• lantisen02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

hej igen.
    jag har verkligen svårt att fokusera på jobbet idag... tänker bara på det här med graviditet och grejer.

min barnmorska ringde precis och hon berättade att jag har ägglossat mkt bra obehandlat  juli och aug  och de vill pröva en cykel till obehandlat, sen ska jag hör av mig i sept, och ev då ta en ny kur pergo....
    Varför tar dig sig inte..grrr?

jag tog upp frågan med att kanske ägget inte fäster, och hon sa att det är svårt att kolla det, så det spåret vill de nog inte utreda ännu, så det är bara att köra på en månad till utan pergo,
    jag är skeptisk... men om jag ägglossar av mig sjäv så....., men nu jädrar ska jag smörja med progester all oxå....

Välkomen till tråden snosan...

• lantisen02
    Aj88 skrev 2012-08-21 07:18:38 följande:
    Gelicapelica: jag har ätit fyra kurer pergotime från dag 3.
    Intressant att några börjar dag3.
    varför äter ni på dag 3? har de sagt någon orsak?
    jag äter dag 5-9.
  • lantisen02

fick hem min progester all idag, men jag tror inte jag vågar använda den, jag har en behandlingsfri månad och ska göra ett blodprov gällande progesteronet på dag 21-23, tänker att det blir missvisande om jag tar krämen, men jag tänkte att jag börjar smörja efter blodprovet... eller kanske inte är nån ide...
    dock tänker jag OM det tar sig så kanske risken för missfall minskar lite... 
    vad tycker ni?  

• lantisen02
    Hannah8401 skrev 2012-08-22 20:57:39 följande:
    Jag har oxå beställt sån progesteronkräm, men jag ska oxå ta blodprov dag 22 men är det någon som vet om den krämen kan påverka provet?? Om några veckor ska jag få gå vidare med utredningen, och då blir det att prova något annat. Nu får man hopp igen.

jag tror att krämen kan påverka  blodprovet, nej jag har bestämt att jag smörjer mig efter blodprovet, på dag 21 och fram till menskänning....
    efter denna cykel ska jag in på kontroll och samtal hur vi sk agå vidare. Det verkar ju som att jag ägglossar av mig själv, men ingen graviditet.. hmm??
    Skönt med lite hopp igen Hannah, mitt kommer oxå så sakteliga tillbaka, menshelvetet är över och nästa vecka börjar liggandet igen...
  • lantisen02
    Hannah8401 skrev 2012-08-23 08:37:52 följande:
    Ja det kanske är dumt att smörja sig så att svaret på provet blir missvisande. Jag ska med på vidaresamtal om ca två veckor
    Men hade du äl från början eller har den kommit igång nu? Det är ju faktiskt bara mellan 20-30 % chans att bli gravid om man prickar äl lite beroende på ålder. Är du ung?
    Skönt att mensen är över, härligt med massa sex igen

jag hade lågt progesteronprov ibörjan, men de såg äggblåsor på ultraljudet..så de trodde att mina ägglossningar var lite sämre kvalitet?!
    Men nu efter 2 pergokurer som jag tog i maj och juni verkar ÄL kommit igång, det är vad läkarna säger..
     men jag är väl ingen ungdom längre, 32 fyllde jag i år så jag förstår att åldern gör sitt oxå...Nä precis, det är ju som sagt inte många % chans att det tar sig trots att man prickar in ÄL... 
  • lantisen02
    SVH skrev 2012-08-24 05:37:12 följande:
    CD30 idag, varken plus eller mens. Hur går det för er andra?

har du några andra känningar? kanske blir ett Plus längre fram
  • lantisen02

Ägglossning på G här, positivt på sticka i morse, lusten till 6 finns dock inte, men får försöka ikväll.
    Tips hur ni andra gör när lusten inte riktigt finns?

• lantisen02

Tack tjejer för alla tips

vi pratar mycket om detta med lust och att det blir så mekaniskt.. men som pepsi skrev så försöker jag/vi hitta på lite nytt i sexlivet eller i allafall variera oss lite...
    igår överraskade jag mannen med sexiga underkläder och tända ljus i sovrummet när han kom in.. det gjorde susenFlört idag känns det bättre.
    jag har verkligen ÄL-känningar, så det blir till att försöka få till sexet dessa dagar...

• lantisen02
    SVH skrev 2012-09-02 10:23:44 följande:
    CD7 och sista tabletterna på tredje dubbelkuren tagna. Hur ligger ni andra till?
    här i slutet av ÄL-period, ska försöka ligga idag igen...ska ta progesteronprov på fredag på dag 21, sen vänta på mens, känns som en månad som det inte tar sig, har bara det på känn, blir nog fler  pergokurer för mig ....

Ägglossar du på dubbelkur?

enallmän  fråga, finns de läkare som sagt  till er att man kan pröva nått annat än Pergo även om ägglossar på pergo?  
  • lantisen02

Hej hopp, här intet nytt, i mon Blodprov för att kolla progesteronet. Fick bara till 6 två ggr under ÄL denna månad, vi e lite less på att ligga på beställning. Har haft vita rikliga flytningar idag och igår, brukar inte ha de så sent i cykeln, nån annan som haft liknande?

• lantisen02

Hej tjejer. Dag 25 här och inga spottings än, men förra månaden var de precis samma och tant röd kom exakt på dag 28. Har lite ont i magen, typ som mensvärk light. Men ja ska minst vänta till dag 30 för att testa mig, har bestämt mig för att inte testa i onödan för att inte bli besviken, de blir man ju ändå vid mens. Ni andra har ÄL nu eller? Nån som närmar sig bin?

• lantisen02

Hey tjejer. ÄNTLIGEN! Ja har plussat i morse. Helt galet, fattar det knappt. Vi har försökt i snart 2 år. Vi är sjukt glada. Vi hade bara mys två gånger runt ÄL men det räckte, vi hade verkligen ställt in oss på att det inte skulle bli nått.
    Ska testa i mon oxå, ifall ifall.
    Kram till er.

• lantisen02
    choklaa skrev 2012-09-15 08:54:29 följande:
    Lantisen02 ett stort grattis! Jag kunde inte tro det var sant heller så jag och maken sprang till Apoteket och köpte ett digitalt. Testade med en gång och de var plus. Du kan ju köpa ett dubbel pack så testar du idag och vet och sen en gång i morgon. Även om de onödigt då du redan plussat grattis

Tusen tack
    , man har suttit och läst här på FL om de som plussat och trott att det aldrig kommer att bli ens egen tur, men nu är de thär! Konstigt och fantastiskt!!

precis vad vi tänkte, ska köpa ett digital så man får svart på vitt, 
    men hoppas hoppas nu att pyret stannar kvar. JAg ska börja smörja med progester all nu, fram till vecka 12-15 kanske... 
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)