• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

FridaF skrev 2012-08-17 12:30:25 följande:
    update!!!!!:

Läkaren ringde mig nu. han förklarade att mitt nummer inte kopplats upp då han ringde å därför sökt påhitta.se å ringt det numret, men till fel brud.
    iaf ursäktade han sig och sa att han inget mer gjort än presenterat sig å sagt varifrån han ringde.. 
    pustar ut aningen nu.
    MEN sen säger han att han pratat med sin kollega som även är chef och dom sa att vi inte bör ha sex då risken för flerbörd är stoooor m fyra äg. Öööööö, jag hade äl i onsdag å vi har pippat som kaniner å nu på fredag säger dom det???? BRAAA!! 
    så ja, nu är jag mest livrädd att det blir fler än två vilket kunde vara riskabelt.. får jag + så skall jag in i v 7-8 på vul för att kolla hur många som bor där..
    om det inte tar sig så skall jag hädanefter bara äta enkelkurer.

ja..ska man skratta eller gråta...skräckblandad förtjusning nu iaf..
    håller alla tummar och tår för att EN max TVÅ skall bo där snart..

men fy hur jag mådde igår, aldrig haft så ont nånsin och svettades å hade vallningar..som en klimakterietant..

huuua... håll tummarna för mig 
    Det var ju himla märkligt att läkaren inte kunde begripa det själv, utan behövde prata med chefen och sen ringa dig i efterhand! Jäkligt DÅLIGT!!

Håller tummarna för dig!! :)
  • Pepsi

Hej tjejer! Då har jag avslutat min andra dubbelkur pergotime. Jag hoppas att kroppen sköter sig och gör som den ska! Känns lite konstigt att inte behöva gå till gyn för o kolla om det växt till sig, kanske är därför man är lite orolig. Vad vet jag?? :) Lantisen!! Håller tummarna för ett plus imorgon!!

• Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-08-18 17:30:57 följande:

tack ,men fick en rosa "riktig blödning nu på eftermiddagen.. så bara att börja om,
    läste i ett inlägg här på FL att en tjej fick hålla på 7 pergokurer, jag har ätit 2 än så länge, så man får nog räkna med att det tar tid....

Hoppas de går bra för dig nu pepsi....   
    Fasen vad surt! :(
    Tror man ska räkna med att det tar tid, MEN man hoppas ju ändå och blir lika besviken varje gång!

Tack, det hoppas jag oxå!
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-08-19 17:41:49 följande:
    hey girls.
    jag har tänkt och grubblat under dagen, det kasnke är så att ägget har svårt att fästa, att man behöver extra progesteoron efter ÄL och fram till BIM?   
    jag har ju fattat som att pergon ökar prog.halten men den kanske bara får igång ÄL? nån som vet?
    Ska prata med min läkare imon.....och försöka få till att de skriver ut progesteoron, kan ju inte skada att testa tänker jag!
    men va jobbigt det är att grubbla hela tiden...fan va svårt allt ska vara!!!!!
    men jag ger mig inte, jag ska få mitt plus nån gång!
    kram till er som stöttar mig.   

Ja, det här med att tänka och grubbla är svårt och låta bli!
    Jag har sagt åt mig själv att försöka att inte göra det, men det är lättare sagt än gjort.
    Men är ändå nöjd med att jag känner mig mindre stressad nu än vad jag gjorde innan missfallet.

Klart du ska få ett plus, det ska vi alla här inne ;)

• Pepsi
    wanna be mom again skrev 2012-08-19 19:44:00 följande:
    hEJ på er alla som kämpar, jag har nyligen blivit medlem. Jag tycker  det är bra att diskuterar och läsa andras erfarenhet och ankar. Jag bruker inte skriva och bara läste, men idag bestämde jag mig att skriva. 

Jag kommer till saken:

Jag är 28 år gammal,har ett barn på tre år som blev till med hjälp av en enkel kur pergotim, blev gravid igen på naturlig väg det slutade med missfall år 2010 sedan dess försöker vi utan resultat. 2012 may sökte jag gyn och blev undersökt och fick 4 kurar pergotime, en enkel, 2 dubblar och en trippel utan någon resultat. Nu på torsdag ska jag träffa doktorn men vet inte vad nästa steg blir.

