• Anonym

40+ kvinnor. Hur ofta vill ni ha sex?

Ni kvinnor som är ifrån 40 och uppåt. Hur ofta har ni samlag och sex? Hur viktig är detta med sex för er? Eller har ni tröttnat på sex? Tacksam om ni ärligt kunde svara ärlig och uppriktigt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-14 19:35
    Någonting verkar ske med antingen mannen eller kvinnan mellan 40 och 50. Jag undrar om sex fortfarande är lika viktigt för kvinnor om vi höjer åldern till 45+.
  • Svar på tråden 40+ kvinnor. Hur ofta vill ni ha sex?
  • Maja Gräddnos02

Men vad då 45+? Jag är 61 år och har aldrig velat ha så mycket sex som NU! Känner mig vacker och inbillar mig att jag är det för andra också. Gillar min kropp trots att den nog objektivt inte är så snygg eftersom jag är kraftig i överkant. Livet är härligt!

• Ernst Hugo

Maja@ Du är garanterat fin skönt att du hittade en skön gammal tråd oxå!

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • lovelynow

Är 53 och har gärna sex 3-4 gör/ vecka med min man. Det nya problem att njuta av stunden och lusten finns alltid där

• Anonym (Jennie 1971)

Jag behöver komma minst en gång om dagen och jag och min man har dagligen sex i någon form. Behöver det för att må bra.. Sedan onnar jag ofta som komplement.

• Mr K69
    Anonym (Jennie 1971) skrev 2018-10-07 14:27:19 följande:

Jag behöver komma minst en gång om dagen och jag och min man har dagligen sex i någon form. Behöver det för att må bra.. Sedan onnar jag ofta som komplement.

Jäklar vad Härligt! Och grattis till ett så härligt sexliv :D
  • Anonym (Aimee)

9 år med samma partner. 45 år. Inte alls trött på sex, har sex ca 1g/vecka om man räknar in mensveckorna. Denna vecka 3 ggr, mensveckor 0 ggr. Onanerar ca varannan dag i övrigt.

Min lust varierar främst med övrigt mående. Är jag stressad eller väldigt trött försvinner lusten den dagen.

Min lust var som lägst under småbarnsåren, min exmans var däremot väldigt konstant, vilket var tärande.

• New  Dawn
    Anonym (Aimee) skrev 2018-10-07 15:14:06 följande:

9 år med samma partner. 45 år. Inte alls trött på sex, har sex ca 1g/vecka om man räknar in mensveckorna. Denna vecka 3 ggr, mensveckor 0 ggr. Onanerar ca varannan dag i övrigt.

Min lust varierar främst med övrigt mående. Är jag stressad eller väldigt trött försvinner lusten den dagen.

Min lust var som lägst under småbarnsåren, min exmans var däremot väldigt konstant, vilket var tärande.

Varför onanerar du oftare än du har sex? Vill inte din man oftare, tycker du att onani är skönare, enklare eller vad?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kåt)

Vi är ett par på straxt under 50-år ovh har sex 4-7 gånger i veckan ibland bara vanligt skönt sex o bland mer avancerade lekar med rollspel eller BDSM sex.

• Anonym (Aimee)
    New Dawn skrev 2018-10-07 15:45:13 följande:

Varför onanerar du oftare än du har sex? Vill inte din man oftare, tycker du att onani är skönare, enklare eller vad?

Jag är inte ihop med en man, tror att det kan vara käckt att på 2000-talet inte utgåfrån att alla är hetero. Vi är två kvinnor = två mensperioder. Vi har sex 3ggr/v vissa veckor, andra veckor inga. Om jag har lust, men inte min partner så onanerar jag. Det är dock inte så ofta. Däremot är min partner väldigt morgontrött, och jag har alltid haft stor morgonlust, så det är då jag onanerar.

Vi är båda väldigt nöjda med vårt sexliv, även om vi inte har sex 5-7 ggr/v.
Svar på tråden 40+ kvinnor. Hur ofta vill ni ha sex?