• lantisen02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

mens idag...suck, väntar nu på att fert.kliniken ska ringa upp, blir nog att börja med dubbelkur pergo.

Aj88; hör med dom om vad som kan vara bekymret,
     har de kollat om det finns fri väg för ägget och spermierna? på mig gjorde de...

en allmän fråga; har någons cykel förlängts av pergon? inte min första men andra kur, så det är kanske något man får räkna med?

• lantisen02

hej hopp.
    fick svar här i veckan på mitt blodprov, progesteoronet var på 30, över 20 sa hon var bra, så hon sa att jag troligtvis haft ÄL, men jag vet inte, allt känns så svårt... vi hade 6 som kaniner så det känns som om vi int ekan ha missat ÄL i juni, men mensen kom ju så allt är som vanligt!!!

Hur har era prov varit? vad händer i utredningen  om man ÄL men inte blir gravid? Ökar de dosen pergo eller blir de andra åtgärder?

jag börjar bli less, känner mig så himla infetil, tror att det är nått annat som är fel, men man kanske bara inbillar sig... jag har börjat tänka på det här med stress, stressar en del på jobbet just nu.....
    vad tror ni om det här med stress och graviditet?

Trevlig fortsatt helg.         

• lantisen02
    che71 skrev 2012-07-03 07:45:04 följande:
    Det var nog inte mens, för det var bara lite blod i söndags kväll,
    sen ingenting,
    så imorse testade jag med grav.sticka
    o där syns ett svagt streck faktiskt!!!Glad
    Hoppas det blir starkare o går hela vägen denna gång!!!
    åh underbart, grattis
  • lantisen02

tjo hoo, ÄL på en obehandlad månad...starkare streck än kontrollstrecket på stickan, så ÄL på G här, har fått till 6;et bra.

Första gången som jag testat ÄL-test och fått så starkt på en sticka...
    har precis börjat min semester så livet känns ljus just nu .
    skulle ha gjort ultraljud igår för att kolla ÄL men läkaren blev sjuk.. får se om de blir nått i början av nästa vecka

Hur går de för er andra?

• lantisen02
    minaz skrev 2012-07-07 20:21:58 följande:

Hoppas jag kan hänga med här ifrån början till slut, från ÄL till mitt pluss...

Den här månaden ska jag påbörja en enkelkur med pergotime det är 4:e försöket, inget av dom andra gångerna har lyckas tyvärr, kanske ev, tiiiiiidigt missfall precis vid mens dags men jag är osäker.

Nu har jag inga höga förhoppningar, känns igenligen meningslöst och proppa i mig massa hormoner för att sen misslyckas men jag gör ett sista försök, lite av en chansning... kommer ha mys med killen min OM vi vill och har lust.

Kanske lyckas vi eller så misslyckas vi igen.

27 försök  UTAN ett endaste PLUSS

vad har din läkare sagt, hur länge ska du köra med pergo?
    vet hur det känns att ständigt få den där J..... mensen...kämpa på.. tänker att det inte finns nått annat alternativ.
    styrkekram
  • lantisen02
    Pepsi skrev 2012-07-09 09:52:06 följande:
    Hade utslag på ägglossningstestet i torsdags ...så hela helgen har vi myst ordentligt :P
    Så nu har väntan börjat...Försöker och koppla bort det men det är svårt.. :)
    Håller tummarna för er!

då ligger vi ungefär lika i ÄL...vi ska försöka ha varannadag 6 nu i veckan, man blir så nojig om man missar ÄL.. försöker  oxå koppla bort de, men som sagt finns det med en hela tiden...
    tror min man börjar tröttna på mitt prat om ÄL och mens och hit och dit....måste nog tagga ner lite ch njuta av semster...
    Håller tummar och tår för er med!  
  • lantisen02
    Hannah8401 skrev 2012-07-13 07:32:29 följande:
    Ni som äter pergotime men inte fått komma och se på vul om ni fått ägglossning, har ni kollat med stickor eller temperatur så ni vet om ni fått äl? Om inte, har ni känt äl? Jag har förstått att i de flesta fall blir cykeln lite längre med pergotime? Eller någon som upplevt det motsatta?
    Vet ni varför ni inte har egen äl?
    Många frågor:)
    Ha en bra dag!

jag har fått komma VUL, men jag har även kollat med ÄL-stickor...min cykel blir ca 2 dagar längre med pergo, så du kan nog räkna med att den förlängs några dagar.

Jag har haft ett för lågt progesteoronvärde och inte haft ordentliga eller inga ÄL , läkarna vet inte riktigt vad det beror på men jag har under en period i livet, vid 25 års ålder tränat väldigt mycket och mensen försvann, jag frågade läkarna om det kunde vara därför mitt prog.värde var lågt. De sa att det var svårt att säga men kan ha varit så.

jag skulle kolla med äl-tester om jag vore dig, för att ha ett hum om man har ÄL och när den kommer.

Lycka till.     
  • lantisen02

uppdatering här.
    var på VUL på dag 16 igår, blev framskjutet pga min läkare blev sjuk, men hon ville ändå kolla mig...
    allt såg bra ut, jag hade många äggblåsor på ena sidan och några få på andra sidan..detta är en obehandlad månad, så hon sa att det var mkt god effekt på pergon, så nu ska jag ha en till behandligsfri månad i augusti om det inte tar sig i juli.

Hon såg något mkt spännande: att min slemhinna var som en boll vid ena sidan, hon sa att slemhinnan brukar vara mer jämntjock....det ser ut som så när det är dax för mens eller är en graviditet!!!! Och mens ska jag inte ha på dag 16....

men hon sa dock att det är för tidigt att säga och se egentligen, men man får ju RIKTIGA förhoppningar, Shit, tänk om jag är gravid!!!

men jag och sambon försöker att ta de lungt, vi har blivit besvikna så mga ggr tidigare....men som ni förstår så gnager det i huvet ändå!!!

hur går de för er andra?
    kram  

• lantisen02

Härligt Pepsi, ett stort grattis!

jag är på dag 23 av ca 30 och idag känner jag mig lite illamående och lite ont i magen, konstig känsla, som om man det är början på kräksjukan (hoppas inte att det är det)
    min fråga är; någon som vet om man redan kan känna gravidillamående så tidigt?
    kan ju även vara mensen på väg, men jag har aldrig varit illamående som mens värk förr.

• lantisen02

mens på dag 26 här, jag blir så trött. Behandlingsfri månad och kortare cykel än med pergo... vi som låg som kaniner... men men nya tag i augusti...
    måste fråga er andra som blivit gravida? har ni haft sex före under och efter ÄL, denna gång hade vi 6 före och under, men fick inte till det lite efter ÄL..kan detta spela in tror ni? jag börjar snart bli desperat vad man gör för FEL eller vad F... det är, Äl hade jag ju i Juli....

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)