Är det någon som fick andra alternativ när pergo inte fungerade??

Tack för svar!!! 
    Välkommen till tråden!
    Beklagar missfallet.

Tror att de flesta använder pergotime här, men är förstås inte helt säker.. men tror det. :)
    Har du inte fått någon ägglossning eller har det bara varit så att du inte blivit gravid?

• Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-08-20 21:16:16 följande:
    Hej tjejer!  Hoppar in här då jag precis fått Pergo utskrivet. Vi har en dotter på tre år (som tog över året att tillverka) och försökte ett år efter att hon föddes. Sen gjorde jag en gastric bypass och vi väntade ett år (mini-piller) efter... vi satte igång verkstan igen i september förra året men inget har hänt... Ringde KK igen då jag fick Metformin förra gången, men dom kunde ju itne hjälpa till nu då vi "hade ju lyckats en gång" Inte jättekul att höra, men hon sa att jag skulle ringa den privata gynekologen och det gjorde jag. Fick tid i torsdags (typ vid ägglossning) och det visade ju som jag trodde att jag har itne ordentlig äl. slemhinnan va för tunn (5mm) och ägget va för litet (9-10mm) så jag fick Pergon utskrivet!  Känns lite konstigt att nån ska säga till när man ska ha sex o så... Är det nån mer som fått ordinerat att äta dag 3-7?

Hej och välkommen :) Jag har alltid blivit tillsagd att äta dag 5-9. Det är lite tråkigt att behöva ha sådan koll på ägglosningen och att man måste ha sex runt den. Hade msn haft spontan ägglosningen hade man kunnat köra lite då och då och ändå kunnat tajmat in. Jag känner att det hade varit lite mindre press på en om man inte behövt äta pergotime för att ägglossa Önskar dig lycKa till med pergotimen :)
  • Pepsi

Jaha, då har man börjat med ägglossningsstickor  igen..får se..Har räknat ut att förra gången när det fungera så var ägget 16-18 när jag var hos läkaren.
     Så att om det fungerar så borde jag ha ägglossning på söndag.
    Men har en magkänsla av att det inte kommer fungera denna gång...Hm?!? 
    Vi får väl se, tycker det känns lite ovisst när man inte får gå och kontrollera storleken på ägget längre.

Tänkte på att jag tog ju pergotimen efter min mens...Tror ni det kan ha nån inverkan, så ägglossningen kommer senare eller att den inte kanske kommer alls?
    Ringde och fråga, men det var helt okej tyckte sköterskan, men man vet ju inte?!?

• Pepsi
    FridaF skrev 2012-08-22 14:07:09 följande:
    imorgon ska jag gå å lämna blodprovet man gör ca dag 22...
    hoppas man får nåt vettigt svar på det veckan efter..eller ett plus då :) 
    Hoppas på det bästa :)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-08-24 12:40:49 följande:
    Fan rent ut sagt! Då kom mensen :( och gyn mottagningen har stängt för helgen. Då kan jag ju inte börja med nå pergo denna månad, för man kan väl inte börja senare än cd5 nån som vet nå om det??
    Jag började med min pergotimekur efter min mens nu senast.
    Men vet inte om det funkat, har inte känt av ett dugg. Tror att jag ska ha ägglossning på söndag om det är som förra gången. Men om du ringer på måndag kan du väl få det utskrivet?
    På måndag är det ju bara dag 4? :) Eller tänker jag fel? :)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-08-24 20:37:49 följande:
    Pepsi: ja det är dag 4, men jag bor 8 mil ifrån mottagningen så dom lär skicka med brev hem till mig, å det tar kanske en dag sen lär jag beställa tabletterna på Apoteket som kan ta uppemot 2-3 dagar. Så jag vet inte hur sent man får börja med dom? :S jag tror verkligen att jag hade äl för 2 veckor sen då jag fick utslag på test, kände verkligen av det med men det ville väl helt enkelt inte ta sig den här gången :(
    Men skickar dom inte receptet över datorn direkt till apoteket?
    Beställa tabletter? Vart bor du egentligen ;))
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)