• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Gelicapelica skrev 2012-12-20 10:03:09 följande:
    fortfarande ingen mens... 
    Mår aningen illa idag... 
    Ringde min gyn idag för att få reda på dos vid ev. mens... men hon trodde också att det kunde varit något om mensen varit så punktlig innan. 

mina blodprov som dom tog när jag va där på cd 15 var kanon o alldeles perfekta för befruktning o vi hade sex samma dag så jag hoppas! 

Ska åka ner o köpa ett test till imon så får vi se helt enkelt

Okey, ja jag vet ju inte så mycket. Är mest rädd att kroppen ska börja strula...
    Det är så mycket konstigt. Men när jag har tog pergotime och min sambo var sjuk och vi inte hade sex. Då kom mensen exakt två veckor efter utslaget på testet. Fast månaden efter kom det ju ingen ägglossning och efter det var den jäkla sen...och nu sitter jag här :P
    Det är inte så att jag känner mig stressad det är mer att jag vill att kroppen ska fungera som den förväntas göra.

Det gör du rätt i :)
    Håller tummarna!! :)
  • Pepsi
    Delphin80 skrev 2012-12-20 10:10:46 följande:
    Hej

Jag har nu ätit min andra kur med pergotime då vi har försökt skaffa syskon över ett år men inget händer. Var hos doktor visade sig att jag ej har haft ägglossning på länge.
    Åt förra månaden också fick då både ägglossning och mensen i tid. Ska börja testa för ägglossning från imorgon så kanske blir det en bebis under julen till.

Det var bra att läsa om flera som kämpar och delar av sig sina upplevelse.

Tack tjejer.
    Lycka till! :)
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-12-20 10:37:29 följande:
    Tack! 

Kan behövas! M;an vill inte stressa upp sig, men jag är ju sååååå nyfiken!!

Lycka till du med!! Håller alla tummarna!!!

=) Får se om man kan få det enda man önskar sig i julklapp ;)
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-12-21 07:34:59 följande:
    Tack!!!!
    Vilken dag är du på? :)
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-12-21 10:39:08 följande:
    Gelicapelica: grattis grattis. När jag plussade var jag också på dag 31 en magisk känsla.

Nu ser du till att vila dig så ägget fästet ordentligt, lyft inte tungt och stressa inte.
    Det viktigaste är att bebis nu får växa till sig :)

Hihi vist låter jag gamelmodig, men tog efter detta efter att flera vänner fått missfall pga att de fortsatt som vanligt. Sen om du har några frågor är du välkommen att höra av dig :) grattis

Pepsi: nu ska du se ett plus du med :) skickade med all tur och lycka till dig :) hihi... :) vilken dag i cykeln är du på?
    Det har ju inte kommit någon mens än iallafall.
    Jo det räckte ju till en ägglossning, så vi kan ju hoppas att det räckte till ett plus oxå. ;)
    Jag är på cykeldag 35 men fick ju inte någon stegring på ägglossningstestet förens dag 23. Så jag räknar med att det tog 2 dygn innan ägget möjligtvis släppte och då är jag på BMI + 3.
    Om jag nu räknar rätt :-P

• Pepsi

Fortfarande ingen mens.
    Mensvärk varannan dag. Bränner till lite i brösten ibland....Men inte är dom något ömma.
    Har ett CB test hemma som jag tänkte ta  imorgon eller i övermorgon. hmm..mycket tankar i huvudet nu.

• Pepsi
    choklaa skrev 2012-12-23 05:57:13 följande:
    Kan förstå detta pepsi :) håller tummarna och hoppas på ett plus för er :)
    Tack! Kan behövas!
    Kramar!
  • Pepsi

Vill önska er en riktigt god jul!
    Och tack för ert stöd tjejer, det är guld värt!! :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)