• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Xantippa85 skrev 2012-09-17 04:10:15 följande:
    Har käkat min första kur enkel dos denna månad, fick positivt ältest i onsdags, så nu väntar man och längtar till bim! Har egen äl men min doktor gav mig pergotime ändå, vi har försökt i 6,5år utan ett enda plus! Så nu jäklar ska det gå!!! ;) Lycka till alla!!

Oj! Har ni försökt så länge! Håller verkligen tummarna för er!!
  • Pepsi
    Renrot skrev 2012-09-18 17:29:35 följande:
    Hej alla.
    Jag har varit hos gyn idag. Trots trippeldos med pergo så fick jag ingen äl. Inga mogna ägg eller antydan till äl alls. Kändes så ledsamt, då vet jag att denna månad är chanslös också :(
    Verkar som att denna typ av behandling inte funkar på mig :(

Men hon (hade en ny gynekolog idag) noterade att jag blöder så konstigt. Andra gynekologer har bara skakat bort det innan. Så hon ville göra en ny undersökning. Då hämtade hon en till gynekolog och testade att spruta upp vatten i min livmoder för att se bättre på vul. Då såg hon att jag eventuellt har en polyp i livmodern. Låg som en extra flärp där inne. Hon förklarade att den kan orsaka långa blödningar så som jag har och försvåra att få barn.
    För att säkerhetsställa ifall det är en polyp så skall jag gå igenom en ny undersökning. Hon skulle ringa mig nästa vecka efter att hon pratat med min ordinarie gynekolog + någon annan expert.
    Om det är en polyp så måste jag åka till Karolinska i sthlm och ta bort den.

Känns.. ja.. konstigt. Har läst lite om polyp i livmoder och blev väl lite nervös. Vore skönt ifall det vore problemet och jag får bort den. Men lite skrämmande.
    Har tidigare denna månad även tagit cellprov som alla tjejer blir kallade till. Så jag får väl se om jag får ett roligt brev på posten för att göra om det.
    Tråkigt med att ägglossingen inte fungera!
    Men hoppas att dom kanske har hittat orsaken till svårigheterna att bli gravida!
    Tråkigt att det ska behöva ta tid och att det ska ta flera läkare tills någon bryr sig om att du blöder som du gör!

Jag kan inget eller ens hört talas om polyper i livmodern.
     Men jag håller alla tummar och tår för att det ska bli så bra som möjligt! :)
    Så du oxå får fart på ägglossningen och får chansen att bli gravid!! :)

Kram
  • Pepsi

Då var de sista pergotime tabletterna intagna igår! Hoppas på en ägglossning i början av nästa vecka om det blir som dom andra kurerna. :)

• Pepsi
    elith skrev 2012-09-20 18:01:07 följande:
    Håller tummarna pepsi! Här har mensen ännu inte kommit, trodde den skulle komma som idag, men möjligtvis helgen. Ska gå och ta blodprov i morgon.
    Håller tummarna för att den utebilr ;)
  • Pepsi
    Szandra skrev 2012-09-24 15:40:28 följande:
    Hej alla i tråden!

Jag ville bara skicka ett litet inlägg som förhoppningsvis sprider hopp:)
    Jag hängde härinne tidigare och ventilerade som alla andra.

Jag åt både provera för att få igång mensen och sen pergotime på det. Plötsligt hände det och på tredje kuren med pergotime så fick vi vårat plus efter två års försökande!! Har efter det faktiskt hållt mig härifrån för att försöka slappna av och tänka på annat än bara babys och risk för missfall och så vidare. När jag var på gyn och kollade på det vackra hjärtat som slog visste jag inte ens vilket datum jag plussat men jag förklarade att jag försökt glömma allt som har med datum och veckor att göra bara för att inte sitta och räkna ner timmar och stressa upp mig själv. Så läkaren tyckte det var klokt.

På torsdag går jag äntligen in i vecka 13 och även om jag inte slappnar av än så tänds hoppet mer och mer att vi ska få en liten i April:)        

Stort lycka till allihopa:)  
    Härligt!
    Kommer nog göra likadant som dig, om jag plussar igen. Försöka glömma ALLT vad veckor och sånt heter.
    Har bestämt mig att jag inte ska hålla på och läsa trådar och ha mig, så man blir skrämd. Och inte känna efter så förbaskat.

Stort lycka till!
  • Pepsi

jahopp hur går det flickor?
    Blire några plus denna månad?

Själv sitter jag som på nålar och väntar på en ev ägglossning. Ska komma idag eller imorgon om det stämmer med de andra gångerna.
    Blir lite skraj att det inte ska komma nån denna månad.

Någon som varit med om att få ägglossning på 2 kurer och sen helt plötsligt inte få det?
    Ska väl inte ta ut något i förskott!

• Pepsi
    Rufsi 406 skrev 2012-09-27 06:54:20 följande:
    För oss var pergo rena mirakelmedlet! Efter nästan 18 månaders försökande har vi äntligen fått vårt efterlängtade plus!
    Grattis! :)
    Och Lycka till :)
  • Pepsi

Hmm..Här är det förvirrat till tusen!
    Har inga känningar av någon ägglossning, lite ont i nedre delen av ryggen igår morse.
    Fick ett svagt streck på ägglossningtestet igår..idag är det helt blankt....Så vet inte om det var min "ägglossning" eller om jag ska fortsätta testa...

Tänkte försöka mysa lite med sambon ikväll, och sen känns det som om vi ger oss lite för denna gång.
    Tar det lite lugnt så man inte stressar sönder sig.

• Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-09-27 06:04:48 följande:
    Negativt test... Bruna flytningar.... Blir väl till o ringa gyn om mensen kommer igång idag...
    Tråkigt om mensen skulle komma!
    Om det nu skulle vara så, så ge inte upp!
    Ta det lugnt och försök nästa månad igen :)
  • Pepsi
    Xantippa85 skrev 2012-09-27 09:49:08 följande:
    Men jag håller tummarna att du får positivt snart!!! Typ i morgon ;)
    Hoppet är det sista som överger än ;) Håller tummarna :D
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)