• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Här lyser mensen med sin frånvaro, dock hade jag mensvärk i helgen...Och nu vill jag bara att den ska komma så att man kan börja med tabletterna igen!

Blir så less att man måste vänta på mensen, vänta på att ta tabletterna och vänta på att man "kanske" får ägglossning! Önskar just nu att man bara var "normal"
    Gnäll gnäll gnäll...(Jag vet) men måste bara :( För idag känns det tungt.

Kanske PMS ??! :)

• Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-09-10 18:12:43 följande:
    Pepsi ; jo jag ska ta ett på fredag men tänkte ändå fråga:) har ont i äggstockarna hela tiden typ. Jobbigt att hon inte såg dom bara:)
    Vilken tur, då får du veta om du haft ägglossning :)
    Om det är något till tröst, så såg en av läkarna jag haft inte min ena äggstock för att nån av mina tarmar låg iväg :P Sen en annan gång kunde de inte se något för att min blåsa var för stor...fick jag gå ut och kissa och komma tillbaka in igen, men då gick det bra. ;)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-09-10 21:34:53 följande:
    Jag har precis fått utslag på äl testet!!!!! :)

Härligt! Håller tummarna nu!!
  • Pepsi

Skönt skönt mensen kom ikväll! Så nu är det snart dags och börja med pergotime igen Tror man blir lite lätt knäpp av dessa tabletter ;) Tänk att detta kan göra en så glad när det är så självklart för nästan alla! Först ägglossning och sen mens. Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska pröva att äta tabletterna dag 3-7 Eller dag 5-9 . Ge mig för och naktdelar om ni har några :)

• Pepsi
    SVH skrev 2012-09-11 22:10:57 följande:
    CD16 idag och har nu fått såna där typiska ägglossningsflytningar. Så det blir väl till att ligga ikväll. Har dessutom provat ägglosningsstickor den här kuren, vilket jag varit skeptisk till tidigare eftersom jag har PCOS och över lag förhöjda LH-nivåer, men hittills har de varit negativa, så jag ska fortsätta testa och se om jag får nåt utslag de närmaste dagarna. Någon annan med PCOS som använt ägglossningsstickor?

Jag har PCO, men har testat med samma test innan jag fick pergotime och då har dom inte visat något. Sen nu med de 2 dubbelkurerna har jag fått utslag på dom efter 11-12 dagar efter avslutad kur. Jag anväder ägglossningsstickor från billigatester.se och dom har fungerat jätte bra.
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-09-11 22:29:09 följande:
    Innan jag plussade visade clearblue stickor helt negativt. Mesan apotekets visade positivt. Pga clearblue höll vi på missa ägglossningen.

Choklaa :)
    Hur mås det? Allt bra med dig och bebisen? Varit på något RUL än? :)
  • Pepsi
    gipsybird skrev 2012-09-11 21:48:34 följande:
    tänkte på en sak  nu på min sista pergotime kur tog jag den dag 3-7 då satte allafall min äl igång onu har ja plussa så de skadar ju inte att ta den 3-7 dagar hur många kurer har du tagit?

Alltså, jag får ju ägglossning av mina dubbelkurer.
    Har ätit en enkelkur som inte resulterade i någon ägglossning, men sen efter jag har fått dubbelkurer har jag ägglossat, båda gångerna. Plussade ju på första dubbelkuren men tyvärr gick det inget vidare.
    Och sist låg min sambo i feber precis vid min ägglossning.

Så det är om man ska ta dag 3-7 för att fortare få ägglossning, men det skiljer inte så många dagar ändå.
    Vet inte om det finns några fler fördelar om man skulle ta pergotimen dag 3-7...
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-09-11 23:33:08 följande:
    Fick pos digitalt äl ikväll dag 17 efter första enkelkur. Varit inne på två vul, i tors hade jag ett ägg på 6 och ett på 13 då min slemhinna var 7 mm, igår kunde de inte se mina äggstockar ens men min slemhinna var 14 mm. Gyn trodde jag redan hade ägglossat så hon tyckte knappt det var ide att ta något mer test men det gjorde jag och idag fick jag pos äl !!!

Håller alla tummar och tår för er nu :)
  • Pepsi
    Bio skrev 2012-09-12 07:03:29 följande:
    Det är samma stickor som jag har!

Ok, för mig fungerar dom bra.
  • Pepsi
    Bio skrev 2012-09-12 21:05:38 följande:
    Over and out - det blev ingen pergo för mig, innan utredningen var klar kom det ett plus helt av sig själv! =) Lycka till ni också tjejer!

Grattis!
    Hoppas allt går vägen! Stort lycka till! :)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)