• lantisen02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Cice skrev 2012-08-16 12:52:27 följande:
    lantisen o FridaF,
    Har ni prövat   progesterAll, en kräm som är otroligt bra , den påverkar kropp så att man få regelbunden mens  och bättre ÄL..

progesterAll , är en  " natural balancing Creme  ",  många kvinnor har lyckats att blir gravida mha av det.
    Jag har använt det ett tag, och jag tycker att det är super bra.
    Lycka till  oss alla
     Kram   

nej, men jag har tänkt tanken att köpa cremen, vet bara inte hur man ska använda den....är lite feg att använda annan behandlig under tiden med pergo? eller det kanske är ok?

ska kanske kolla in den och köpa? berätta gärna mer om hur du använder den och varför du tycker den är bra..   
  • lantisen02
    Hannah8401 skrev 2012-08-17 07:37:29 följande:
    Lantisen- jag undrar varför man inte får progesterontillskott om man har för lite av det? Eller ska pergotime fixa det på något sätt?
    Ja jag äter också pergotime, har tagit enkel och dubbel, men jag tror inte jag ägglossat, ska börja på trippel snart och ska be om blodprov så jag vet om det blir äl. Hur länge ska du äta pergo innan du går vidare?

Pergotime är till för att stimulera igång ägglossningen:

hittade en text på internet:
     Det verksamma ämnet i medicinen pergotime, klomifen, gör så att det bildas mer så kallat follikelstimulerande hormon, FSH, i hypofysen i hjärnan. FSH stimulerar äggstockarna att bilda hormonet östrogen. Dessa hormoner påverkar äggblåsorna så att äggen mognar och lossnar. Om läkemedlet fungerar som det är tänkt får man vanligen ägglossning fyra till tio dagar efter den sista tabletten i en kur.

Jag har ägglossat på enkeldoser, så om det inte tar sig i höst framt till januari, februari, så blir det remiss till IVF.
    Idag är jag på dag 27 ochmin  s.k mensvärk har gått över, jag är bara mkt svullen och gasig i magen, mina bruna spottnings har oxå nästan försvunnit....på söndag tar jag ett gravtest, men jag ska försöka att inte ha för stora förhoppningar, man blir så besviken....men detta har jag inte varit med om, utan efter mina spottnings kommer alltid mensen och de ökar alltid och blir rikligare precis innan mens....hoppas hoppas...vore kul omde blir ett Plus på söndag, min mans födelsedag!!
  • lantisen02
    FridaF skrev 2012-08-17 12:30:25 följande:
    update!!!!!:

Läkaren ringde mig nu. han förklarade att mitt nummer inte kopplats upp då han ringde å därför sökt påhitta.se å ringt det numret, men till fel brud.
    iaf ursäktade han sig och sa att han inget mer gjort än presenterat sig å sagt varifrån han ringde.. 
    pustar ut aningen nu.
    MEN sen säger han att han pratat med sin kollega som även är chef och dom sa att vi inte bör ha sex då risken för flerbörd är stoooor m fyra äg. Öööööö, jag hade äl i onsdag å vi har pippat som kaniner å nu på fredag säger dom det???? BRAAA!! 
    så ja, nu är jag mest livrädd att det blir fler än två vilket kunde vara riskabelt.. får jag + så skall jag in i v 7-8 på vul för att kolla hur många som bor där..
    om det inte tar sig så skall jag hädanefter bara äta enkelkurer.

ja..ska man skratta eller gråta...skräckblandad förtjusning nu iaf..
    håller alla tummar och tår för att EN max TVÅ skall bo där snart..

men fy hur jag mådde igår, aldrig haft så ont nånsin och svettades å hade vallningar..som en klimakterietant..

huuua... håll tummarna för mig 
    håller tummarna för dig att det blir ett Plus 
  • lantisen02

uppdatering på dag 28:
    ingen mens i sikte....har mer molvärk som kommer och går,
    vakna i natt och hade asont i magen och trodde att mensen skulle komma med en störtblödning, men blev en fis istället, är mkt gasig och lite svullen i magen...
    i morgon ärdet dax för ett gravtest, shit nervöst, om det är ett minus så har kroppen verkligen spelat ett spratt, men men....   

• lantisen02
    choklaa skrev 2012-08-18 14:43:25 följande:
    Hade exakt samma kansla den veckan som jag plusade, hade vral ont i magen pa natten, uppsvalld och gasig och mensvark som aldrig forr. Testade da pa tisdagen och testet var negativt. Sen holl mens varken i sig som kom och gick fram till fredagen och da var jag redan 3 dagar efter beraknad mens och sa tog jag ett gravtest da jag blivit extremt trott ocksa och da var det positivt.

So don't give up! Haller tummarna for dig :) och alla andra

fick nu på eftermiddagen rosa blödning och asont i magen, så man kan nog räkna med att det var mensen....suck,  så här har inte kroppen gjort tidigare, men man lär sig saker för varje cykel...
    Fick du en "riktig blöding"? eller var det bara typ flytningar?  
  • lantisen02
    Pepsi skrev 2012-08-18 15:57:55 följande:
    Hej tjejer! Då har jag avslutat min andra dubbelkur pergotime. Jag hoppas att kroppen sköter sig och gör som den ska! Känns lite konstigt att inte behöva gå till gyn för o kolla om det växt till sig, kanske är därför man är lite orolig. Vad vet jag?? :) Lantisen!! Håller tummarna för ett plus imorgon!!

tack ,men fick en rosa "riktig blödning nu på eftermiddagen.. så bara att börja om,
    läste i ett inlägg här på FL att en tjej fick hålla på 7 pergokurer, jag har ätit 2 än så länge, så man får nog räkna med att det tar tid....

Hoppas de går bra för dig nu pepsi....   
  • lantisen02

hey girls.
    jag har tänkt och grubblat under dagen, det kasnke är så att ägget har svårt att fästa, att man behöver extra progesteoron efter ÄL och fram till BIM?   
    jag har ju fattat som att pergon ökar prog.halten men den kanske bara får igång ÄL? nån som vet?
    Ska prata med min läkare imon.....och försöka få till att de skriver ut progesteoron, kan ju inte skada att testa tänker jag!
    men va jobbigt det är att grubbla hela tiden...fan va svårt allt ska vara!!!!!
    men jag ger mig inte, jag ska få mitt plus nån gång!
    kram till er som stöttar mig.   

• lantisen02
    Hannah8401 skrev 2012-08-19 20:26:50 följande:
    Lantisen, det var det jag var inne på ju progesteron för att man har lågt värde tar du dubbelkur igen?

ja precis och det var du som fick in mig på detspåret, så Tack Hannah för den idèn.
    jag kommer nog att få enkelkur igen, jag har svarat bra på enkel.
    har ringt till fertkkliniken och de ska ringa upp mig,
    jag ska ta upp min ide om progesteoronet när de ringer...
  • lantisen02

har beställt progester all nu oxå...så får vi se,
    när ska man börja smörja, vid ÄL eller efter?

• lantisen02
    FridaF skrev 2012-08-20 08:52:30 följande:
    du smörjer från äl till mens.. jag börjar smörja då jag vet att äggen har släppt, nån dag efter stickorna gett utslag

tack. läste i någon annan tråd här på FL, att progesteoronet  INTE  gör så att man blir gravid, utan det gör så att man behåller graviditeten...hmm??
    Äsch, jag ska fråga min BM och läkare, vad de tror.

kram, känns skönt att skriva/tänka av sig alla saker man har i huvudet här! 

nu ska engagera mig i jobbet  
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)