med i spelet. Har varit yrslig, illamående och haft huvudvärk så till den milda grad att jag fått ligga i soffan med spyhinken nedanför vid några tillfällen. Dock har humöret inte varit lika jävligt som tidigare, tvärtom rätt så psykiskt stabil för omväxlings skull. Fattar nada.

Är det bara jag som får dessa sjuka biverkningar hela tiden? Är så förbannat less.

Hur som helst. Nu har vi försökt sedan i maj/juni och barnmorskan tyckte att vi skulle testa en gång till med trippeldos Pergo om det inte fungerar denna gång. Annars blir det remiss till IVF-kliniken. Så det blir väl det man får ägna 2013 åt. Känns verkligen inte som att detta kommer funka..

• SVH

Mensen kom igår, såklart... Ja ja, ett försök till med trippeldos Pergotime sen blir det IVF.

Nån fler som äter trippeldos?
    Nån fler som närmar sig IVF?

• SVH

Progesteronprovtagning för sista trippelkuren idag. I morgon får man kanske veta om det blir IVF. Tror förvisso att jag ägglossat, men inga uppenbara symptom på graviditet. Så det lär väl bli IVF i vilket fall.

• SVH

Nu har vi fått IVF-remiss så jag har väl inte så mycket att bidra med i den här tråden. Är dock nyfiken på hur det går för er andra, så jag kikar nog in lite nu och då. Håller tummarna för er!

• SVH

Hej! 

Det var ju väldigt läge sedan jag var inne här. Pergotime funkade ju inte för oss, men det gick vägen på första IVF-försöket. Är i vecka 9 nu och ultraljudet i vecka 8 visade ett litet pickande hjärta.

Så ge inte upp hoppet om pertogime inte funkar!

Och grattis till er som plussat!

• SVH
    Pepsi skrev 2014-01-13 23:22:52 följande:

Stort Grattis till den lilla i magen...Själv har ja 8 dagar kvar till bf. :) Tror inte att det är så många kvar i denna tråd faktiskt.
    Så himla kul Pepsi! Håller tummarna för att allt går bra! :)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)